Hvordan går det med dere? :)

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Syns det er stille her inne om dagen. Alt bra med alle?

Personlig så savner jeg skikkelig hverdag! Nå har det vært så mange fridager siden vesla ble født syns jeg :) I tillegg så har min mor av diverse årsaker bodd hos oss, så jeg har ikke fått styre dagene mine slik jeg ønsker. Håper det går seg til litt nå.

Og så merker jeg godt at jeg går rundt i en babyboble! Kanskje fælt å si det allerede, men jeg savner å jobbe! Misforstå meg rett; jeg koser meg masse med Stella - men hjernen min hadde trengt noe annet å bryne seg på.. Har begynt å gå turer på kvelden, etter at begge ungene har sovna. Litt terapi å bare være meg og musikken i øra :) Har også planer om å fortsette å trene på kveldstid, for da slipper jeg å tenke på noe annet mens jeg holder på. Satser på at det gjør godt for huet mitt! Uff, nå hørtes jeg ut som worst mom ever, men jeg mener og tror at det gjør meg "bedre rusta" for livet som tobarnsmor og husmor :)

Jeg er sliten og trøtt om dagen. Kasper har plutselig begynt å våkne oftere på natta. Så nå kan det plutselig være 4-5 ganger mot 2 som det har vært. Zzzzz....

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg savner helt ekstremt å jobbe, så du er ikke alene. Jeg er absolutt ikke noe hemmafru potensialet.
I og med at jeg ikke har noe jobb å komme tilbake til stresser det meg mye i permisjonen, burde vært flinkere til å bare nyte.

Mannen er som kjent MYE borte så jeg har lite tid for meg selv. Når han først kommer hjem fra jobb er rett rett før vi skal legg oss...så av den grunn er noen av dagene ekstra tunge.

Gleder meg til ferie nå og at mannen har to uker fri i sommer. Det skal bli en fest!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg begynner å nyte babytida. Vesla er endelig ikke kritisk blodfattig lenger og vi kan dermed slappe mere av. Men så har hun begynt med utslett da :-(

Kveldene er riktignok krevende med to gutter og en baby. Heldigvis legger guttene seg fint, for vesla legger seg ikke før 22-23. Ofte i en armkrok på en av oss...

Ellers nyter jeg tida som 3-barnsmor. Fått noen rutiner som gjør hverdagen enklere. Ser allikevel utfordringer når alle er hjemme og bare en voksen er tilstede... Jeg savner ikke å jobbe - selv om jeg liker jobben min.

Jeg savner ikke nødvendigvis jobben min, men savner alle kollegaene mine. Har et fantastisk arbeidsmiljø og nå føler jeg meg ganske uttafor som ikke kan skravle med dem hver dag. Kunne sikkert sitti der å skravla hver dag, men da hadde dem jo ikke fått gjort noe stakkars;) Ellers synes jeg det er godt med vanlige hverdager med bare meg og lillebror. Går stort sett i 110 når alle sammen er hjemme, så er godt å bare slappe av oss to. Er jo godt med fridager også men i siste har det vært mye legetimer, helsestasjon, begravelse og diverse andre avtaler også så nå skal det bli godt med noen nesten vanlige uker før ferien. Jeg har også bynt å trene alene på kvelden eller på helgene når barna kan være med mannen. Er deilig å bare være meg:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er sliten og trøtt om dagen. Kasper har plutselig begynt å våkne oftere på natta. Så nå kan det plutselig være 4-5 ganger mot 2 som det har vært. Zzzzz....
Så kjedelig! :( Er han lenge våken om gangen også? Sammenhengende søvn har utrolig mye å si altså! Man blir helt kake når det blir oppstykka natt etter natt..

Skjønner godt at det er tungt å være så mye alene. Man trenger litt tid for seg selv innimellom, om det så bare er en ekstra lang dusj! Når skal dere ha ferie Junibarn84?

