Hvordan har dere gjort iht navn på dørskilt /postkassen?

MiaDenPia

Elsker forumet
Skal fikse ny postkasse /navn på dørskilt og lurer på hvordan dere har gjort mtp navn, Står det feks navn på hver enkelt familie medlem for. Eks a.olsen b.normann etc, bare etternavn (hvis alle har samme) f. Eks olsen eller familien olsen ?

Vi har dørskilt med fullt navn på begge, men det skal sies at det er få som ser det, siden vi bor innerst i en vei.
Skulle vi laget nytt nå etter at den lille er født, blir det nok kun fornavn på alle, inkludert hunden :joyful:

Vi har dørskilt med fullt navn på begge, men det skal sies at det er få som ser det, siden vi bor innerst i en vei.
Skulle vi laget nytt nå etter at den lille er født, blir det nok kun fornavn på alle, inkludert hunden :joyful:
Har også det nå, både på dør og postkasse. ... Men lurer på videre

Dørskiltet har fornavn på alle 5, og er uten etternavn. Postkasseskiltet har fornavn på alle, og etternavnet nederst. Vi har felles etternavn. Greit for postbudet at det er fullt navn på alle i familien på postkassen tenker jeg, men folk som ringer på døren vet vel litt mer hvem de leter etter.

Postkassen vår har inget skilt, den er litt fancy så ville ikke putte noe på den. Den henger på veggen ved siden av døra der det er ringeklokke med dørskilt på. Der står:
Lillesøsters fulle navn
Storebrors fulle navn
Mitt fulle navn
Sambos fulle navn

Ingen av oss har samme etternavn ;)

På postkassa har vi :
"Adresseveien 1"
"Fornavn etternavn"
"Fornavn etternavn"
Vi har samme etternavn og barna heter det samme, kommer det post til dem så blir det fortsatt puttet i vår kasse.
Vi har ikke dørskilt enda, men når vi får, tar vi nok fornavnet til alle 4.
Mulig noe slikt(bare med navn da)
Mor og far
Barn og baby
Eller kanskje med &-tegn
Altså ikke sånn:
Mor, far, barn og baby...
Merker jeg egentlig blir litt usikker...

Her kunne alle i borettslaget velge selv hva som skulle stå, innenfor så og så mye plass da. Vi har kun etternavn :)

Postkasseskilt:

Fullt navn mannen
Fullt navn meg
Fornavn begge barna
Etternavn begge barne
(de har ett navn fra hver av oss)

Huset:
Familien xxxx xxxxx
(selv om det er kun barna som har dette som etternavn og vi voksne ett av hvert, så er det familienavnet vårt...)

På ringeklokka står det hans etternavn/mitt etternavn, på postkassa står det alles navn og på dørskiltet (inne i oppgangen) står det fornavn :)

Obs: i forhold til pass osv så må vel barnas navn stå på postkassen, så ville absolutt valgt å skrive alles navn :)

Har ikke skilt på døra. Har postkasse skilt med
"veien 123
Mannen, meg,yngste
Felles etternavn
Eldste med fullt navn"

Jeg er litt skeptisk til å ha skilt med navn på døren, tenker det kan skape tillit for barna om en fremmede brukte dems navn når de åpner opp døren. Vet jo aldri hvilke hendelser som kan skje.
Så her er det ikke navn på dør eller postkasse. Er det ingen av dere som tenker sånn? Er litt hysterisk kanskje :p

Vi har hatt fornavnene til alle, og etternavnet nederst, alle har samme etternavn

Ingen av oss har like etternavn, så her har vi alles fulle navn på postkassa. Dørskilt har vi ikke rukket å skaffe enda, tenker vi venter til lillebror kommer. :)

Takk for alle innspill og tips: tror vi ender opp med familien navnesen på døra , og på postkassa :
a og b
Navn navnesen
C hei navnesen
D navnesen

Back
Topp