Hvordan går det med septemberjentene nå?

22+5 idag. Kjenner liv flere ganger pr. dag, og greier også å finne hjertelyd med app (!), det hadde jeg ikke trodd. Selvfølgelig med tlf på flightmode. Fantastisk lyd å høre ❤️ Ellers teller jeg ned til sommerferie (er lærer), og jobber fremdeles 100%, håper jeg klarer det helt ut. Vi har sleepyhead, vogn, bilstol, babycall, en del klær, stellebord, sprinkelseng og vugge i hus/bestilt. Måtte shoppe nå som det var 25% på Stokke og 40% på Troll ;)

Er 23(+5) ca, ble forvirret etter ny ultralyd termin og får ikke oppdatert alle appene... Men formen er ufortjent flott... Litt stiv hvis jeg har beveget meg mer enn normalt, men har badekar og en fantastisk mann som masserer.... Har ingen kravings hverken positivt eller negativt, faktisk så har jeg ikke hatt noe særlig søtsug siden påske, som er utrolig bra siden jeg er veldig overvektig og er litt redd for å utvikle svangerskapsdiabetes... Denne ungen vil meg visst like vel som jeg vil ham;-) Jeg er riktignok veldig sulten, veldig ofte.. Og kan bli litt mannevond hvis jeg går uten mat for lenge... Så jeg gruer meg veldig til glukosebelastingstesten og fastinga den dagen... Har forberedt mannen... Vi har handla altfor mye klær.... Ifølge folk... Men det er så koselig! Har sprinkelseng, laken, 100%dundyne og pute (skal ikke bruke puta før han er stor nok), sengesett, gaskluter(MANGE), stellematte, håndklær i stellematte-str, kluter til rompe i én farge og kluter til kropp i en annen. Norsk dun har lagersalg i byen min:-D her har jeg kjøpt det meste;-) de hadde billige ammeputer, men det hadde jeg allerede fått.. Vi skal kjøpe vogn og bilstol i Tyskland og jeg vil ha stellebordet troll Lukas.. Så jeg noen som skrev salg på troll?? Og nå sparker gutten til i magen igjen.... På tide å snu på seg litt i senga.... :-P

Er 24+5 I dag! Er inne i ein veldig god periode og det er deilig. Var veldig trøtt fram til veke 20, men no har eg meir energi så er ute og går på tur kver dag. Må begynne å trene litt styrke igjen snart også.. merker at én trenger det! Ellers har vi berre kjøpt vogn, og fått en del kle brukt av en veninne..Har veldig hig etter appelsinjuice som en anna som skrev her over! Hehe! og ellers sure ting! Frukt og bær og slikt.. men snop også.. Tok glukosebelasting i dag då eg har en del diabetes i familien og det såg heldigvis bra ut

Jeg er jo veldig takknemlig for at jeg får oppleve å være gravid igjen, jeg har vært i gjennom mye særlig denne graviditeten. Jeg jobber bare 20%. Jobber som sykepleier, det blir rett og slett for krevende for meg slik jeg har det for tiden. Jeg savner å jobbe mer, men greier rett og slett ikke. Hva med deg jobber du fullt?
Skjønner deg veldig godt, det er krevende å gå gravid og ha full jobb. Jeg er 20% sykemeldt, men skal til legen nå og be om 20% til. Etter et par lange dager denne uka føles kroppen helt forferdelig, så jeg må lytte til det - selv om samvittigheten for det gnager. Men jeg vet at det beste er å tenke på meg og babyen:)

22+5 idag. Kjenner liv flere ganger pr. dag, og greier også å finne hjertelyd med app (!), det hadde jeg ikke trodd. Selvfølgelig med tlf på flightmode. Fantastisk lyd å høre ❤️ Ellers teller jeg ned til sommerferie (er lærer), og jobber fremdeles 100%, håper jeg klarer det helt ut. Vi har sleepyhead, vogn, bilstol, babycall, en del klær, stellebord, sprinkelseng og vugge i hus/bestilt. Måtte shoppe nå som det var 25% på Stokke og 40% på Troll ;)

Hvor fant du 25% på stokke? :eek:

Så fantastisk å høre hjertelyden❤️ Også med app da! Hva heter appen?

24+2 i dag. Ikke noe å si på formen :-) Dagene går mye fortere denne gangen da vi allerede har ei snart 2 årig prinsesse i hus. Og er så å si opptatt 24/7
Vi gleder oss til å møte lillesøster i september :-)

24+5 idag, formen er god men kroppen henger ikke helt med, jobber 40% (3timer hver dag) glad så lenge jeg kan gjøre det..