Tok litt tid å komme inn i nye rutiner for å få dager med minst mulig kaos :) Det er ikke bare bare med èn som skal ammes og en som skal være bøllefrø samtidig. Og du har jo 3 Buebe0708! Kudos! :)

Jeg savner nok kollegene mine og det sosiale mest ja ;) Og som du sier så føler man seg utafor og glemt når man går hjemme! Denne gangen skal jeg være flinkere til å be kolleger på en kopp kaffe, sånn at jeg får med meg siste sladder også ,) Men jeg savner absolutt jobben også, for jeg er jo en sånn som elsker jobben min!

Jeg å holdt på å bli små gal, men så fikk jeg meg en fest og litt ny energi. og nå legges begge barna før 20 så nå er småbarnsmor tiden hæli. Savner å få sove hele natten , men det går greit.
Nå er far ute og reiser, så jeg har tatt ut storesøster fra bhg så vi skal bare være hjemme og kose oss vi tre :)

Her begynner ting å gå seg til. Snuppa er fortsatt en powernapper på dagtid, men går bedre når jeg triller, så da er det ingen unnskyldning for ikke å trene! Er også ute alene et par kvelder i uka og trener, det er eneste muligheten jeg har til å få være litt alene. Lillemor er nå i seng rundt 20.30-21, herlig med litt kveld igjen! Våkner kun en gang frem til hun står opp rundt 8.30, det liker vi også. Hun er blidere enn tidligere og liker godt babygymmen og elsker å kikke på storesøster :) men jeg savner også å bruke hodet og treffe de jeg jobber med, er heller ikke laget for å være hjemmeværende gitt ;)

Kolikken begynner sakte å slippe taket nå etter 3 mnd, det blir flere gode enn dårlige dager. Deilig! Kan så vidt begynne å ta ho ut blandt folk og leve bortimot normalt igjen.
Savner også veldig jobben min, samtidig som det er deilig å være hjemme å kose med snuppa.
Nå skal mannen ha 8 dager ferie fra i dag, så da skal vi prøve å få male og ordne litt i hus og hage.

Jeg koser meg veldig hjemme! Trivdes godt på jobb, men var ikke så kult å ukependle. Var jo bare noen måneder jeg jobba der, og skal ikke tilbake dit, så da blir det ikke så mye å savne.
Er overlykkelig over at det er så fint vær og at vi kan være mye ute, for det merkes at det er trangt i leiligheten!
Nå har svigerfar hjulpet sambo med gammel gjeld, så nå kan vi snart søke om boliglån! Hadde vært supert å få kjøpt noe i løpet av året.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har ferie første og tredje uka i juli. Altså ikke to sammenhengende uker.
Kan ikke vente!

Blir mye alene i sommer også, håper at barselgeuppa fortsatt har tid til å treffes selv om det er sommer :)

Så godt å høre at det er fler som har det som meg! Med storebror hadde jeg liksom ikke det samme behovet for alenetid, så jeg får jo litt dårlig samvittighet overfor frøkna også. Men jeg tror ho (og jeg) liker meg bedre når jeg får lufta hue i ny og ne. Dessuten sover ho jo når jeg trener - så det er tullete å ha dårlig samvittighet!

Så bra at kolikken er i ferd med å gi seg! Fy søren, det må være tøft med en stakkars liten som gråter uten at man får gjort noe for ham/henne :(

Krysser fingra for at dere får tatt opp boliglån i løpet av året M+A=baby! Tenker dere hus eller leilighet?

Der har man noe negativt med å gå hjemme om sommeren! Diverse barselaktiviteter tar ferie :( Men sånn er det!

Så kjedelig! :( Er han lenge våken om gangen også? Sammenhengende søvn har utrolig mye å si altså! Man blir helt kake når det blir oppstykka natt etter natt..

