Hvordan går det med septemberjentene nå?

Sprelline

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Nå er jo alle godt over 20 uker, så jeg lurer litt på hvordan alle har det nå?
Hvor langt er dere på vei? Plager? Eventuelt sykemeldt? Cravings? Hvordan ligger dere an på innkjøp av utstyr? Andre tanker? :)

26+1 i dag, har nesten total gangsperre pga bekkenløsning så jeg avlaster med bekkenbelte og krykker! Er 90% sykemeldt.. jeg craver vannmelon!❤
Jeg har ikke kjøpt inn noe, men i løpet av sommeren skal vi kjøpe vogn og bilstol :-)

ImageUploadedByBV Forum1464168087.981834.jpg

100 dager igjen i dag! Woohoo! Det begynner å nærme seg for oss septemberjenter :) Her er formen heldigvis veldig bra. Merker veldig mye liv om dagen. Det er koselig :)

Vi har kjøpt seng, vugge, bilsete, ammestol, vogn, bilpose, vognpose til vinteren og litt klær. Regner med å få mye klær, så skal ikke kjøpe så mye... Selv om det er veeeeldig fristende :)

Last edited:
Er 23+6 i dag Jobber fulltid med vond korsrygg som legen ikke vil gjøre noe med, ber meg bare gå, og ta ryggøvelser. Men hvis jeg går for mye kjenner jeg det i bekkenet, ryggen og på innsiden av bena (klageklage :P)
Har dessverre fått cravings på is o_O men bær og vannmelon er veldig kjekt å ha i kjøleskapet :D
Har kjøpt inn litt klær, men venter til sommeren med å kjøpe de store tingene :)

23+6 i dag og våknet med kraftige mensensmerter :( Litt usikker på om det er normalt eller ikke.. Har enda ikke avtatt :( Bør jeg ringe noen tro?
Hvis det er kraftige smerter som har vart i flere timer ville jeg ringt legen. Håper alt er bra:)

25+6 idag, formen er veeeeldig varrierene, alt fra nesten sengeliggende fordi jeg er kvalm og svimmel til bekkensmerter, har en del fine dager og da :-) har kjøpt litt klær, vogn har vi bestemt oss for og skal kjøpe nå i juni :-) skal kjøpe mer når sommeren kommer :-) har cravings på noe søtt for tiden, føler meg forferdelig siden jeg ikke klarer å ha lyst på noe sunt.... Ellers har jeg endelig begynt å småglede meg til lille kommer. :-) har hatt problemer med det fram til nå og har skammet meg veldig over det... Har bare ikke helt gått opp for meg at det faktisk kommer ei lita tulle i september, syns det er så rart å tenke på! Mye nytt da dette er min første :-)

Er 25+3 og formen er ganske bra! Litt vonde kynnere innimellom - spesielt om natten når jeg er tissetrengt.. Får vondt i ryggen hvis jeg går/gjør mye - men det går over igjen med hvile. Jobber 50 % (sv.penger) og har litt mye gravidhjerne på jobben og gleder meg til ferie om litt over 2 uker. Går fremdeles på spinning 2 ganger i uken. Craver is i alle varianter, bær og siste er brødskiver med honning..
Begynt å kjenne masse spark hver dag siste uken (morkake foran) - og det er herlig!!

24+2 i dag. Fremdeles litt plaget med kvalme når jeg stresser eller overanstrenger meg.. har nok ikke vært flink til å slappe av i det siste da vi har flyttet og holder på med oppussing..ellers ingen andre store fysiske plager.

Har blitt veldig distre, glemsom for tiden. Det passer veldig dårlig mtp jobben.. :P ikke sykemeldt, men bare litt under 2 mnd igjen før ferie+perm! Skal prøve å holde ut..

kjøpt inn litt her og der, men mangler ganske mye.. har litt cravings på potetgull med salt og vinegar, samt jordbær

Gleder meg til jeg har alt under kontroll med hus, utstyr og jobb. Slitsomt når alt er i et kaos for tiden..

26+3 idag og former variere veldig! Sover myye og er småkvalm i perioder på formiddagen :/ Vanvittig vondt i korsryggen, klarer ikke å gå noe særlig.. spise får jeg heller ikke til ! (Bare klaging!) :p

Men! Lille er aktiv og turner virkelig rundt i magen! ❤ Bruker mange timer om dagen å bare se på bevegelsene og kose :)

Av innkjøp har jeg fått tak i en god del bodyer, strømebukser og ullluer, tøybleier, vognpose av lammeskinn og vugga :)
Vogna henter vi i neste uke, babynest er bestillt og må bare hente bilstolen hos tanta til barnefar :)

25 uker i dag! Sliter med nattesøvnen og lavt blodtrykk/blodtrykksfall. Det siste gjør at jeg er 50% sykemeldt. Bekkenet er litt ustabilt, noen dager ganske ille, men bedre enn på tilsvarende stadie forrige gang, så klager egentlig ikke......

