hvordan har dere det ?

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Lurer på hvordan formen er hos alle sammen? :)

Jeg begynner å få en del sure oppstøt, spesielt på kveldene.. Det er ekstremt ubehagelig!
Og de siste to dagene har jeg vært ganske kvalm, med litt hodepine.. Og har hørt at det kan bety sv.forgifting :/ Skal heldig vis til JM snart, så skal prate litt med han.

Har litt ryggplager, når jeg er sliten og har gjort en del husarbeid osv klarer jeg nesten ikke å bevege meg hvis jeg sitter i ro for lenge :p

Ellers har jeg det ganske bra, og koser meg med litt forberedelser til gutten vår kommer:)

det høres igrunn mykje likt ut sånn som eg har det :) bare at eg ikkje har kvalme og hodepine ( i alle fall ikkje meir enn til vanlig, i ugravid tilstand :P )
har i tillegg ekstreeeeeeeemt dårlig kondis no... kjem nok av mykje stillesitting, men føler også at eg noken gonger blir tungpusten av at magen pressar på...... ellers er det kjempekoselig å kjenne sterke spark kvar dag :)

Har det relativt greit vil jeg si. Ingen konkrete plager sett bort fra bekkenplager (og kort lunte). Utfordringen er foreløpig mest psykisk, siden sambo skal reise og jeg blir alene.

Har det greit. Er veldig fornøyd med at sparkene kjennes såpass tydelig nå og det er veldig koselig! Har blitt veldig stor denne gangen,  både magen og ellers. Allerede lagt på meg over 10 kg og det merkes...

Når det gjelder plager så har jeg bekkenproblemer og er blitt svært så tungpustet den siste tiden. Har også fått en del vonde kynnere som jeg krysser fingrene for at ikke øker i intensitet. Med nr 2 fikk jeg regelmessige maserier på denne tiden i svangerskapet og ble da sykemeldt. Håper jeg slipper det denne gangen.

Ellers er jeg i full jobb, men merker svært godt at jeg er sliten om ettermiddagene. Tror i grunn ikke det er så lenge til at jeg bør sykemelde meg - hvertfall delvis. Vi får se hvordan formen er når jeg er tilbake på jobb over nyåret.

Har vært veldig takknemlig for at jeg har sluppet kvalme og diverse plager tidligere i svangerskapet! Merker at det blir tyngre nå, og dermed siger plagene på! Ryggen og bekkenet verker ganske mye når jeg har enten gått for mye, sitti for mye eller andre ting som tar litt på i lengda.. syntes det blir verre og verre for hver gang jeg er på jobb (jobber i matbutikk), så regner ikke med at jeg klarer å holde ut med det så veldig mye lenger hvis det skal fortsette sånn.. Dette ender jo også med at jeg sover dårligere om nettene, så dagene har absolutt blitt tyngre! Sliter også med en del hetetokter og hjertebank hvis jeg har anstrengt meg litt for mye! Men samtidig så overser jeg nok mye av plagene allikevel når jeg kjenner de gode sparkene :) 
Nå i jula har jeg i tillegg blitt forkjøla da, så det tar jo så klart litt ekstra på! Håper det gir seg snart, er vel bare å ta det med ro :) 

Har det igrunn ganske greit, sliter som sagt enda med  oppkast.. Har mye kynnere og blir fort sliten i ryggen og jeg står/går for mye, men koser meg med alle sparka, er endel av de om dagen, veldig kos.. Halsbrann får jeg ofte, men  jeg bruker tyggetabletter som heter Novaluzid, og disse hjelper kjempe godt...  Sover mye gjør jeg da, gjerne 10 timer om natten, og trenger som oftes en dupp på dagen.. Har en mann som er veldig grei og står opp med snuppa hver dag, (veldig heldig)

Har snart lyst til å begynne å sortere litt tøy da, og gjerne få opp sprinkelsenga, men prøve å vente en mnd halvannen...

Ja den tungpusten har jeg også.. Kan ligge i sengen å begynne å puste å pese :P

Fått en del kynnere i det siste, og det er skikkelig kjipt.
Har bekkenløsning også, men snart kommer bonusen vår jenter

Formen er opp og ned, men som Gizmone sier snart kommer bonusen vår. Nå har vi bare "sjarmøretappen" igjen. 

Har det ganske stabilt fysisk sett. Bekkenløsningen er fortsatt tilstede, men har bank i bordet ikke eskalert på noen uker. Hadde litt halsbrann en periode, men er inne i en fin periode uten akkurat nå.
Er sause forkjøla på andre uka, så er temmelig sliten av det. Hoster meg ihjæl om natta, og har ikke sovet en hel natt siden lille julaften pga tette slimhinner og nå hoste. Det var DEN juleferien
Men - det er bare 11 uker til permisjonen starter! Det er rart, og veldig deilig å tenke på..

maggie91 skrev:
Ja den tungpusten har jeg også.. Kan ligge i sengen å begynne å puste å pese :P

Signerer den, ja!

Formen er i grunn ganske bra for tiden. Eneste jeg er plaga med er vel bekkenet og forverra psoriasis. Men det er sånt jeg kan holde ut :-)
Det er vel verdt det vi har i vente :-D

Nå nyter jeg å kjenne veldig sterke spark, og det blir det vel også bare mer og mer av ;-)

Back
Topp