Hvordan går det med alle?

Jeg hadde en tydelig liten bump rundt uke 12 sist, da fikk jeg heller ikke kneppet buksene mine lengre:shy:

Tid har du fått oul? Jeg fikk vel 18.november, da er jeg også i 20 uke+ noen dager :)

Jeg fikk time til oul 11.november. Hvilket sykehus skal du føde på?:happy:
 
Her er formen ekstremt varierende, noen dager føler jeg meg bra og nesten som vanlig, andre dager er jeg fryktelig sliten, trøtt og uggen. Lavt blodtrykk har nok noe av skylden, og matlysten er fortsatt ikke på topp. Men jeg kjenner at det gradvis blir bedre! Gleder meg til tul om en uke (da skal jeg være 13+4) slik at vi endelig kan fortelle det til lillefrøken på 3 år, selv om hun egentlig har avslørt det allerede. Hun så lenge på magen min i går og spurte «hva ER det inni magen din?». Senere på kvelden fortalte hun pappaen at hun trodde det var en baby der inne...:smiley-ashamed004 så ja, magen min har vokst! Men jeg er andregangs, relativt tynn og lav (156), og husker magen kom tidlig sist også. Forrige uke syntes jeg plutselig jeg kjente litt liv én gang, tre bittesmå «plopp» helt nederst over skambeinet. Jeg skvatt skikkelig til her jeg satt! Er vel neppe liv så tidlig, men fikk litt sommerfugler i magen likevel :love017
 
Formen begynner å bli bedre, men kjenner fremdeles kvalmen. Men det kommer litt i bølger. Morgen og kveld er verst.

Er fremdeles sykemeldt på grunn av kvalme og oppkast, men når det er ferdig om et par uker, så må jeg vurdere denne "jobbe i barnehage i disse Korona-tider" - problemstillingen min. Synes det er vanskelig.
 
Ja, jeø



ja, helt enig! Føler jeg strekker litt lite til innimellom for ungene, orker ikke løpe og herje med dem lengre. Så håper energien kommer tilbake nå så jeg kan få kost meg med ungene før det plutselig kommer en til
Vi får håpe formen blir bedre snart, blir sånn mellom fase, første 3mnd dårlig, 3mnd med god form (håpe), 3 siste mnd blir litt tyngre med magen :wacky:
 
Jeg er 14 uker i dag. Har ikke vært kvalm. Men er sliten, fremdeles. Håper det blir bedre snart. Har alltid slitet med nattesøvnen, og det har ikke blitt bedre.
Begynner å merke at buksene er trangere nå. Så litt mage på vei :joyful:
Og det har begynt å komme melk. Ikke mye, men pelte bort noe små melkeskorper forrige dagen.
 
Er 11+2 i dag, og kvalmen hadde jo gitt seg! Men så kom den tilbake for en liten uke siden og har vært her siden da :( er kjempetrøtt og sliten om dagen, får ikke helt dagene til å strekke til dessverre :( jobber 100% og tar 50% studie samtidig, og merker at det er vanskelig å få ting til å gå rundt.

Har ikke fått mage, men det virker som jeg har lagt på meg en del akkurat rundt magen. Sliter med rar mage og hodepine også :( håper det går over snart! Har tul om 11 dager! Superspent!!
 
Jeg er bare 10+1, og er så uendelig trøtt.. store deler av dagen føler jeg meg helt skutt.
Har til nå ikke kastet opp (noe jeg har gjort en del i alle forrige svangerskap), er innimellom kvalm men ikkje så veldig ofte. Bekkenet er foreløpig ganske bra til min store overraskelse. Sliter litt med matlyst, er ikke så mye jeg vil ha.
Ellers går det ganske greit egentlig
 
Er veldig trøtt og sliten. Kvalmen er der fortsatt, spesielt på ettermiddagene. Så er sengeliggende. Ser frem til ei rolig barnefri helg på hotell med gubben. Det ska nytes.
Orke ingenting så dusjing blir det veldig lite av, har ikkje matlyst for alt smake drit og gir meg ein forferdelig ettersmak. Er bare 11+0 så håpe jo at den verste kvalmen gir seg ihvertfall snart
 
Her har kvalmen roet seg ned til å bare komme i bølger, da spesielt på kvelden. Er fortsatt sliten og trøtt hele tiden, men formen har gradvis blitt bedre. I dag har vi for første gang vært utenfor hjemmet i mer enn en time og fått gjort litt andre ting enn å bare sløve på sofaen, det gjorde godt :)
 
Her er formen ekstremt varierende, noen dager føler jeg meg bra og nesten som vanlig, andre dager er jeg fryktelig sliten, trøtt og uggen. Lavt blodtrykk har nok noe av skylden, og matlysten er fortsatt ikke på topp. Men jeg kjenner at det gradvis blir bedre! Gleder meg til tul om en uke (da skal jeg være 13+4) slik at vi endelig kan fortelle det til lillefrøken på 3 år, selv om hun egentlig har avslørt det allerede. Hun så lenge på magen min i går og spurte «hva ER det inni magen din?». Senere på kvelden fortalte hun pappaen at hun trodde det var en baby der inne...:smiley-ashamed004 så ja, magen min har vokst! Men jeg er andregangs, relativt tynn og lav (156), og husker magen kom tidlig sist også. Forrige uke syntes jeg plutselig jeg kjente litt liv én gang, tre bittesmå «plopp» helt nederst over skambeinet. Jeg skvatt skikkelig til her jeg satt! Er vel neppe liv så tidlig, men fikk litt sommerfugler i magen likevel :love017

