Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gjør du noen konkrete tiltak for å forlenge lurene, som du vil dele?Så interessant å høre om deres rutiner. Her er lille blitt litt over 3 og en halv måned. Siden han var i underkant av 3 mnd har vi innført leggetid sånn mellom 18 og 20 avhengig av hvordan dagen har vært og når han er trøtt. Normalt sover han da til halv 5, men nå som det har vært varmt har han våknet tidligere for å få mat. Etter dette sover vi til ca 7 når pappaen gjør deg klar for jobb. (noe tidligere om han har fått mat i 2-3 tiden). Da skifter vi bleie og ønsker pappa god tur på jobb, samt ammer litt før vi tar en time eller to til med søvn. Om vi har mye på plakaten så står jeg opp og begynner dagen når han sovner.
Vi jobber nå med å forlenge lurene hans for han har lagt seg til vane å sove 30-40 min, noe jeg synes er litt kort. Han er våken alt fra 50 min til 2 timer i strekk og jeg legger han når jeg ser at han er trøtt. Våkentiden går stort sett med til å leke på gulvet, sitte på fanget og lese bok eller pludre på stellebordet. Mat vil han ha ca hver 3 time på dagtid, men noen ganger går det 2 timer, andre ganger 4 timer. Trilletur tar når han skal sove, for han liker ikke å ligge våken i vogna og han vil aller helst at det skal være bevegelse i den når han sover. Prøver å komme oss ut en gang om dagen så lenge været tillater det.
En dag i uka har vi bæsjedag. Da har det vært stopp er par dager og han jobber veldig med å få ut noe. Da kan det være hardt å være liten gutt og det blir mer sutring og mer pupp og mindre kos og lek. Håper at det gir seg snart, sånn at han slipper å plages med det.
Så jeg synes stort sett at det går veldig greit, men vet jo at alt kan forandre seg i morgen. Akkurat nå ha vi hatt 3-4 netter på rad der han har vært urolig, så håper på en vanlig natt i natt.
Det lurer jeg og på. Sliter med korte lurer og for lite søvn på dagtid her og.Gjør du noen konkrete tiltak for å forlenge lurene, som du vil dele?
Gjør du noen konkrete tiltak for å forlenge lurene, som du vil dele?
Vel, famler litt i blinde, så prøver litt forskjellig.Det lurer jeg og på. Sliter med korte lurer og for lite søvn på dagtid her og.
Vi hadde en ganske tøff start, med en nyfødt baby som gråt ekstremt masse, var utilpass og sov kjempelite på dagtid spesielt (kunne være våken 5-6 timer i strekk). Synes de utfordringene som er nå er niks og nada til sammenligning med starten. Får jeg et barn til blir det til tross for nyfødtperioden som jeg kort sagt syns var helt forferdelig Savner ikke de 5 første ukene, for å si det sånn.Interessant å lese at mange syns det er mer slitosmt nå. Blir mer og mer overbevist om at vi har hatt en «unormalt» tøff start. Har følt at jeg enten er litt pinglete som ikke tåler stort eller at vi har en krevende baby. Jeg syns denne perioden er enkel og grei i forhold til starten. Tenker jo mitt når det siste jeg vil er å få et barn til fordi starten var så slitsom
Høres ut som vår reise. Jeg som førstegangsfødende visste jo ikke hva som var normalt. Babyen vår sov også lite og kavet hele tiden. Nettene var er h… Helsepersonell sa at babyen vår så ut til å være sterkt plaget av noe. Var ikke en fin tidVi hadde en ganske tøff start, med en nyfødt baby som gråt ekstremt masse, var utilpass og sov kjempelite på dagtid spesielt (kunne være våken 5-6 timer i strekk). Synes de utfordringene som er nå er niks og nada til sammenligning med starten. Får jeg et barn til blir det til tross for nyfødtperioden som jeg kort sagt syns var helt forferdelig Savner ikke de 5 første ukene, for å si det sånn.
Ville bare skyte inn her at storebror så og si aldri sov i fanget, neste eller seng på dagtid før han var 6 mnd, om han skulle sove måtte jeg trille tur(stoppet jeg, våknet han)-kolikk.Vi hadde en ganske tøff start, med en nyfødt baby som gråt ekstremt masse, var utilpass og sov kjempelite på dagtid spesielt (kunne være våken 5-6 timer i strekk). Synes de utfordringene som er nå er niks og nada til sammenligning med starten. Får jeg et barn til blir det til tross for nyfødtperioden som jeg kort sagt syns var helt forferdelig Savner ikke de 5 første ukene, for å si det sånn.