Hvordan går det?

SunAndMoon

Glad i forumet
Februarhjertene 2025
Her går hverdagen i ett med to voksne hjemme på fulltid, for å få alt til å gå rundt. Det har vært og er krevende, hvor vi startet med en tøff fødsel. Lille har hatt store plager med ulike ting. Heldigvis er han bedre nå enn noen gang. Men vi er jo helt utkjørt (!) Håper det går seg til snart. Til tross for alt strevet, elsker jeg å være mamma for vår lille gutt! Det mest fantastiske jeg har fått oppleve så langt i livet :Heartred All den kjærligheten :Heartred

Hvordan går det med dere?

Hørtes tøft ut, godt dere kan være to i den situasjonen, håper det bedrer seg fort :Heartred
Her går dagene sakte men sikkert fremover, lillegutt hadde kolikk, som jeg føler ga seg ved 4mnd merket, søvnregresjon kom og gikk like fort, heldigvis!
Hadde en superenkel fødsel og tar absolutt ikke det for gitt! Og kroppen kom seg ganske kjapt uten at jeg helt vet hvorfor, men min psykiske helse har gått rett i dass, mest sannsynlig pga kolikkbaby. Ble veldig isolert, da jeg fikk helt angst for å ut av hus i frykt for at lillegutt skulle være utrøstelig. I tillegg så har det dukket opp mye rart med min kropp som gir meg totalt helseangst, dette kommer nok mest sannsynlig av at det er utrolig mange i nær familie som har gått bort alt for tidlig pga sykdom (kreft, foreksempel).
Men alt med baby er forsåvidt bra, sover greit på nettene, ikke så veldig bra på dagtid, og ihvertfall ikke nå når det er hetebølge..
Her er vi forresten også begge to hjemme. Mannen er ufør. Han har et barn ifra før av med psykisk utviklingshemming som krever helt enormt mye, og som lider av alvorlig(!) søskenajalusi. Så vi går i samtaler på helsestasjonen for å få faglig veiledning. Er utrolig slitsom, vanskelig og trist. Føles som man aldri kan bare «nyte tida», da barnet er ekstremt negativ til situasjonen, noe som sliter mye(!!) på forholdet vårt.. kjenner meg veldig igjen i å være utslitt…

Leit at det har vært mye strev! Det tar på. Da kan ett barn føles som ti innimellom.Her har baby vært en rolig type, men vi merker godt forskjellen på å ha to barn kontra ett barn, plutselig, hehe! Selv sliter jeg litt psykisk, men det er mye bedre nå som samboer og treåring har ferie.

Back
Topp