Hvordan har julen vært som nygravid?

Det har vært koselig, men slitsomt siden vi har besøk og derfor ansvar for all mat osv. Og besøket blir en stund for de kommer fra utlandet. Morsomt med første julefeiring for gutten vår da :) Og synes jo tiden flyr, så det er supert. Gleder meg til neste ultralyd allerede...
 
Perfekt timing på julen! Godt å få roet litt ned når kvalmen har vært på sitt verste :happy: Alle vi har vært med i julen vet om graviditeten, så ikke noe styr med å skjule det xsmile7
 
Kvalm og uvel Gruer meg til å begynne på jobb igjen
Jeg også, har sovet 00.00-10.00 hver natt hele jula og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg opp klokken 6.00 om noen dager.... Legge meg sammen med junior klokken 19.30....
 
Julen har vært veldig koselig. Har delt nyheten med vordende besteforeldre, som ikke visste at vi tenkte på å prøve engang. De ble rørte og glade. Ellers har det vært fint å kunne ta det rolig og sove lenge. Kjenner jeg gruer meg litt til å stå opp 7 og jobbe lange, travle dager igjen. Det er jo ingen på jobben som vet noe, og de får helst ikke vite noe på en god stund ennå.
 
Det har vært godt å slappe av og nyte tid med familien!
Men merker kroppen ikke er seg selv. Jeg pleier å lage masse forskjellig julegodis og spiser ofte opp før jul så må lage flere runder, men denne julen er det ingenting som frister:joyful: Heldigvis ikke kvalm enda, bare litt uggen fra tid til annen.
Veldig spent på å starte på hverdagen igjen til torsdag!
 
Det har gått greit, men har jo den lille konstant i tankene :angelic:
Humøret har svinget endel, så kan gå fra å være blid og rolig til å nærmest skrike ut og stresse. :sour: Spesielt når ungene legger fra seg klær, leker og ting overalt! Og vi skal ha besøk.. da må alt være striglet og jeg løper rundt som ei halvgal høne :laughing002 må jo le av meg selv etterpå:smiley-angelic006 Stakkars familie :angelic:
 
Jeg synes det har er veldig lite stas med jul og nyttår denne gangen. Jeg har stort sett bare klart å ligge på sofaen pga kvalmen, så det har ikke vært noe særlig. Også mye dårlig samvittighet for tidenes kjipeste advent og jul for barna jeg har fra før :grumpy:
 
Jeg også, har sovet 00.00-10.00 hver natt hele jula og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg opp klokken 6.00 om noen dager.... Legge meg sammen med junior klokken 19.30....

Sovet omtrent 10 timer hver natt jeg også + litt på dagen. Veldig glad for at juleferien kom når den kom, men nå skal jeg på jobb på torsdag:( Forhåpentligvis går det bra. De seier at graviditet ikke er en sykdom, men jeg føler meg syk:yuck: Kvalm og uvel stort sett hele dagen. Verdt det til slutt da:)
 
Helt fin. Endel oppkast og kvalme men har gått greit, bedre enn forventet
 
Slitsom. Vært vanvittig kvalm og ikke orka stort. Kjedelig å ikke være seg selv. Trøtt og fryser også mye. Det som er værst er at jeg er jo ikke sjuk heller liksom
....og det går jo ikke over i morgen heller. Utolmodig ja men takknemlig.
 
Sovet omtrent 10 timer hver natt jeg også + litt på dagen. Veldig glad for at juleferien kom når den kom, men nå skal jeg på jobb på torsdag:( Forhåpentligvis går det bra. De seier at graviditet ikke er en sykdom, men jeg føler meg syk:yuck: Kvalm og uvel stort sett hele dagen. Verdt det til slutt da:)
Samme her :meh:
Jeg tenker graviditet er ikke sykdom, men symptomene kan være d.
 
Uff, føler med dere! :Heartpink Er faktisk litt trøst å lese at flere har hatt det på samme måte.

Vært veldig hyggelig å se familien i jula, men tærende å ikke få fem minutter fri fra denne forferdelige kvalmen. :meh: Ikke orka noe særlig. Selskaper har vært et pes, maten har ikke smakt, ikke lyst på søtsaker, trøtt hele tiden.. 3-åringen har heldigvis en superpappa som ordner opp når mor ikke duger til noe.

Trøst: Neste jul har vi forhåpentligvis en herlig, smilende klump med lykke på 4/5 mnd å kose oss med. :love017
 
Jula har vært grei den, men pga forskjellige planlagte "selskaper" som julebord med jentegjengen, og rakfisklag med familie, så har nyheten kommet ut litt tidligere enn vi egentlig hadde tenkt.

Jeg ELSKER øl, og rakfisk, så når mozellflaska ble dratt frem og rakfisken ikke rørt, skjønte alle at det måtte være en grunn til det...:happy:;)
 
For min del har det vært litt vanskelig med tanke på at vi ikke har fortalt det til noen enda.. Å selvfølgelig lurer alle når man ikke vil ha et glass vin til maten, har 100 unnskyldninger for å ikke dra på sammenkomster som innebærer alkohol osv.. Har holdt på å si det flere ganger, men pga at vi skal på fosterdiagnostikk pga noen medisiner jeg gikk på før jeg visste jeg var gravid.. vil vi ikke si noe før vi vet om alt er bra med mage-gullet... Skikkelig kjipt, når man bare vil tørre å glede seg over alt å fortelle det til de nærmeste <3
 
Back
Topp