Hvordan gjør dere det?

november10gull

Forelsket i forumet
Jeg tenker på hvordan dere gjør det om natta... når de våkner,og dere bare gir de smokken...skjønner ikke hvordan dere får de til å sovne igjen???[8|][:-]
P våkner 1-2 ganger om natta(inatt våknet han kl.2 og halv 6[:-]) jeg prøver å få han til å sovne igjen...men nei da,her skal vi ha pupp...
Vi har jo begynt med grøt også(han får grøt like før han legger seg for natta),så han burde jo holde ut litt lenger[&:] Det er jo egentlig ikke no problem,for han sovner jo med engang igjen,men har vært litt godt å sove rundt hele natta for engang skyld.
Begynner å tenke på om det ikke er så innmari mye mat i den grøten vi gir han[8|]

Trur ikkje dei skal ikkje trenga mat om natta no viss ikkje dei e underernærte eller andre med. grunner. Va jo ein tilvenningsperiode i begynnelsen. Mathea ville ha mat kun pga ho va vant m å få, ikkje pga ho trengte, skjønte ikkje koffor ho ikkje skulle få lenger i løpet av dei fyste nettene uten. E nok sånn m dei fleste. Men etter nåken netter med ein del skriking og intens smokk-jobbing skjønte ho nye dealen. Ette ho skjønte da, e da ingen problem lenger. [:)]

hmmm... nei jeg prater ikke...[8|] Vi får bare prøve å gi han smokken,faren får prøve(han som er i koma når han sover[:D])så får vi håpe det går seg til etterhvert.
Mulig vi kan prøve en annen grøt også.
Han er vant til å få mat om natta vettu,så det spørs om det er derfor.[&o]
Tusen takk for svar ihvertfall[;)]

Det var en periode her vi gav markus masse grøt før han skulle legge seg.. Han våknet oftere på natten og var mer sulten... Dette syns jeg var litt pussig..
Så begynte vi å gi grøt kl 17 også får han melk med grøt i mellom 19 og 19.30 og sover da hele natta... Så det endret vår natt..

Når han nå våknet på natta så er det inn med smokken og han sovner igjen..

Det er jo forskjellig fra barn til barn selvsagt...

ORIGINAL: *Ly*

Mange opplever at det blir bedre når de får flere faste måltider, spesielt middag gjør visst susen har jeg hørt.

Dere kan jo prøve å ha det som mål at det skal gå x timer fra grøten til nattpupp. Pappan kan forsøke å forsinke med vann og smokk. Frida har greid 6 timer mellom kveldsmat og første nattpupp 2 netter nå. Da har hun vært sulten.

Tror du bare må vurdere om han virkelig spiser og trenger det eller om han bare skal kose, og i så fall sette i gang tiltak.
Nattavvenning kan medføre en del gråt hvis man begynner for tidlig. Da kommer du jo til å våkne uannsett[:)]

ok,vi får prøve oss fram[:)] det er jo ikke plagsomt,han sovner jo med engang,så vi får vente litt med nattavvenninga trur jeg,for ja,da kommer vi jo til å våkne uansett[8D]
Da får vi heller prøve avvenninga når han skal begynne å få litt mer mat på dagtid,middag og slikt[:)]
Vi får prøve litt med vann og smokk i første omgang[;)]

ORIGINAL: Tessa_26

Det var en periode her vi gav markus masse grøt før han skulle legge seg.. Han våknet oftere på natten og var mer sulten... Dette syns jeg var litt pussig..
Så begynte vi å gi grøt kl 17 også får han melk med grøt i mellom 19 og 19.30 og sover da hele natta... Så det endret vår natt..

hmmm,kanskje vi bare skal prøve å gi han grøten litt tidligere. det skader jo ikke å prøve[;)]
takk for svar[;)]

ORIGINAL: lindur

ORIGINAL: Tessa_26

Så begynte vi å gi grøt kl 17 også får han melk
med grøt i mellom 19 og 19.30 og sover da hele natta... Så det endret vår natt..

hmmm,kanskje vi bare skal prøve å gi han grøten litt tidligere. det skader jo ikke å prøve[;)]
takk for svar[;)]

Samma skjedde her faktisk![:)] Merkelig, men ha nok sikkert nåke m forbrenningen å gjera.

Back
Topp