Hvordan går det med døgnrytmen?

siripiri81

Forelsket i forumet
Ja som overskriften sier så lurer jeg litt på hvordan det er med døgnrytmen til deres babyer? Altså når de tar natta og når de begynner dagen, og om dette har endret seg noe siden de ble tre mnd? Hører jo at 3 mnd er det magiske tallet ift døgnrytme, men må si at min lille snupp fortsatt er lys våken på kveldene :) har begynnt å legge henne mellom klokka ni og ti nå, og hun sovner etter pupp men våkner gjerne til to-tre ganger før klokka blir 11-12 og hun tar natta...

Gleder meg slik til å få litt voksentid igjen :)
 
Her har hun vært i seng mellom 21-22 siden fødsel, men sover lenger mellom mat nå da. Sover 5-9 timer før første måltid, så er det opp i 6:30-7 igjen for litt mat før vi står opp i 10-11 tiden ☺️

Men selv om hun legger seg såpass "tidlig", så blir det lite voksentid da vi legger oss samtidig ;) Samboer er oppe igjen i 3-4 tiden for å dra på jobb, og jeg er trøtt etter dagen ;)
 
Når ho passerte 2 mnd så begynte ho å sovne i 21 tida. Fekk meir mat kl 00 og våkna igjen mellom 6 og 8. På dagtid har ho powernapser og 1 lang økt på 1-3 timer :)
Men i natt var ho utafor rutineskjemaet. Sovna i 22 tida. Våkna i 3 tida og prata og prata, og så på an igjen kl 8
 
Her er det natta mellom kl 19 og 20, mat mellom 22 og 23, og kanskje et måltid til I løpet av natta. Har de siste dagene tatt morgen halv sju, sju. Dubb igjen da halv ni, sover da ca 1 time og ny Dubb ca halv tolv og sover alt mellom 30 min og 2 timer, også sover hun I bilen når jeg henter storebror I bhg mellom kl tre og halv fem ☺
 
Her har hun vært i seng mellom 21-22 siden fødsel, men sover lenger mellom mat nå da. Sover 5-9 timer før første måltid, så er det opp i 6:30-7 igjen for litt mat før vi står opp i 10-11 tiden ☺️

Men selv om hun legger seg såpass "tidlig", så blir det lite voksentid da vi legger oss samtidig ;) Samboer er oppe igjen i 3-4 tiden for å dra på jobb, og jeg er trøtt etter dagen ;)
Samboer opp sååå tidlig? Er jo midt på natta?:eek: hva jobber han med?
 
Her har han lagt seg mellom kl 19.30-20.00 fra 1mnd, og nå ved 3,5mnd legges han mellom kl 19.00-19.30. Oppe i mellom kl 7-8. Når han har nattmåltoder varierer en del, første er mellom kl 24-3, og så er der alt fra 0-2 til. Spiser ofte for tiden, dag og natt, så er nok snart klar for litt mat.Da han ble født tok han natta mellom kl 23-24. Begynner å bli ganske faste tidspunkt for når han sover om dagen også.
Min første la seg mellom 22-23 til han var 3.5mnd, så plutselig en kveld var han trøtt i 20-tida, det kom over natten så og si. Så ble det tidligere og tidligere til han la seg mellom 18.30-19. Husker hvor godt det var å få litt tid alene
 
Her legger hun seg ca. 18.30, og pleier å sovne mellom 18.30 og 19.30. Våkner igjen mellom 3 og 6 en gang for å få mat, så sover vi 2-4 timer til (avhengig av når hun spiste sist). Pleier å stå opp mellom 7 og 9 en gang.

Selv om vi får noen timer egentid på kvelden er vi da så trøtte og slitne begge to at vi knapt orker å finne på noe. Gjør det mest nødvendige og så ligger vi stort sett på sofaen. Håper vi får igjen litt energi snart så vi kan pleie forholdet og gjøre normale ting.
 
Her legger hun seg ca. 18.30, og pleier å sovne mellom 18.30 og 19.30. Våkner igjen mellom 3 og 6 en gang for å få mat, så sover vi 2-4 timer til (avhengig av når hun spiste sist). Pleier å stå opp mellom 7 og 9 en gang.

