Hvordan har dere klart å holde graviditeten skjult?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Gitt mat/drikke til partnere, drukket alkoholfritt, skyldt på at du kjører, antibiotikakur?
Kom med både de gode og de dårlige unnskyldningene!

Akkurat nå kan jeg holde det skjult fordi så mange andre rundt meg er gravide og jeg drikker ikke alkohol fordi jeg ammer snuppa enda:)

Sist gang var det verre, da hadde jeg ingen fra før av og jeg sa sjelden neitakk til en øl:p

Drikker veldig sjeldent og folk rundt meg respekterer at jeg ikke gidder å drikke uten å ha noen spesiell grunn :)

Har ikke fått noe spørsmål på hvorfor jeg ikke drikker, men har fått masse "er du gravid?" spørsmål.. Nå er jeg i uke 10 så nå svarer jeg bare ja når folk spør.. Men fatter ikke at folk tørr å spørre!!

Har ikke fått noe spørsmål på hvorfor jeg ikke drikker, men har fått masse "er du gravid?" spørsmål.. Nå er jeg i uke 10 så nå svarer jeg bare ja når folk spør.. Men fatter ikke at folk tørr å spørre!!
Nei, synes det er veldig rart at folk spør. Det har jeg kun gjort til min nærmeste venninne som jeg viste at prøvde. Folk må få fortelle når de selv ønsker det. Det er jo veldig privat, og for noen kan det være veldig følsomt.

Jeg har ikke drukket siden før forrige sv.skap, så har ikke vært noe problem å holdt det skjult ;)
Var vel sommeren 2013 sist :p Var ikke noe problem å holde det skjult da heller :)

Nei, synes det er veldig rart at folk spør. Det har jeg kun gjort til min nærmeste venninne som jeg viste at prøvde. Folk må få fortelle når de selv ønsker det. Det er jo veldig privat, og for noen kan det være veldig følsomt.
Ja altså jeg ser jo gravid ut.. Men folk kan jo legge på seg også tenker jeg. Og for oss som mistet i desember (noe alle vet) så fatter jeg ikke at folk tør å spør når temaet har vært så følsomt som det har

Jeg drikker ikke ofte og det vet de aller fleste, så det har ikke blitt stilt så mange spørsmål rundt det.

Jeg måtte gi meg med kampsport ganske tidlig og skyldte på mulig kyssesyke og beskjed om å holde meg i ro og at milten var hoven :p

Har ellers gått med store klær og det har jo vært vinter og kaldt så ingen har kommentert det :happy:

Vi drikker ikke så ofte men vi skal på fest lørdag om 2 uker. Det er ca 1 time med bil og jeg skal kjøre. Regner med jeg får noen spørsmål hvorfor jeg ikke drikker, men siden det er så langt og vanskelig å komme seg hjem så kan jeg skylde på det:)

Drikker ikke, så der har jeg ingen forklaringsproblemer. Å skjule kvalmen og matvegringa derimot... Er litt redd for å bli avslørt der, altså.

Ja altså jeg ser jo gravid ut.. Men folk kan jo legge på seg også tenker jeg. Og for oss som mistet i desember (noe alle vet) så fatter jeg ikke at folk tør å spør når temaet har vært så følsomt som det har
Ja, jeg synes det er ganske frekt selv om det begynner å vises. Greit med de nærmeste om man har avklart at deg er greit, men man må få bestemme selv når man er komfortabel med å snakke om det.

Har ikke trengt å gjøre så mye. Bare skjule magen med litt større klær på jobb :) drikker så sjeldent :)

Det er vanskeligere å skjule de stoore puppene, den oppblåste magen, kvalmen, svimmelhet og 0 matlyst..

Drikker ikke så ofte til vanlig heller.
Men har latt være å gå på fester. Men det er fordi jeg sovner ca kl 21 for tiden så hadde ikke klart å holde meg våken på fest uansett :)

Ingen som har spurt her, men mange i min omgangskrets er gravide selv så jeg er sikker på at flere av dem har mistanker i det minste...
Jobb er verst da siden jeg er kvalm når jeg ikke spiser. Småspiser dagen lang for å holde det i sjakk... :p:facepalm:

Jeg drikker aldri alkohol, men pleier å drikke mye kaffe på jobb. Og alle vet det. Nå når jeg er gravid har jeg ikke lyst på kaffe i det hele tatt. Jeg prøver bare å ligge lavt, ikke snakke høyt om det, også sier jeg ja takk en gang i blant, bare for å drikke bitte bitte litt (og håper at ingen tenker over at jeg ikke drikker opp)
I tillegg må jeg snikspise kjeks når jeg blir sulten.
Jeg tror svaret til hvordan jeg skjuler det er at jeg ikke sier noe om det, og later som om alt er helt topp :) For kollegene mine er truendes til å spørre når som helst om de får en aldri så liten mistanke...

Heldig og er vekkreist på jobb to veker, men utfordringen kommer når eg no skal heim :p Har ein liten på 2 år som gjer det lettere å ha unnskuldning til å ikkje ver med ut, men er sjelden ute alikevell. Men dinna oppblåste magen kan ver ein utfordring i 3 veker til :p

Back
Topp