hvordan hadde DU reagert..

tindra

Elsker forumet
hvis du hadde ett barn som far ikke har noen kontakt med...mens at han ikke har noen problemer med å prakke en datter han har fått i ettertid på deg? som om det var den mest naturlige ting i verden..

Ehh? Jeg skjønte ikke helt jeg

ToSmå2010 skrev:
Ehh? Jeg skjønte ikke helt jeg

Så han prakker halvsøstera til ungen din på deg? Det hørtes rart ut, og jeg hadde aldri godtatt det. Du er jo på inge måte i slekt med den ungen, og det er vel hans jobb å ta vare på ungen?

Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Hæ? Definér "prakke på" ...

som å f.eks å sende ungen etter oss for å fiske (og da snakker vi om et sted hvor ingen sender barna sine alene) for "vi er jo der".

Å sende ho etter oss på arr. hvor barn må være i følge med en voksen.

Å sitte hjemme å følge med oss i vinduet foran en bursdag på fjellet hvor jenta var invitert..å komme etter oss og bare slippe ho av, 1.5 time før bursdagen begynte.

har hundrevis av eksempler..

hadde dere syntes det var ok?

Vi snakker om en voksen mann..som ikke har hatt vår eldste datter en jævla dag i løpet av sitt 16 årige liv. Men han forventer visst at vi skal passe dattra hans

Stakkars barn, er jo ikke hennes feil at pappaen er en fjott!  Selvfølgelig er det jo ikke greit, men hva skal en gjøre liksom? Kan jo ikke jage ungen hjem, men vet ikke hvor mye nytte det er i å fortelle pappaen at han får passe på ungen sin selv?

Jeg hadde snakket med ham lenge før det gikk så langt, i hvert fall. Han har tydeligvis en opplevelse av at det er helt greit for deg å ta deg av datteren hans siden han ofte "sender henne etter" dere, som du sier, og du har tydeligvis ikke gitt beskjed siden du spør her inne om dette er OK. Hvis du ikke kommuniserer til ham så kan du heller ikke forvente at han skal forstå hva du mener om ting og tang.

Jeg hadde snakket med ham lenge før det gikk så langt, i hvert fall. Han har tydeligvis en opplevelse av at det er helt greit for deg å ta deg av datteren hans siden han ofte "sender henne etter" dere, som du sier, og du har tydeligvis ikke gitt beskjed siden du spør her inne om dette er OK. Hvis du ikke kommuniserer til ham så kan du heller ikke forvente at han skal forstå hva du mener om ting og tang.

Sign! Men hva med moren til datteren hans da?

Skjønte ikke helt. Hvis han ikke har kontakt med din datter, hvordan vet han hvor dere er? Og hvorfor var datteren hans invitert i bursdag hos dere? Hvordan kjenner hun dere hvis faren ikke har kontakt med din datter? Høres veldig merkelig ut. 

Tru mæ...vi har sagt ifra i mange år!!! Men ingenting trænge inn.

Å æ e' mildt sagt lei.
Og det e' kjæmpekjipt siden de har kjøpt nabohuset for noen år siden...

Zol80 skrev:
Skjønte ikke helt. Hvis han ikke har kontakt med din datter, hvordan vet han hvor dere er? Og hvorfor var datteren hans invitert i bursdag hos dere? Hvordan kjenner hun dere hvis faren ikke har kontakt med din datter? Høres veldig merkelig ut. 

vi bor i nabohuset, dæ kjøpte hus her for noen år siden. Han har ingen kontakt med eldste jenta mi, som vi har ilag..men dattra hans er på samme alder som to av de andre jentene til meg og mannen min. Vi bor i et nabolag med mange barn, hvor alle leker med alle..og alle går i bursdag til hverandre. Vi har jo ikke lyst til å nekte den ene jenta og komme i bursdag til våre yngre døttre..men vi ønsker heller ikke å bli brukt som barnevakt!

