hvordan i huleste...???

Yrja

Forelsket i forumet
Skal jeg kunne bli gravid med hormoner og inseminasjon som jeg holder på med nå, når det er "tentaklene" på egglederne som er ødelagte etter at egglederne har vært tette i mange år frem til jeg tok laparaskopi?

De må jo fortsatt fange opp egget, og få fraktet det videre...???[8|]
Men samtidig, de hadde vel ikke bedt meg om å gjennomføre det, hvis de ikke så poenget i det på Riksen?

-og et lite tilleggsspørsmål:
Skal det koste 1800 kr for disse medisinene?
Holdt på å blåse av pinnen jeg, da jeg var på apoteket, hihi[:D]

So many questions...[8D]

medisiner er dyre de....vi betalte mye mere enn 1800kr.........syntes 1800 hørtes lite ut....har du glemt en null???[:)]

ORIGINAL: Yrja

Skal jeg kunne bli gravid med hormoner og inseminasjon som jeg holder på med nå, når det er "tentaklene" på egglederne som er ødelagte etter at egglederne har vært tette i mange år frem til jeg tok laparaskopi?

De må jo fortsatt fange opp egget, og få fraktet det videre...???[8|]
Men samtidig, de hadde vel ikke bedt meg om å gjennomføre det, hvis de ikke så poenget i det på Riksen?

-og et lite tilleggsspørsmål:
Skal det koste 1800 kr for disse medisinene?
Holdt på å blåse av pinnen jeg, da jeg var på apoteket, hihi[:D]

So many questions...[8D]

det første du lurer på kan jeg ikke svare på men medisinene var ikke ille pris da.. i fjor før jeg blei gravid med tvillingene brukte jeg medisiner for 5500kr.. (og det var ikke ivf eller icis eller noe sånn det var god gamel dags senge vals hjemme med hormon hjelp) så syntes 1800 var billig jeg i forhold da men hehe lykke til foresten

Jeg tenker hver gang jeg setter puregon dosen...... 1250 kr pr "skudd"...... dyre dråper ja....... og skal sette minst 10 doser....

ORIGINAL: Sarah78 og lillegull

Jeg tenker hver gang jeg setter puregon dosen...... 1250 kr pr "skudd"...... dyre dråper ja....... og skal sette minst 10 doser....

hehehe[:D]
skal ikke være billig nei[:'(]

Vi var gjennom 3 inseminasjoner på riksen, og prisen hørtes dessverre riktig ut. Tror vi bruke ca 6000 på tre forsøk, og det var liksom FØR vi fikk prøve ivf. Jeg mente også at inseminasjon ikke var veien å gå, men legene på riksen mente at vi var så himla unge og fruktbare (30 år og prøvd i 3 år[8|]) at de ville prøve tre inseminasjoner først. Jeg mente allerede fra første stund at det ville si et halvt år og 6000 rett ut av vinduet, men de sitter på makten dessverre.

Håper inderlig at inseminasjon hjelper på dere, det er jo mange som blir gravide på det.......[:)]

NÅ SKAL DERE HØRE:

Var inne til ultralyd i går, og da var det en mann jeg aldr har møtt før
som skulle sjekke meg.
Jeg fortale at jeg ikke forsto hvorfor jeg var der, grunnet min historie med laparaskopi, tette eggledere etc, og han var helt enig med meg...
Altså, han mente også at det var bortkastede penger, mest sannsynlig...

Så, når jeg skal til inseminasjon på mandag, så skal jeg ta det opp med dem da, fikk jeg beskjed om...
Kanskje vi slipper 3 forsøk, og kan gå rett på prøverør.

Og ang prisen:
Man må ta vare på kvitteringene fikk jeg beskjed om, og levere de til NAV, så skal man få penger igjen.
(også nevnte han noe om 15.000 kr som dette kunne gå innunder, men det husker jeg absolutt ingenting av. Da jeg ble fortalt litt om dette sist, hadde jeg nettopp hatt laparaskopi, og var dyttet full av morfin og flotte saker, hihi[:)])
Hvordan fungerer egentlig det der...?

Jeg tror man velger å prøve dette først hvis legene tror det er en sjans for at man kan klare å bli gravid på naturlig måte.

Det de gjør, er at man går på hormoner for å stimulere eggproduksjon, deretter setter man en eggløsningssprøyte (selv) slik at man kan beregne når inseminasjoneen skal foregå.

ca 36 timer etter man har satt sprøyten får man eggløsning, og da må mammen på sykehuset i 2-3 tiden på dagen f.eks, de plukker ut de "flotteste" sedcellene, og fjerner alt det andre tullet.
Så, klokken 5 f.eks, så må damen møte opp, for å bli inseminert.

Forskjellen her vel her at de sprøyter seden helt opp, ovenfor livmorhalsen og alt, og det klarer man ikke når man har sex på egenhånd, hihi [:)]

MEN: siden man går på pergo, for å stimulere eggproduksjon osv, så tror jeg denne løsningen egner seg best for de som sliter med eggløsning/uregelmessige sykluser/ggproduksjon osv.

Jeg har jo 100% regelmessige sykluser, med eggløsning hver eneste gang, så hos meg er ikke det problemet...
Men ødelagte (de har fikset litt da) eggledere, og da tror jeg neppe inseminasjon er løsningen, men vi får se :)

Lykke til !

Man får igjen alt over 15000 i medisiner så lenge man er innenfor de 3 første forsøkene. Dette gjeler også dersom man prøver inseminasjon først, så de som har vært igjennom runder med inseminasjon bruker da kortere tid på å nå egenandelstaket på 15.000 når (hvis) de går i gang med IVF.
15.000 er egentandelstaket på medisiner til assistert befruktning uavhengig av metoden man bruker.

Lykke til på mandag, håper de finner ut av dette. Kjedelig å gå igjennom behandling dersom det ikke har noen hensikt.

Da håper jeg de hører på deg, og at de går rett på ivf hvis ikke dette aih forsøket funker[:)] Vi brukte 6000 på aih og "bare" 7000 på ivf siden det gikk på første forsøk. Så vi ligger rett under 15000 kroners regelen og får ingenting tilbake.

Men jeg skal IKKE klage[:D]

hehehe uff jeg tenker også sånn... *poff* der forvant de;)
ORIGINAL: Sarah78 og lillegull

Back
Topp