Hvordan har dine fødsler startet?

Sist gikk vannet på morgenen 1 dag før termin. Men tok sin tid.... :rolleyes: Ble ikke født før dagen (egentlig natten da) etter termin
 
Noen som vet om man må ringe ambulanse dersom vannet går og hodet ikke er festet? Eller kan man kjøre selv (mannen kjører:joyful:). Tenker på at man skal legge seg ned dersom vannet går uten at hodet er festet :)
 
Noen som vet om man må ringe ambulanse dersom vannet går og hodet ikke er festet? Eller kan man kjøre selv (mannen kjører:joyful:). Tenker på at man skal legge seg ned dersom vannet går uten at hodet er festet :)
Har vannet gått?! Jeg ville ringt føden, har hørt så mye forskjellig om dette!
 
Noen som vet om man må ringe ambulanse dersom vannet går og hodet ikke er festet? Eller kan man kjøre selv (mannen kjører:joyful:). Tenker på at man skal legge seg ned dersom vannet går uten at hodet er festet :)
Jeg hadde vannavgang sist uten at hode var festet, vi kjørte inn selv (veldig kort vei til sykehuset), men bevegde meg ikke mye rundt. På sykehuset ble jeg innlagt i påvente av fødsel og måtte ligge i ro. Ville ringt føden for å sjekke hvis det skjer med deg:Heartred
 
Fostervannet gikk :D men det var en del tegn før den tid. Hadde maserier fra ca uke 35, måtte oftere på do (nr 2), dårlig søvn, også hadde jeg mye tyntflytende utflod, måtte opp på natta å bytte truse og bind... Og jeg hadde et par episoder hvor det ble en liten dam på gulvet (10cm diameter), så jeg trodde det var vannet som gikk, men det var det ikke. Fikk beskjed om at det kunne være den lille ytre fostersekken som gikk hull på, evt at det var slimproppen (den kan vistnok bli flytende hvis den blir liggende i skjeden en stund). I uke 37+5 gikk vannet, så da var det ingen tvil
 
Jeg hadde vannavgang sist uten at hode var festet, vi kjørte inn selv (veldig kort vei til sykehuset), men bevegde meg ikke mye rundt. På sykehuset ble jeg innlagt i påvente av fødsel og måtte ligge i ro. Ville ringt føden for å sjekke hvis det skjer med deg:Heartred

Tusen takk for svar :Heartpink
 
Har vannet gått?! Jeg ville ringt føden, har hørt så mye forskjellig om dette!

Neida, ikke enda - men kom bare plutselig på hva jeg skal gjøre dersom hodet ikke er festet enda. De to andre gangene har baby festet hodet i uke 32 og vannet har de tatt på sykehuset, så tviler på dette blir en problemstilling denne gangen, men ettersom hodet ikke er festet enda og jeg er i uke 38 på mandag, så begynte jeg å tenke på det hvis vannet går før aktiv fødsel denne gangen :)
 
Back
Topp