Hvordan gjør dere det?

MammanTeOlai

Forumet er livet
Du som har samboer/mann, har dere felles konto til regninger? Og en privat konto hver? Eller? 
Samboeren min kjøpte huset før vi ble sammen, så lånet står kun på han. Hvordan skal vi ordne det slik at jeg også kommer med der? Vil jo ikke ha felles konto der lånet trekkes og jeg ikke har noe skriftlig på at jeg også betaler på lånet...

Her kjøpte vi sammen da.. så litt usikker på hvordan det skal gjøres..

Men utenom det så har vi 2 kontoret. Hans konto finnes det ikke bankkkort til.. alle regningene blir trukket i fra hans konto..

Så min lønning bruker vi for å leve av. Og der har vi fått 2 bankkkort.. et til han og et til meg[;)]

vi har låne sammen.. 

ORIGINAL: TauZa

vi har låne sammen.. 

Dere hadde det fra begynnelsen av eller har dere ordnet det i etterkant? Hvordan gjorde dere det i tilfelle?

Ta et møte med banken deres så ordner de det sånn som er best for dere, da får du jo skriftlig at du er med å betaler lånet du også!

Vi også kjøpte sammen, men er nok bare å snakke med banken så finner de en løsning.. Ellers har vi felles økonomi, men hver vår konto. han betaler stort sett regningene, jeg mat og det som trengs i det daglige.. Men som sagt, felles økonomi, så tar fra der vi har penger.. Har også en sparekonto der vi setter det vi kan avse hver mnd[:)] + en konto til lillemann da, men den er jo ikke vår. Tar ikke penger ut derifra, kun inn[:)]

Back
Topp