Hvordan går det med jobb?

Er sykemeldt nå fordi det er et høyt nivå på jobb akkurat nå, som førte til at jeg ble stressa - har risikosvangerskap, og snakka med legen om at jeg ikke vil la jobben være grunn til at jeg evt hadde mista.
Ho var enig, og kommer nok til å gi sykemelding fram til uke 12 (uke 8 nå).

Jeg er i full jobb. Det går litt tregere enn vanlig, og jeg må ta noen ekstrapauser innimellom for å spise og puste, men det går greit. Ligger på sofaen hele kvelden, men sånn får det jo bare være. 8+2 i dag, håper at kanskje kvalmen slipper taket om noen uker, så det blir litt lettere å sitte på laboratoriet igjen. Jeg brekker meg av spritlukta der, så det blir mest andre arbeidsoppgaver for tida.

Jeg er skikkelig heldig, og merker minimalt til at det er noe. Var kvalm en ukes tid, men det har gitt seg nå. Så nå er jeg ikke sliten, ikke kvalm, ikke vondt, ingenting. Så 100% er ikke noe problem for nå. HELDIG!!!! :cat::singing::happy093

Hadde fint klart å stå i jobb, men er sykemeldt pga risikosvangerskap nå. Kjedelig!

Vet at man feks kan ta ut perm 3 mnd før tiden ..men da bruker man av permisjonen :) og viss man er sykemeldt over en viss tid så mener jeg det hadde litt å si for inntekta. ..
Jeg skal ikke si dette sikkert...men mener at det er noe...
Kan være jeg tar helt feil også ?

Sykepenger går som inntekt og vil derfor ikke ha noe å si for permisjons pengene. Samme gjelder for svangerskaps penger

Jeg jobber turnus og skal på noen nattevakter nå.. Kjenner jeg ikke gleder meg akkurat. Blir forferdelig trøtt om kvelden og sovner nesten hver kveld når jeg legger dattera mi. Er spent på hvor lenge jeg klarer å jobbe natt. Denne gangen er jeg bare ekstremt trøtt ellers ikke noen andre plager. Forrige svangerskap var jeg kvalm fra uke 4!!

Har nå levert ny runde med sykemelding på jobben... de vet ikke hvorfor og ikke vil jeg si noe enda heller.. men får litt følelsen av at de er litt sure.. blir litt over 4 uker sykemeldt tilsammen pga kvalme..

Går helt æh. Hater jobben min. Å nå er jeg ukomfortabel på
Jobb så det er ikke spesielt morro.

Jeg er 100% sykmeldt nå på 5. Uka. Er 8+5 i dag. Skal til legen i dag og diskutere om jeg kan begynne å jobbe 40-50% om noen uker når kvalmen stilner litt. Første svangerskap og ekstrem kvalme.. Yay! Skal bli godt å kunne bringe noen gode nyheter til sjefen etter denne perioden :)

Er 100% sykemeldt pga høyt blodtrykk.... eldstemann ble født fem uker for tidlig pga svgforgiftning, så legen har gitt klar beskjed på at vi risikerer ingenting dette svg. Jeg syns det er veldig kjedelig... begynner å bli kvitt kvalmen og hadde nok klart meg fint på jobb, så det å bare være hjemme og likevel føle seg frisk er no dritt!

Ikke så bra. Jobber som tannlegesekretær og det er slitsomt å være på beina konstant. Kjenner det i bekkenet når det blir for mye, kvalme, svimmelhet osv. Jeg ønsker ikke en sykemelding fordi jeg vet hvor mye det går utover sjefen min, så jeg presser meg selv på jobb :(

Jeg er sykmeldt pga. SV.kvalme. Orker ikke å gjøre daglige gjøremål i huset engang. Manner meg opp for å gå en tur hver dag.

Vært sykemeldt i 4 uker nå, og kommer til å be om 2 uker til i dag. Har noen dager som er helt fine, men også en god del dager hvor formen er helt på bånn og jeg såvidt kommer meg opp av senga. Jeg har bare 35% fast, går ellers på løse vakter. Hvis jeg ikke får sykemelding vet jeg det ville blitt en del egenmeldingsdager, og det ville nok resultert i at jeg ikke hadde fått så mange ekstravakter... og det trenger jeg økonomisk, skal jo tjene gjennomsnitt til foreldrepenger nå! Så det er både helsemessig og økonomisk grunn til at jeg ber om to uker til. Kan ikke komme tilbake før jeg er 100% klar!

Jeg har vært sykemeldt litt mer enn 3 uker og er sykemeldt 3 uker til.
Dvs at jeg burde hatt et oppfølgingsmøte med jobben denne uken, skal ha det før det er gått 4 uker.
Men legen min skrev til nav at det ikke er nødvendig da jeg er sengeliggende og jobben ikke kan tilpasses.

Har noen av dere andre hatt møte med jobben?
Jeg er bare så glad jeg slapp

Jeg har hatt kvalme og oppkast + bekkenløsning siden uke 8. Jeg jobber 100% med trening og gikk til legen min for å høre om sykemelding. Jeg vil gjerne jobbe men nå går det bare ikke.. Legen sa da "du er vell ikke dum i hodet? Er det da riktig at staten skal betale for at du ikke skal på jobb?" Jeg ble skikkelig lei meg og sint, skal aldri tilbake til min lege for å si det sånn... legen er vikar for min fastlege som er i permisjon. jeg går nå til oppfølging privat hos gynokolog, her får jeg forståelse og blir tatt på alvor.. selv om det koster rundt 1000 kr pr gang.

Jeg har hatt kvalme og oppkast + bekkenløsning siden uke 8. Jeg jobber 100% med trening og gikk til legen min for å høre om sykemelding. Jeg vil gjerne jobbe men nå går det bare ikke.. Legen sa da "du er vell ikke dum i hodet? Er det da riktig at staten skal betale for at du ikke skal på jobb?" Jeg ble skikkelig lei meg og sint, skal aldri tilbake til min lege for å si det sånn... legen er vikar for min fastlege som er i permisjon. jeg går nå til oppfølging privat hos gynokolog, her får jeg forståelse og blir tatt på alvor.. selv om det koster rundt 1000 kr pr gang.

Den legen.. det er jo bare absurd!
Er du syk så er du syk.
Det er jo derfor vi har den ordningen vi har og betaler masse skatt.
Det er greit at svangerskap ikke er en sykdom, men man kan bli syk av å være gravid.

Er sjokkert! Håper du sender inn en klage.

Automatisk pga tvillinger? Hva jobber du med da?

Jobber med syke eldre, så det er ikke forenlig med forbud mot tunge løft pga tvillingsvangerskap. En del vold mot ansatte også, så legen ville ikke. Hadde jeg hatt kontorjobb hadde det nok ikke vært noe problem [emoji4]

Back
Topp