Selv om vi får noen timer egentid på kvelden er vi da så trøtte og slitne begge to at vi knapt orker å finne på noe. Gjør det mest nødvendige og så ligger vi stort sett på sofaen. Håper vi får igjen litt energi snart så vi kan pleie forholdet og gjøre normale ting.
Samme her og, lille her har lagt seg i 20 tida siden hun var ca 1 mnd, men begrenset hva vi orker å gjøre etter hun har lagt seg. Blir stort sett sofaen..
 
De 2 første månedene var hun oppe med oss eller sov på pappabrystet til vi la oss :) og måtte "tvinge" henne til å ikke stå opp før kl 6 så ville ikke legge henne tidligere i frykt for å måtte stå opp midt på natta :O

Nå har hun blitt lagt ca 21-22 og i dag faktisk kl 20 og sover til ca 8 :)
Er jo litt mat på natta, men nå har vi litt voksentid i alle fall :)
 
Den første mnd var det ikke natt her heller før i ett-to tia, så det har jo forbedret seg... Men sjelden hun sover mer enn tre timer på natt før hun våkner og skal ha mat, oftest to timer... Men de to siste nettene må har hun våknet ti og tolv ganger i løpet av natta (!!??!?) håper det bare er en kort periode :/
 
Den første mnd var det ikke natt her heller før i ett-to tia, så det har jo forbedret seg... Men sjelden hun sover mer enn tre timer på natt før hun våkner og skal ha mat, oftest to timer... Men de to siste nettene må har hun våknet ti og tolv ganger i løpet av natta (!!??!?) håper det bare er en kort periode :/
Herbhar hun gått fra å sove 7-9t i strekk til mat hver 2t. Så tydelig hun trenger mer mat. Så i dag introduserte jeg grøt
 
Her snudde alt etter 3mnd. Hun sovet i 20-21 tiden hver eneste natt fra hun var et par uker gammel. Men etter fylt 3mnd endret det seg plutselig. Så nå er hun ikke i seng før 22-23 :/ men i gjengjeld sover hun jo hele natten uten problem da. Våkner kanskje i 7 tiden for mat og sovner gjerne igjen til kl 09-09.30.
Men jeg personlig foretrekker heller å våkne en gang om natten å amme, og å stå opp tidligere om hun hadde sovnet tidligere på kvelden :)
 
Her har hun sovet fra 20-21 til 05-06 for mating siden hun var én måned gammel. Deretter har hun sovet 2-3 timer før mat igjen og etter det kan hun fint sove noen timer igjen og da kan jeg enten stå opp eller sove videre. ;D Hun blir tre mnd i begynnelsen av juli.
 
Har vært ca 1915 her siden han var tre uker. Eller var vel mer 1930-1945 da, men de siste to mnd har det vært såpass tidlig.

Det er morgen mellom 0530 og 0700. Den siste uken har vi endelig vært tilbake til bare to måltider per natt. :) Men hender vi er våken en time halvannen i forbindelse med måltid nr to.
 
Sover fra 19-07 :) siden hun var 6 uker ca.
Nå er det bare inninellom et måltid kl.05 og sover videre.
 
Åh, så mange som er heldige med lengre sovestrekk! Her er det max 3 timer i strekk, rekorden er 4 timer som har skjedd kanskje 3 ganger, mens normalen er 2 timer. Begynner å bli tullete. Hun har begynt å ta kvelden i 8-9 tiden siste uka da så får bittelitt voksentid som går med på å stelle meg selv/å være zombie.. Morgenen starter veldig ofte i 6-7 tiden for da er det bæsjetid. Sov bedre da hun var bare noen uker gammel for da kunne vi iallefall døse til langt på dag.
 
Her har det bedret seg den siste tiden, nå er det natt kl 20 og vi står opp mellom 07.30 og 09.00. Men hun spiser fortsatt hvertfall tre ganger om natta, oftest fire...

Vi har fått påvist atopisk eksem da... Noe som både jeg og legen tror plagde henne veldig. Hun våknet nok også av kløe flere ganger om natta, og da var det puppen som hjalp til å få sove igjen. Men nå har vi fått kortisonsalve som vi har brukt ei stund, og hun sover mye bedre...
 
Her tar han kvelden rundt klokka tre om natta nå. Spiser ca hver andre time. Så blir ikke så mye søvn her. Han har hatt en del trøbbel med magen og mye luft I det siste.
 
Back
Topp