Hvordan har julen vært som nygravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Hvordan har julen vært for dere? Har dere feiret med familie og venner som vet om den lille spiren, eller holder dere det fortsatt skjult? :happy:

Vanskelig. Vært mye dårlig. Og spottet litt fordelt over noen dager så har vært mye bekymret.

Jeg synes jula har vært vanskelig. Lever i en sånn «uteavmegsjælopplevelse» - konstant kvalm, oppblåst, fryser. Føler meg dårlig, rett og slett. Familien vet om det, så det er for så vidt greit. Det er mer formen min som er så slitsom. Gruer meg til selskaper fordi det dreier seg om mat og fordi jeg må finne noe å ha på meg.

Jeg trøster meg med ingen spotting eller smerter i magen, og at all kvalmen forhåpentlig er et godt tegn. Føler meg bra negativ, men deg er bare så innmari slitsomt :facepalm:

Har gått ganske bra. Aller nærmeste familie vet om det, så har fått legge meg nedpå ved behov.
Men har vært vanskelig å ikke spise fenalår og andre ting som vanligvis hører julen til :arghh:

Men mest av alt har det vært fredelig og fint :)

Har vært kraftig forkjølet med tørrhoste og tette bihuler siden starten av desember. Noe feber siste uka. Kjipt og slitsomt.

Familien vet ikke om graviditeten, så jeg takket ja til en Rhinexin som jeg latet som jeg svelget (men gjemte i lomma).

Jeg synes jula har vært vanskelig. Lever i en sånn «uteavmegsjælopplevelse» - konstant kvalm, oppblåst, fryser. Føler meg dårlig, rett og slett. Familien vet om det, så det er for så vidt greit. Det er mer formen min som er så slitsom. Gruer meg til selskaper fordi det dreier seg om mat og fordi jeg må finne noe å ha på meg.

Jeg trøster meg med ingen spotting eller smerter i magen, og at all kvalmen forhåpentlig er et godt tegn. Føler meg bra negativ, men deg er bare så innmari slitsomt :facepalm:
Kjedelig med dårlig form da, det har alt å si. Håper den kommer seg fort :)

Den har vært fin den :) Familien fikk vite om graviditeten i julen, og jeg har slappet av masse. Syns egentlig det har vært litt kjedelig :p Gleder meg til hverdagen igjen, og det er godt med en dag på jobb i dag:)

Julen har vært bra, men alt for mye mat, fett og snop er ikke godt for gravidmagen min :P I dag er det hverdag igjen med jobb og barnehage for kidden. Hverdagen er best, og godt er det - det er den det er flest av!

Jeg har sovet bort halve dagen og føler jeg går i en konstant tåke med svimmelhet og kvalme. Har hatt god nytte av kvalmestillende så jeg fikk spist god julemat. Familien vet at jeg er gravid og forstår seg godt på hvordan jeg har det. Uten om det har det vært herlig å slappe av, være med familie, og kose meg med julefilmer ☺️

Jula har vært kjempefin med mye god mat og kjempeglade familiemedlemmer som har fått vite om graviditeten :) synes også tida har fått ekstra fort i jula!! Nå har ikke jeg vært spesielt dårlig før i dag heller, og er fortsatt ganske OK i liggende stilling, men er litt spent på hvordan hverdagen fremover blir :) er likevel glad for at kvalmen har meldt sin ankomst, har jo ventet på den og kan dermed ikke klage!

Det har gått bedre enn forventet. Kvalmen har holdt seg på avstand og har som regel vært i god form. Mye trøtt om kvelden, men siden vi har en 3-åring fra før er det ikke akkurat de seneste kveldene i utgangspunktet.

Jeg har ikke hatt noe særlig matlyst og har ikke lyst på godteri så går ikke rundt og er mett hele tiden. Det føler jeg at man som regel er i jula :-p

Gått bedre enn forventet, men likevel slitsom.
Angrer på at junior ikke skal i BHG i dag og i morgen. Med samboer som er bonde har han ikke noe fri selv om d er jul og når jeg er trett og kvalm hele tiden blir d tungt å være alene med en 4-åring hele dagen. Vi har lite familie og ingen naboer junior kan være ute og leke med så dagene blir lange på meg og ham.

Gått bedre enn forventet, men likevel slitsom.
Angrer på at junior ikke skal i BHG i dag og i morgen. Med samboer som er bonde har han ikke noe fri selv om d er jul og når jeg er trett og kvalm hele tiden blir d tungt å være alene med en 4-åring hele dagen. Vi har lite familie og ingen naboer junior kan være ute og leke med så dagene blir lange på meg og ham.
Håper du finner noe du kan aktivisere han godt med :)

Jeg fikk ikke på meg kjolen jeg tenkte å bruke på julaften, den var plutselig blitt for trang!o_O:hilarious: med 5 barn hjemme har det vært både kos og kaos! Heldigvis er mannen A-menneske,så jeg har fått sove leeenge og enda litt til:p gleder meg til hverdagen begynner igjen, det tror jeg alle her i huset har godt av!:)

Feiret for første gang med svigers og svoger som fikk hver sin lille pakke med babysokker til aperitifen :happy: De ble superglade så det ble en spesiell og fin julaften!

Julen har vært helt super! Kvalme og trøtt, men ingen ting bedre etter at jeg hadde en sa i november og fikk positiv test allerede 21 desember!

Jeg har vært mye trøtt.
Vi har fortalt nyheten til nærmeste familie, og det var superkoselig å se reaksjonene deres :happy:

Hard og brutal :p

Back
Topp