Hvordan går det med babyene?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Vokser de I rasende fart, eller er de små og nette? Rolige eller er det kolikk på gang? Blide, eller lar smilene vente på seg?

Lillejenta er veldig blid for det meste. Men når hun er trøtt så skal det mye til før hun gir deg et smil. Lurer på om hun blir like morgengretten som mammaen :D
Hun er blitt så lang at jeg føler at hun er eldre enn hun er. De siste dagene har hun vært veldig urolig på kvelden. Hun har til nå ikke skreket så mye, men nå blir hun lett opprørt om kvelden. Jeg lurer på om hun har begynt å regulere døgnrytmen litt, og at hun rett og slett er overtrøtt. Det er bare å prøve ut litt :)
 
Er ikke kolikk, for det hadde jeg sist. Man er ikke tvil da. Men lille har mye magevondt, og da er det bare puppen som trøster. Ammer nesten hver time på dagtid. Om natta sover hun godt heldigvis :)

Hun har blitt veldig lang i det siste. Blir spennende å se på 3 måneders kontrollen hvor lang hun egentlig er.
 
Alt i alt går det bra, men blir mye amming på dagtid! Hun er ikke glad i å ligge i vogna, generelt ikke glad i å ligge noe sted, kun i senga vår om natta :rolleyes: kosejente! Litt slitsomt i lengda, men får prøve å tenke at det er for en periode, og må nyte det mens jeg kan :oops: sover godt om natta, kun litt våken for å finne puppen stort sett. På dagtid kan hun sove alt fra 15 min til et par timer, så lenge hun får sove inntil puppen. Litt utålmodig, men veldig pratsom. Smiler ikke til hvem som helst :p

Hadde en periode med litt magevondt (ikke kolikk), men det bedret seg etter første dosa med rotavirusvaksina :happy:

Vi har ei svær jente, bruker 68 i klær, men er nok ikke altfor lenge til vi går over på 74 altså :oops: var forbi helsestasjonen i går og stakk innom for å veie henne, nå har hun akkurat bikket 8 kg :rolleyes: 3 mnd kontroll om halvannen uke, er spent på lengda! Var 61,5 cm ved 7 uker :happy: har fløte i puppene tydeligvis :p

3 mnd neste søndag, og da skal hun døpes. Vi måtte ta dåpen tidlig fordi vi var redde for at dåpskjolen ikke skulle passe om vi venta til okt/nov som vi egentlig tenkte :hilarious:
Dåpskjolen tilhørte min farfar, og er i år 104 år gammel :happy:
 
Last edited:
Liten, men har gode kinn :)
Rolig, nysgjerrig og tålmodig.
SmIler og prater høyt til alle som gir et blikk :D
Gir tydelig signaler ved behag/ubehag

Liker å ligge alene når hun er sliten.
Spiser og sover godt :)
 
Alt i alt går det bra, men blir mye amming på dagtid! Hun er ikke glad i å ligge i vogna, generelt ikke glad i å ligge noe sted, kun i senga vår om natta :rolleyes: kosejente! Litt slitsomt i lengda, men får prøve å tenke at det er for en periode, og må nyte det mens jeg kan :oops: sover godt om natta, kun litt våken for å finne puppen stort sett. På dagtid kan hun sove alt fra 15 min til et par timer, så lenge hun får sove inntil puppen. Litt utålmodig, men veldig pratsom. Smiler ikke til hvem som helst :p

Hadde en periode med litt magevondt (ikke kolikk), men det bedret seg etter første dosa med rotavirusvaksina :happy:

Vi har ei svær jente, bruker 68 i klær, men er nok ikke altfor lenge til vi går over på 74 altså :oops: var forbi helsestasjonen i går og stakk innom for å veie henne, nå har hun akkurat bikket 8 kg :rolleyes: 3 mnd kontroll om halvannen uke, er spent på lengda! Var 61,5 cm ved 7 uker :happy: har fløte i puppene tydeligvis :p

3 mnd neste søndag, og da skal hun døpes. Vi måtte ta dåpen tidlig fordi vi var redde for at dåpskjolen ikke skulle passe om vi venta til okt/nov som vi egentlig tenkte :hilarious:
Dåpskjolen tilhørte min farfar, og er i år 104 år gammel :happy:

Hjelpe meg, da har hun vokst godt ja :D
Så godt at hun trives :)
Det er kjekt med tradisjoner rundt dåpskjolen. Min mor strikket vår til lillemor, og Lillejenta blir tredje barnebarn som bruker den. Muligens. For hun måtte lage en til da min søster fikk tvillinger, så jeg er ikke sikker på hvem som har brukt hvilken lenger ^^
 
Back
Topp