Hvordan holde det hemmelig i jula?

Skrapelodd

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er ny her, fant ut at jeg var gravid for ca en uke siden, og er 4+3 i dag :) Jeg har tidligere hatt en MA i uke 12, og ønsker ikke å fortelle familien om graviditeten før vi er litt mer sikre på at det går bra. Vi skal feire jul hos svigers, de vet alt om forrige graviditet og at vi prøver nå, men jeg vil veldig gjerne holde graviditeten hemmelig en stund til. Noe som er vanskelig med tanke på alkohol og julefeiring... Hos dem er alkohol en stor del av det sosiale laget, og det blir garantert lagt merke til om jeg ikke takker ja til et glass vin (de er av typen som bare kommer med et glass til deg uten å spørre, sist graviditet ble faktisk avslørt sånn - da jeg ikke drakk av glasset som svigermor kom med). Hvordan forklare at jeg ikke drikker nå? Noen som har noen gode unnskyldninger å komme med?
 
Lurer på det samme selv, vi skal feire med min familie. Men tenker at vi ikke skal overnatte der, sånn at jeg kan kjøre hjem :happy:

Hvis det er slik at de vet at dere prøver og legger merke til at du ikke drikker kommer de kanskje til å spørre. Kan hende du rett og slett må ta en hvit løgn, og si at du går på antibiotika, og da kan du ikke drikke xsmile3
 
Lurer på det samme selv, vi skal feire med min familie. Men tenker at vi ikke skal overnatte der, sånn at jeg kan kjøre hjem :happy:

Hvis det er slik at de vet at dere prøver og legger merke til at du ikke drikker kommer de kanskje til å spørre. Kan hende du rett og slett må ta en hvit løgn, og si at du går på antibiotika, og da kan du ikke drikke xsmile3

Åh, vi skulle hatt bil, da kunne jeg gjort det samme!
Føler at jeg vil vikle meg inn i en alt for stor løgn om jeg sier antibiotika, da vil de spørre og grave i ukesvis for å vite hvordan det går med den oppdikta sykdommen! Samboer foreslo at jeg skulle si at jeg unngikk å drikke siden vi prøver.. det er kanskje det lureste foreløpig, men føler vi blir gjennomskua uansett:hungover:
 
Åh, vi skulle hatt bil, da kunne jeg gjort det samme!
Føler at jeg vil vikle meg inn i en alt for stor løgn om jeg sier antibiotika, da vil de spørre og grave i ukesvis for å vite hvordan det går med den oppdikta sykdommen! Samboer foreslo at jeg skulle si at jeg unngikk å drikke siden vi prøver.. det er kanskje det lureste foreløpig, men føler vi blir gjennomskua uansett:hungover:

Ja ser den, men urinveisinfeksjon f.eks. er ikke en altfor alvorlig sykdom. Det at dere prøver, synes jeg er en god unnskyldning. Tror de vil forstå at du ønsker å være ekstra forsiktig, siden de vet at dere har mistet en gang.
 
Hva med å sette glassene mellom dere, sånn at mannen din drikker av begge? :cool: Eller skylde på antibiotika, som hun andre sier.
Hodeverk? Altså, jeg har forskjellige grader av hodeverk. Den ene er sånn at jeg funker greit gjennom dagen, men kan ikke trigge den ved feks stress og alkohol.
 
Kjøp alkoholfri vin så du kan bytte om, eller, gi over til mannen når muligheten byr seg :happy118 Hell over alkoholfri vin på ei vanlig flaske
 
Julen er jeg ikke så bekymret for, men nyttårsaften skal feires hos svigers og der er også alkohol en naturlig del av feiringer. Skal ha med alkoholfri musserende, men vet svigers kommer til å ha gjevnlig påfyll i glassene. Vurderer å bare si det til de, men er samtidig skummelt da jeg bare er i uke 8 da og ikke har hatt ultralyd enda...

Vi grubler på det begge to.
 
Det at dere prøver syntes jeg er en god nok grunn egentlig :) hvis ikke kan du ta en liten slurk og så si at du ikke helt orket alkohol den dagen. En mikro slurk for å stoppe mistanken er ikke skadelig. Da har de i hvert fall sett deg drikke. Så kan eventuelt mannen ta et par slurker av glasset ditt når ingen andre ser.
 
Hadde sagt at vi ikkje drakk på grunn av prøving. Helt ok svar. Vi skal også feire med svigers i julen, men vi velger å være åpne (har også mistet tidligere), for vi velger uansett å si hva som er skjedd om det går gale. Skulle vell egentlig ønske å holde det litt hemmelig, men synes det er mer stress å prøve å holde det skjult om de likevel skal få vite det siden.
 
Jeg har vært innom tanken selv, men har konkludert med at det blir en utrivelig jul om jeg må spille skuespill hele jula da jeg skal reise langveis for å ha en liten uke «hjemme». Er 8 uker på julaften. Går det dårlig er fordelen med avstanden at jeg kan fordøye det selv før jeg videreformidler det, men prøver å tenke at det som regel går helt fint :)
 
Mange gode ideer her! Hadde kanskje vært ærlig og fortalt sannheten hvis det bare var svigerforeldre der, men siden bestemor og søsken er der, så blir det litt for "proklamering"om vi sier det som det er.. er også litt fordi jeg er stressa pga MAen sist, og egentlig ikke klarer å kjenne noen glede enda selv :(
Jeg syns ideen med å kjøre bil var så lur, at vi vurderer å låne bilen til pappa, ta en tur på gravlunden, og deretter kjøre til julemiddagen (selv om svigers bare bor 30 min gangavstand unna) og si at vi ikke rakk å sette bilen igjen hjemme
 
Mange gode ideer her! Hadde kanskje vært ærlig og fortalt sannheten hvis det bare var svigerforeldre der, men siden bestemor og søsken er der, så blir det litt for "proklamering"om vi sier det som det er.. er også litt fordi jeg er stressa pga MAen sist, og egentlig ikke klarer å kjenne noen glede enda selv :(
Jeg syns ideen med å kjøre bil var så lur, at vi vurderer å låne bilen til pappa, ta en tur på gravlunden, og deretter kjøre til julemiddagen (selv om svigers bare bor 30 min gangavstand unna) og si at vi ikke rakk å sette bilen igjen hjemme
Det hørtes lurt ut!
 
Back
Topp