Hvordan hadde dere

Ja...... Men vet ikke helt hvor mye... Blir liksom helt teit.. Men hvorfor? Skjønner ikke interessen av å åpne andres post.. Her kommet det i grunn mest regninger... Hva er interessant med det?

Eh, hadde nok blitt ganske grinete...aldri vært i situasjonen, men syns ikke det er greit at noen åpner posten min selv om de tar den inn for meg. Uansett hvem det er!

Hadde ikke reagert på det. Greit å gjøre hvis hun skal hente posten å påse at det ikke er noe som må leses før jeg kommer tilbake.

Hadde egentlig ikke reagert så mye på det.
Får ikke noe viktig post så det er ikke så farlig

For to uker hadde jeg reagert, men takknemlig at mine foreldre gjør det når jeg videre sender post i flere mnd:)

Hadde vel ikke blitt så veldig fornøyd hvis han/hun hadde åpnet og lest posten uten min tillatelse, men hvis det var gitt beskjed om det på forhånd hadde jeg ikke brydd meg.

Det kommer vel kanskje an på hva slags post det er. Sånn type reklame som er merket med navn vil jeg si at er helt greit. Hadde det vert brev fra lege eller sykehus hadde jeg nok blitt ganske irritert. Det er ikke alt man ønsker at folk skal vite, selv ikke nærmeste familie.

Grunnen til e spør er fordi søstra mi har åpnet all post jeg har fått de to ukene jeg var borte uten min tillatelse, jeg har ikke peiling på hva slags brev jeg har fått en gang... Vi har fra før et ampert forhold der ho tror ho er mye bedre enn meg.. Kjente e ble så frustrert og sinna... Og det værste er at ho syntes det var helt riktig av ho og at ho hadde rett til å gjøre det uten min tillatelse... Like før e anmelder det til politiet...

Grunnen til e spør er fordi søstra mi har åpnet all post jeg har fått de to ukene jeg var borte uten min tillatelse, jeg har ikke peiling på hva slags brev jeg har fått en gang... Vi har fra før et ampert forhold der ho tror ho er mye bedre enn meg.. Kjente e ble så frustrert og sinna... Og det værste er at ho syntes det var helt riktig av ho og at ho hadde rett til å gjøre det uten min tillatelse... Like før e anmelder det til politiet...
Men hvorfor gjorde hun det?

Det er ulovlig.

Jeg fikk min bror til å ta inn posten, og han har sortert ut reklamen. Det er helt fint, men posten åpner man ikke uten avtale.

Det er ulovlig.

Jeg fikk min bror til å ta inn posten, og han har sortert ut reklamen. Det er helt fint, men posten åpner man ikke uten avtale.

Vet det er ulovlig derfor e vurderer å anmelde ho når ho sier at ho hadde helt rett til det... Ho har aldri gjort det før så ble ganske paff når ho kom med breva mine og sa ho hadde åpnet de..

Jeg får kun regninger, så hadde kanskje ikke brydd meg så mye kanskje, men syns ikke det er noe man skal med mindre personen har spurt om lov.

Jeg åpner ikke mannens post engang. Om han har fått et annerledes brev mens han er ute spør jeg om jeg skal åpne og se hva det er i tilfelle det er noe viktig/som haster.

Jeg hadde forventet å bli spurt/tilbudt at h*n åpnet, og tilfelle det var noe viktig. Slikt gjør man ikke uten avtale.

Vet det er ulovlig derfor e vurderer å anmelde ho når ho sier at ho hadde helt rett til det... Ho har aldri gjort det før så ble ganske paff når ho kom med breva mine og sa ho hadde åpnet de..

Hadde i alle fall informert henne om at hun har absolutt ingen rett til det, og at det er brudd på norsk lov og kan anmeldes.

Forholdet jeg har til min bror tilsier at jeg ville slett ikke funnet på å anmelde ham, men han ville neppe ha åpnet post uten å ringe meg med type "du har fått et brev jeg tror bør leses før du kommer hjem, skal jeg åpne det og sjekke mens vi snakker?"

Jeg får kun regninger, så hadde kanskje ikke brydd meg så mye kanskje, men syns ikke det er noe man skal med mindre personen har spurt om lov.

Jeg åpner ikke mannens post engang. Om han har fått et annerledes brev mens han er ute spør jeg om jeg skal åpne og se hva det er i tilfelle det er noe viktig/som haster.

Jeg åpner heller ikke mannens post, bare informerer ham om at det er kommet. Om det er en regning som jeg vet hva er kan jeg vel finne på å bare ta den og betale den da, men slike kommer stort sett i mitt navn, vi har det aller meste på avtalegiro ellers. "Hei vennen, du har fått et brev fra politiet" møtte jeg ham med en dag. "åja, det er nok politiattesten til fotballklubben" (han er hjelpetrener på guttungens lag) sa han, og det stemte.

Hadde ikke syntes det var greit, med mindre jeg hadde bedt om at det skulle åpnes. Jeg velger å tro at jeg på forhånd hadde vist om det skulle komme et viktig brev jeg ønsket informasjon rundt..

Back
Topp