Vesla er opp og ned i bevegelsene sine, men kjenner ho daglig, null cravings her, enda

23+4 og formen er bra. Har 75% stilling som jeg jobber. Vi har det meste av utstyr etter første barnet, men det er noen ting jeg vil kjøpe. Tenker å vente med det noen uker til, da vi skal i gang med flytting i nesteuka.
Ingen spesielle cravings for tiden annet enn is og sjokolade, men det er jeg veldig glad i utenom svangerskap også :P Har kjent daglig aktivitet i magen i en måneds tid nå, og det er veldig koselig :)

23 veker i dag, kvalm heile dagen så lenge eg er våken. Kaster opp hvis eg anstrenger meg.. Ellers er det teflonhjerne og kynnere som beskriver forma mi. Er 100% sjukemeldt endå, baaah...

24+1 Jeg er kvalm heile dagen, kaster fortsatt opp var dag og tar Phenargan morgen og kveld mot kvalmen. Men jeg har endelig fått begynne og arbeide igjen og nå er jeg kun sykemeldt 40%.... Vet ikke hur lurt det er, men prøver, da jeg virkelig liker jobben min. Er helt utslitt når jeg kommer hjem, men føler meg lit bedre når jeg har noe å gjøre.

Har ikke kjøpt så mye pga kvalmen. Kun en stellematte jeg fann billig på finn. Tøy skal jeg handle på Polarn O.Pyret under sommer salget :-)

24+3

Er 80% sykemeldt, begynte å jobbe 20% fra forrige uke. Har ingen cravings. Går greit, men blir fort sliten.

23 uker nå og formen varierer veldig. Prøvde å jobbe 40% men fungerte veldig dårlig. Vondt i ryggen, kynnere og blir kvalm når jeg gjør for mye og ikke får spist ofte. Veldig sliten om dagen.
Har ikke handlet inn noe særlig enda men begynt å se over og finne fram det vi har så jeg vet hva jeg må kjøpe.

100 dager til termin! Gleder oss sånn til å møte veslejenta vår. Magen er stor - så stor at den er i veien når skoene skal på..! Formen er veldig fin, men ryggen begynner å kjenne at magen vokser, spesielt når jeg sitter lenge! Vognen er endelig kjøpt, men ikke hentet. Nå er det nedtelling til 3. trimester:-) Lykke til alle!

Nå er jo alle godt over 20 uker, så jeg lurer litt på hvordan alle har det nå?
Hvor langt er dere på vei? Plager? Eventuelt sykemeldt? Cravings? Hvordan ligger dere an på innkjøp av utstyr? Andre tanker? :)

Her jobbes det kun 40% da legen min ikke ønsker at jeg skal jobbe mer enn det (tidligere sykdomshistorikk).

Av plager er det aller verste for meg søvnløsheten. Ellers er "dårlig kondis" og halsbrann ganske kjedelig :woot: Har ingen cravings eller andre ting enda, heldgvis. Har ikke fått noe bekkenløsning enda heller, men har smerter i korsryggen pga. en ryggskade jeg har hatt i mange år. Så! Bank i bordet - Har sluppet ganske billig unna så langt :D Inn i uke 27 i dag!

Hei hei:)
Er nå 26+3. Er sykemeldt 100% å blir det resten av svangerskapet. Er ganske plaget med bekkenet. Blir kjempefort andpusten, skal ingen ting til før at jeg puster og peser.. haha..
Har også jervn mangel og b-vitaminmangel så går nå på tilskudd.. Har faktisk ingen cravings foreløbi, men har lyst på milkshake ofte men deg kjøpes sjelden:p har nesten alt av utstyr etter storesøster så var ikke så mye som måtte kjøpes.. men det er alltid saker og ting man har lyst på;)
Gleder meg til å tilbringe sommeren sammen med storesøster❤ håper at været blir strålende.. pappaen er i Tromsø å jobber i sommer, blir der til i midten av august:) han er student så greit med sommerjobb å litt ekstra penger nå som vi blir flere;)

Hvordan går der med deg?

Formen her er bra :) er 26 uker i dag :)

Er varmere enn før og det eneste som plager meg (bank i bordet) er at jeg får veldig vondt i ryggen av å sitte stille. Jobber 100 % og trener ca. 3 ganger i uken.

Sjefen har planlagt at jeg skal drive opplæring av en ny jente på jobb mine 4 siste uker på jobb, så jeg må jo si at jeg er spent på formen min da..

Har ikke gjort noen innkjøp, bare bittelitt klær. Begynt å se på vogn, men blir litt svett av hele greia :P

Av cravings så har jeg dilla på saftis!! Kunne spist det hele tiden!

Back
Topp