Hvordan går det med dere?

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Her går det fint! Snuppa vokser- grøt to ganger om dagen og litt smaksprøver ♡

Fremdeles vondt i kroppen, men legen min kaller det amme-gikt
 
Det går bra her! Småen vokser og trives. Begynner å få mer og mer personlighet, kjempeartig! Er nå 6 mnd. Fått grøt en mnd tid, men er nå super interessert i min mat så lurer på å gi han større biter litt ala blw.. bare sykt redd for kvelning så vi får se :nailbiting:
 
Her går det bra :) han får to måltider med fast føde om dagen. Sover hele natten og er stort sett blid :p
Ammegikt ja, det var interessant. Tror jeg har det også?! Har insane vondt i korsryggen!!! Begynner å manne meg opp til litt jobb etterhvert selvom jeg syns det er altfor tidlig :(
 
Vi har det fint. Baby er snart 7 mnd, spiser noen måltider med fast føde daglig. Har hittil spist og likt banan, eplemos, hirsegrøt, gulrot, pastinakk, potet, sviskemos, aprikospure, pluss noen sånne klemmeposer som vi har rørt ut i grøten. Har lyst til å teste litt større biter (han har snart alle fire fortennene), men er som flere skriver redd for at han skal sette i halsen. Han sover tre blunder på dagen, legges kl19, og sover ca fire timer før han vil ammes litt. Samsover, og ammer et par ganger gjennom natta. Vi skal flytte i hus om noen uker, og da får han eget rom. Tror og håper det kan være bra for han, fordi vi ofte vekker han når vi legger oss (og sikkert flere ganger i løpet av natta). Skal tilbake på jobb tidlig mars. Gruer meg, men tipper jeg blir pålagt hjemmekontor. Det kan bli utfordrende det og med en nysgjerrig liten tass.
 
Her går det fint! Ho blir 6 måneder om litt over ei uke, sover lite (vil heller rulle over på mage og tulle), men nå har vi starta med litt grøt hver kveld, så da får jeg iallefall noen timer kveld. Tror det går rette veien nå på natt også, for natt til i går sov ho 3 timer i strekk! Det var DIGG! :joyful:

Ellers går dagene til leking, kosing, smaksprøver og pludring, og bittelitt øving på at ho kan ha det bra hos andre enn meg også! Ho har fått så mye personlighet allerede, og selv om det er slitsomt med lite søvn, er det også veldig mye koselig, så jeg føler virkelig at vi har det fint! Leddgikta mi har gått rett til helvete da, så stort sett vondt - men med baby som er så på, merker jeg at jeg rett og slett har fått et annet fokus enn før jeg fikk henne, så får vi bare håpe at betennelsene roer seg etterhvert!:happy:

Hva er ammegikt? Håper det går over for deg snart!:Heartred
 
Her går det bra.. Lite søvn men... Snuppa er 7.5mnd mye nattevåk men fått 2tenner... Lønna permusjon over... Så alt for fort. Men har noen uker ferie til gode og tar ulønna til hun begynner i barnehage i augusr.. Så stramt budsjett fremover.. Selv om vi har spart...
Mi snuppe er blid som ei sol...sitter og smiler... Vi synes ho er litt taus... He he men 2 storesøsken så har hun vel skjønt de tar bråken.
Ikke værr så intr å spise fast føde.. Men får nå grøt på kvelden... Og ellers noe frukt smoothie av noe slag... Middag skal hun hvertfall ikke ha...
Nettop lært å sitte så nå synes jeg babyen min blir så stor.. Så føle jeg har god tid på alt andre..vil ha henne litt til som baby tiden går så fort...
 
Kan livet bli bedre??

Gutten er våken 2-3 ganger på natt, han spiser som en hest, leker og koser seg. Han eeeeeelsker å bade, lekene sine, se i bøker. Han har akkurat startet å gå etter gåvognen sin (men mamma trygg på siden). Kan ikke forestille meg at det fins en mer blid og fornøyd gutt. Å få være mamma til akkurat han her er det beste som har skjedd meg.

Bare den jævla coronaen kunne reist til helvette så jeg kunne fått vist han frem til absolutt alle... Vi har heldigvis funnet aktiviteter for å få dagene til å gå:)
 
Nå har vi feiret ettårsdag, og lillegutt vokser og trives. Veldig aktiv, så travle dager. Vi ser frem til barnehagestart om to uker :)
 
Back
Topp