Heldigvis er han lett å legge igjen, hvis han får pupp er han våken i 20 min kanskje:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi vil aller helst ha hus, fortrinnsvis enebolig, men ser også på rekkehus og flermannsbolig. Vet ikke hva vi kan få i lån, men jeg tenker rundt 2 mill.
Ikke mange hus til den prisen, men kan finne noe med litt flaks;)

Kjenner litt på frustasjonen å være ny mamma noen ganger, med en gang jeg føler jeg har lært babyen å kjenne, så utvikler hun seg og vil nye ting!
Tror hun vil underholdes og utfordres mer nå, men jeg er ikke helt sikker på hvordan.
Heldigvis har sambo begynt med sommertid på jobben nå, så han er hjemme en time før hver dag! Det hjelper veldig.

Vi vil aller helst ha hus, fortrinnsvis enebolig, men ser også på rekkehus og flermannsbolig. Vet ikke hva vi kan få i lån, men jeg tenker rundt 2 mill.
Ikke mange hus til den prisen, men kan finne noe med litt flaks;)

Kjenner litt på frustasjonen å være ny mamma noen ganger, med en gang jeg føler jeg har lært babyen å kjenne, så utvikler hun seg og vil nye ting!
Tror hun vil underholdes og utfordres mer nå, men jeg er ikke helt sikker på hvordan.
Heldigvis har sambo begynt med sommertid på jobben nå, så han er hjemme en time før hver dag! Det hjelper veldig.
Vi hadde flaks med vårt i sin tid. Fikk huset for 1.950.000 - 104 boa, pluss to boder og et loft. Bad og kjøkken pussa opp for få år siden, gangavstand til byn, stor hage og en fantastisk veranda :) Mye jeg har lyst til å gjøre her, men det får komme etterhvert! Vi skal jo forhåpentligvis bo her noen år :) Veldig deilig med noe helt eget i alle fall - håper dere finner noe dere vil ha!

Koser meg hjemme denne gang:-) slet med det med nr1... Da savnet jeg jobb og følte meg isolert... Nå nyter jeg timene mellom levering og henting i bhg og har en super barselgruppe:-)
Synes og det har vært litt mye fridager -storebror blir rastløs uten bhg;-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Vi hadde flaks med vårt i sin tid. Fikk huset for 1.950.000 - 104 boa, pluss to boder og et loft. Bad og kjøkken pussa opp for få år siden, gangavstand til byn, stor hage og en fantastisk veranda :) Mye jeg har lyst til å gjøre her, men det får komme etterhvert! Vi skal jo forhåpentligvis bo her noen år :) Veldig deilig med noe helt eget i alle fall - håper dere finner noe dere vil ha!
Ja, prisene varierer veldig fra by til by:) Tror det meste vi vil ha ligger rundt 2,2-2,5 mill, men det kan jo gå under takst også;) Dukker opp noe av og til. Har fulgt med de siste åra:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Koser meg ekstremt jeg :) nesten litt ukorrekt å si det om dagen føler jeg, men slik er det i alle fall. Mange venninner som også er hjemme med baby, supert vær og etter et grusomt svangerskap er jeg fremdeles i lykkerus over å være ferdig.

Lite rutiner her i grunn, men synes ikke det gjør så mye. Hun skal sove resten av livet sitt i sengen, noen måneder nå skal jeg kose meg med å ha henne sovende på armen <3

Litt sjalu på dere som har baby som legger seg greit på kvelden slik at dere for trent litt. Her holder snuppa det gåendes til 22-23. Ellers må jeg amme henne i søvn og ligge med henne, det tar 1 time - da får jeg heller ikke gjort noe. jaja, min tid kommer nok også. Prøver å se det positive: mannen får kvalitetstid med snuppa uten guttene som avbryter ofte.

Noen dager har hun en lengre økt på dagen, da får jeg trent litt i stua ;-)

Når jeg ser boligprisene i byen er jeg glad vi bor på et småsted :-) Her er det i allefall lavere boligkostnadene :-)

Back
Topp