På hvilken måte har du sagt fra? Og hva sier moren til barnet?

alt fra rolig,saklig og behersket...til den rake motsettning.

Og at han gjør en del ting på pur faenskap er det ingen tvil om..der er en del andre ting som hører til historien, som går utover helsa til mine barn. Men siden BV har mange brukere fra her vi bor (som er et lite sted med 3000 innbyggere, hvor alle kjenner alle) så kan jeg ikke legge det åpen ut her..

tindra skrev:

Zol80 skrev:

vi bor i nabohuset, dæ kjøpte hus her for noen år siden. Han har ingen kontakt med eldste jenta mi, som vi har ilag..men dattra hans er på samme alder som to av de andre jentene til meg og mannen min. Vi bor i et nabolag med mange barn, hvor alle leker med alle..og alle går i bursdag til hverandre. Vi har jo ikke lyst til å nekte den ene jenta og komme i bursdag til våre yngre døttre..men vi ønsker heller ikke å bli brukt som barnevakt!

Hvorfor i alle dager skal du nekte henne å komme? Det er normalt at unger over en viss alder kommer alene i bursdagsselskap, under en uuttalt forventning om at vertskapet følger med dem de to-tre timene selskapet varer. Dette er vel ikke spesielt for din datters halvsøsken

Hvis han bare sender jenta etter dere der hun bør ha følge med voksen så hadde jeg nok meldt fra til barnevernet eller noe. Det er jo omsorgssvikt om han bare går fra henne, han kan jo aldri vite helt sikkert at dere ser etter henne. Hvor gammel er hun? Jeg hadde aldri funnet meg i det!

tindra skrev:

På hvilken måte har du sagt fra? Og hva sier moren til barnet?

alt fra rolig,saklig og behersket...til den rake motsettning.

Og at han gjør en del ting på pur faenskap er det ingen tvil om..der er en del andre ting som hører til historien, som går utover helsa til mine barn. Men siden BV har mange brukere fra her vi bor (som er et lite sted med 3000 innbyggere, hvor alle kjenner alle) så kan jeg ikke legge det åpen ut her..

Med bilde av hele ungeflokken i signaturen så har du vel allerede tråkka i salaten slik sett. Uansett så er det vanskelig å vite hvordan man selv hadde reagert når man ikke vet hvordan situasjonen er annet enn et par setninger. Du sier heller ikke noe om hvordan moren til dette barnet reagerer (hvis hun er i bildet så må det jo gå an å snakke med henne også), eller hvordan beskjedene som gis blir tatt imot.

tindra skrev:

Zol80 skrev:

Hvorfor i alle dager skal du nekte henne å komme? Det er normalt at unger over en viss alder kommer alene i bursdagsselskap, under en uuttalt forventning om at vertskapet følger med dem de to-tre timene selskapet varer. Dette er vel ikke spesielt for din datters halvsøsken

har vel aldri sagt at vi hverken skal nekte ho eller at ho skal komme i bursdag med følge..det var som ei forklaring på hvorfor dattra hans er i bursdag hos oss..siden han ikke har kontakt med vår felles datter. Og i bursdag er ho invitert. (men pleier DU å levere barnet ditt i bursdag 1.5 time FØR den begynner uten å klarere med den som holder bursdagen først?)
 på fisketur, turlagsturer,fjellturer, bassenget osv er ho IKKE invitert av oss og SKAL være i følge med voksne. Vi har sagt ifra at vi ikke vil ha ansavret for en xtra unge..vi har  nok med de 4 yngste barna våre.

hm...men hvor er det egentlig skoen trykker? Irriterer du deg over at han forventer at du skal passe hans datter, siden han ikke har tatt seg av deres felles barn? Eller synes du det er krevende å måtte passe et ekstra barn?

mora til jentungen bor sammen med dem..i nabohuset. Vi har ikke hatt noen effekt av å prate med henne heller. ho smiler, lover å ta tak i situasjonen...og så skjer ingenting.

Back
Topp