Ikke verst at treåringen allerede har en følelse! Her er de litt eldre 6-7 og enda ikke merket noe. Eller han eldste sa jeg så gravid ut når jeg Valset rundt i undertøyet her enn morgen, men det er nok bare oppblåst og fett, haha.

ja, hvor tidlig kan man kjenne liv tro? Nå er jeg 13+3 og kunne trodd det var liv om det ikke var så tidlig, kjennes ganske likt ut faktisk !
 
Formen begynner å bli bedre, men kjenner fremdeles kvalmen. Men det kommer litt i bølger. Morgen og kveld er verst.

Er fremdeles sykemeldt på grunn av kvalme og oppkast, men når det er ferdig om et par uker, så må jeg vurdere denne "jobbe i barnehage i disse Korona-tider" - problemstillingen min. Synes det er vanskelig.
Formen begynner å bli bedre, men kjenner fremdeles kvalmen. Men det kommer litt i bølger. Morgen og kveld er verst.

Er fremdeles sykemeldt på grunn av kvalme og oppkast, men når det er ferdig om et par uker, så må jeg vurdere denne "jobbe i barnehage i disse Korona-tider" - problemstillingen min. Synes det er vanskelig.


Ja, hvordan er det egentlig når man er gravid mtp på korona?
 
Takk som spør <3 føler meg mye bedre nå enn jeg har vært på en stund, er 13+3 i dag. Syns jeg har mage allerede, ihvertfall klarer jeg ikke holde den inne lenger!
 
Jeg er 14 uker i dag. Har ikke vært kvalm. Men er sliten, fremdeles. Håper det blir bedre snart. Har alltid slitet med nattesøvnen, og det har ikke blitt bedre.
Begynner å merke at buksene er trangere nå. Så litt mage på vei :joyful:
Og det har begynt å komme melk. Ikke mye, men pelte bort noe små melkeskorper forrige dagen.

Høres ut som vi har det relativt likt. Føler meg skikkelig heldig som slepper kvalmen!
Jeg vurderer innkjøp av gravidbukse snart
 
Ja, hvordan er det egentlig når man er gravid mtp på korona?

Nei si det... Jeg skrev et eget innlegg her på siden for noen uker siden for å se hva andre tenkte. For jeg må innrømme at jeg er litt beskymret. Jeg bor jo i Oslo og her er smitten høy. Da jeg var på svangerskapskontroll sa jordmoren at jeg helst burde holde meg unna snørrete barn men nå er det både Korona og influensasesong, og barn kan komme i bhg med snørr, så vet ærlig ikke hvordan det kan løses i praksis.

Står ikke så mye om det på nett, men står at per nå, så er det ingenting som tyder på at det er høyere risiko for å bli syk som gravid, mén skulle du bli smittet, så er sykdomsforløpet mer alvorlig. Men har jo liksom ikke lyst til å ta risikoen da...
 
:)


Har det føltes greit å begynne på jobb igjen da?:happy:
Håper kvalmen forsvinner og energien kommer! Super lei av å være sliten jeg også :hungover:
Det har vært helt fantastisk etter 4 uker hjemme. Avdelingsleder, rektor og undervisningssjefen har vært helt fantastiske angående tilrettelegging. Jeg jobber fram til kl 10.30. Fordi jeg blir kvalm og må hvile hver gang jeg spiser. På mandag og tirsdag kommer jeg tilbake på jobb kl 13.30 og har utviklingstid med kollegaene mine. Jeg får jobbe kun med spesped, i denne perioden, og deler kontaktlæreransvaret med hun som er vikar for meg. Det betyr mindre av å gå og stå i løpet av arbeidsdagen, siden jeg sliter med bekkenet (er ikke helt bra etter bekkenløsning i 2015).
 
Ikke verst at treåringen allerede har en følelse! Her er de litt eldre 6-7 og enda ikke merket noe. Eller han eldste sa jeg så gravid ut når jeg Valset rundt i undertøyet her enn morgen, men det er nok bare oppblåst og fett, haha.

ja, hvor tidlig kan man kjenne liv tro? Nå er jeg 13+3 og kunne trodd det var liv om det ikke var så tidlig, kjennes ganske likt ut faktisk !

Hehe ja, hun er veldig opptatt av babyer og hvordan det var når hun var i magen/var baby for tiden, så det har nok noe med det å gjøre også :)

Jeg vet ikke hvor tidlig det er mulig, kommer vel an på mange faktorer... Men ja, sist opplevde jeg ikke liv i magen som spesielt likt tarmbevegelser/luft, og hadde heller ingen «fantomspark» etter forrige graviditet. Så jeg føler jeg kjenner det igjen ganske tydelig!
 
Back
Topp