Hvordan går det?

Det er fantastisk, herlig og koslig! Samtidig som slitsomt, vondt (sopp) og krevende :P

Med kolikk barn, en mann som jobber 3 uker borte og 2 barn til hvorav at gutten er trassig og frekk blir det mer slit enn kos, men har stunder der vi har det veldig fint og kan se på hverandre og snakke lenge ☺
Her delammer jeg. Hun får 2 flasker til dagen.

Amming går foreløbig bra i alle fall. De første 4 ukene har vært preget av barseltårer, sjalu storebror og at vi står midt i flytting. Gleder meg litt til å lande når jeg er ferdig med flytteprosessen. Men har fine kosestunder med lillebror innimellom slagene, og storebror har slptt seg til ro nå med at babyen er kommet for å bli og syns det er ganske så stas nå :)

Amminga går så bra, mer enn nok melk og ikke vært sår i det hele tatt!! Koser oss glugg med jenta, førstemann så hun får all tiden vår ;)

Amminga går bra. Mye bra og like mye drit. Sånn midt på treet totalt sett.

Her er det flaske på minsten.. Han har snart blitt 1 mnd gammel og det har vært både gleder, frustrasjon, tårer og sjalu storesøster. Vi har det igrunn fortsatt sånn. Frustrasjon pga tidvis magevondt på lille, sjalu storesøster, tårer pga vondt mammahjertet for magevondt og sjalu storesøster, og masse gleder over at lillebror har kommet til oss!:) Heldigvis kan det virke som at storesøster begynner å godta lillebror mer og mer og det varmer godt!<3

Det er koslig og slitsomt! De første 5 ukene var mye bekymring og "strev"'syns jeg. Mye magevondt og en million bleier!

Men uke 6 var mye bedre! I morgen er hun 7 uker og virker tilfreds og fornøyd med livet:-)

Ammingen er fortsatt mye styr, hun blir syv uker i morgen. Jeg har altfor mye melk. Plagsomt for både meg og ho. Melkespreng og tette melkeganger, og konstant lekking gjennom bh og T-skjorte. Det verste er selvfølgelig at hun får fryktelig mye magevondt :( Helt forferdelig når hun vræler det hun kan og vrir seg i smerte :(

Har trodd det har vært noe jeg har spist siden noen dager er verre enn andre, men har skjønt nå at det må være min overproduksjon. Så denne uka skal jeg få prøvd ut intervall-amming og se om det kan hjelpe! :)

Ellers så koser vi oss veldig. Smelter hver gang hun smiler <3 Har hatt noen netter nå hvor hun sover lenger også, Gud å deilig! :D

Ammingen er fortsatt mye styr, hun blir syv uker i morgen. Jeg har altfor mye melk. Plagsomt for både meg og ho. Melkespreng og tette melkeganger, og konstant lekking gjennom bh og T-skjorte. Det verste er selvfølgelig at hun får fryktelig mye magevondt :( Helt forferdelig når hun vræler det hun kan og vrir seg i smerte :(

Har trodd det har vært noe jeg har spist siden noen dager er verre enn andre, men har skjønt nå at det må være min overproduksjon. Så denne uka skal jeg få prøvd ut intervall-amming og se om det kan hjelpe! :)

Ellers så koser vi oss veldig. Smelter hver gang hun smiler <3 Har hatt noen netter nå hvor hun sover lenger også, Gud å deilig! :D

Har du prøvd minifom? Fikk tips av en nabo om å prøve det hvis babyen har mye vondt i magen. Det er egentlig til kolikk barn, men kan brukes hvis de får vondt i magen av mye melk også. Det gis barnet med skje og skal i følge de på apoteket "poppe" luftboblene i tarmen, sånn at de ikke får så vondt i magen. Det er reseptfritt, men står ikke fremme, så en må spørre etter det i kassen. Det går jo an å høre med de på apoteket om det kan fungere for babyen din også:)

Her er alt helt fantastisk! Super snill baby som sover 6 timer i strekk om natten. Eneste om dagen nekter hun å ligge aleine, vil bli bært konstant-skal nyte det mens det varer å heller overse rotete hus. Ammingen går også helt fint og har ikke hatt noen problemer.

Har du prøvd minifom? Fikk tips av en nabo om å prøve det hvis babyen har mye vondt i magen. Det er egentlig til kolikk barn, men kan brukes hvis de får vondt i magen av mye melk også. Det gis barnet med skje og skal i følge de på apoteket "poppe" luftboblene i tarmen, sånn at de ikke får så vondt i magen. Det er reseptfritt, men står ikke fremme, så en må spørre etter det i kassen. Det går jo an å høre med de på apoteket om det kan fungere for babyen din også:)
Evt semper dråper! Fikk det anbefalt fra helsestasjonen! Ny baby etter det ble tatt i bruk, får luften mye lettere ut :-)

Evt semper dråper! Fikk det anbefalt fra helsestasjonen! Ny baby etter det ble tatt i bruk, får luften mye lettere ut :)
Jeg prøvde minifom uten noe særlig effekt.. Hva er forskjellen på den og semper dråper? Kunne vært gøy å sett om den funka isteden :)

Ikke prøvd, har tenkt på om jeg skal. Men søstra mi var litt negativ til det, og mente det var siste løsning:/ så har ikke turt:/ tenker jeg prøver ut denne intervall-ammingen, så får jeg teste ut miniform hvis ikke det har noen effekt:)

Her går ammingen så det suser, det er døgnåpent i Novalies private melkebar og til tross for at det vare serveres en drink så virker kunden fornøyd og legger på seg slik hun skal (+1010 g av fødselsvekt etter 4 uker)

Ellers har det vært slitsomt. Er jo heltidsstudent og hadde eksamen på Novalies en måneds dag + har hatt arbeidskrav, men nå er alt levert inn og jeg sier meg EKSTREMT fornøyd med en B på eksamen. Nå skal jeg bare nyyyyte!

Jeg prøvde minifom uten noe særlig effekt.. Hva er forskjellen på den og semper dråper? Kunne vært gøy å sett om den funka isteden :)
Mener den er mer langtidsvirkende :-) helsesøster sa det var bedre dokumentert effekt på semper! Trur vi har merket noe bedring, har ikke de samme luftsmertene virker det som. Men mulig noe hardere i magen, som nå har gitt oss 2 litt sutrete døgn :-S Men alt i alt bedre enn sånn som mini lå å vrei seg for å få ut luft :-)

Mener den er mer langtidsvirkende :) helsesøster sa det var bedre dokumentert effekt på semper! Trur vi har merket noe bedring, har ikke de samme luftsmertene virker det som. Men mulig noe hardere i magen, som nå har gitt oss 2 litt sutrete døgn :-S Men alt i alt bedre enn sånn som mini lå å vrei seg for å få ut luft :)
Helammer du eller mme? Tenkte siden du sa blei hard i magen? :)
Kanskje jeg må høre om de har sånt på apoteket da :)

Back
Topp