Pæreis går det mye av her for tiden! :p

Av innkjøp har jeg bare handlet noen få ullplagg i 50/56. Har det meste av utstyr etter guttene og skal få arve en del jenteklær, så tror ikke vi skal handle så mye egentlig.... Men vi har bytta vil da for å få plass på tre barneseter.... ;)

Jeg er 25+4 idag. Jenta turner i magen og morsomt å kjenne at hun også har noen rutiner allerede, Fx ekstra turning når jeg skal sove!

Fysisk har kroppen det veldig bra, men kjenner på bekkenplagene. Må bare holde meg aktiv og trener når jeg kan, det hjelper.
Psykisk er det verre med syns jeg...klare ikke konsentrere meg på jobb, hode er fyldt opp med tanker, alt fra min barndom til bekymringer for fremtiden. Knakk sammen på jobb her en dag, aldri grått før på jobb! Og hjelper ikke at det er skikkelig travelt på jobb heller. Veldig rart og ikke forberedt på dette!
Ellers har vi kjøpt og arvet masse klær, kjøpt brukt seng og lekegrind. Gleder meg til å handle inn vogn snart :)

26 + 1 i dag :) Bare 100 dager igjen :smiley-bounce016 Føler meg veldig gravid og begynner å bli tungt, men det må man vel regne med. Jobber 50 % og kjenner det er mer enn nok. Spendt på om jeg holder ut denne gangen, er en del konflikter på jobb og det kjenner jeg tar alt av meg med gravid hormoner og det hele. Ligger å tenker til langt på natt og går virkelig inn i meg selv om jeg har gjort noe galt, men det ser ut til at det er bare jeg som gjør det og nå er det gått så langt at jeg gruer meg til å ta opp ting og er i ferd med å bare gi opp. :sad015

Higer veldig etter apelsinjuice for tiden, men det er en dårlig kombinasjon med diabetesen min, så prøver å kutte det ut, men det er ikke lett når det er bare det jeg har lyst på ;)
Ikke kjøpt noe enda, har satt opp sengen da vi flyttet den inn på vårt soverom når lillesøster (Som skal bli storesøster) var ferdig med den. Ellers tror jeg vi har det meste fra før. Kommer vel til å pakke ut klær fra kasser i boden om ikke så lenge og begynne å vaske, det gleder jeg meg veldig til :)

22+6 i dag og formen er egentlig kjempe bra :) kjenner liv flere ganger om dagen og jeg elsker det :) ikke skikkelige spark, men små dult her og der :)

har begynt å plages veldig med ryggen og har ilinger nedover hoften og ene benet :/ da blir jeg veldig stressa :/

Har dilla på vannmelon og jordbær og må alltid ha det i kjøleskapet :)

Når det kommer til innkjøp har vi kjøpt babynest,stellebord,stellematte,vognpose,bilstol,sprinkelseng,sengetøy og alt for mye klær ;) er straks i gang med å pusse opp det som skal bli barnerommet :)

Ja de er litt kraftige, men ikke like ille som på morgenen.. Bedre å ta en tlf for å høre bare? Takk <3

Hvordan er det med deg?

Mye bedre å ta en telefon og høre - selv om det mest sannsynlig ikke er noe:)

Formen min er veldig opp og ned, bekkenet har begynt å verke ekstra de siste par ukene, men føler meg allikevel mye bedre enn 1. trimester da jeg var kvalm og så usigelig trøtt hele tida. Har mer energi:) Men føler meg samtidig tung i kroppen og kan bli litt hoven i føttene på kvelden. Er 20% sykemeldt da jeg har en krevende jobb, og skal til legen imorgen og be om 20% til. Kjenner det i hele kroppen etter et par lange dager denne uka - orker ingenting annet enn jobb, hjemme blir det sofaen. Vil heller be om litt mer sykemelding før jeg kjører meg helt ut og ned. Prøver å lytte til kroppen, selv om det er vanskelig med samvittigheten ift. jobben. Men jeg tror det er veldig riktig for meg med 40% sykemelding nå:)

Formen er veldig varierende. Smerter i bekken og halebenet. Greier ikke sitte rett på sete, må avlaste med å sitte på "siden" eller ligge:o De siste dagene har jeg vært litt kvalm, samt hatt hodepine og er mye trøtt og sliten. Nyter spark og gleder meg allikevel over graviditeten❤ ️

Formen er veldig varierende. Smerter i bekken og halebenet. Greier ikke sitte rett på sete, må avlaste med å sitte på "siden" eller ligge:o De siste dagene har jeg vært litt kvalm, samt hatt hodepine og er mye trøtt og sliten. Nyter spark og gleder meg allikevel over graviditeten❤ ️
Høres akkurat ut som meg:) Selv om jeg har plager nyter jeg samtidig gravidkroppen og liv i magen❤️ Er du i full jobb?

Høres akkurat ut som meg:) Selv om jeg har plager nyter jeg samtidig gravidkroppen og liv i magen❤️ Er du i full jobb?
Jeg er jo veldig takknemlig for at jeg får oppleve å være gravid igjen, jeg har vært i gjennom mye særlig denne graviditeten. Jeg jobber bare 20%. Jobber som sykepleier, det blir rett og slett for krevende for meg slik jeg har det for tiden. Jeg savner å jobbe mer, men greier rett og slett ikke. Hva med deg jobber du fullt?

Back
Topp