Hvordan går det I julestria?

... Sukk...
Har en drøm om...
At en gang skal jeg kunne sette meg ned, på lille julaften å bare nyte julefreden som det snakkes då mye om....
Her er det vanskelig å komme i mål syns jeg.. Hovedutfordringen her er på kveldene, da legger hun seg, sover i 1-1,5 time, våkner og er våken til rundt 24.... Da har hun et stort kontaktbehov, og er veldig sårbar... Storebror våkner rundt 6...
Så det sykles på felgen... Jeg vet godt hva jeg skal gjøre når jeg blir gammel...
Ikke liker hun å kjøre bil heller, tar ikke flaske eller smokk... Så rimelig låst...
Men prøver å si til meg selv at jul blir det uansett..
Så Finn Schøll på Godmorgen Norge her en dag, som mente stress måtte fjernes.. Han sa noe sånt som dette: Hvis du syns det er stress å bake, bak mindre..
Hvis du synes det er stress å pynte til jul, pynt mindre...
Lettere sagt enn gjort.. Men jeg går for kjøpte medisterkaker i år... (Og jeg tror julen blir like koselig, selv om de ikke er hjemmelaget)
Jeg kjøpte til og med julekaker, etter at vi hadde hatt en del besøk og spist opp de hjemmebakte.. (Tro det eller ei, de var kjempegode!! )

Good jul til alle!!!!
 
Last edited:
Har noen julegaver igjen som må gjøres ferdig i dag.. Huset er ferdigpyntet (brukte 4 dager) Men har en som legger seg for kvelden, og våkner hver halvtime... Da er det kun pupp som gjelder, og han tar heller ikke smokk og flaske.. Jeg som trodde jeg skulle være ute i goood tid når jeg er hjemme om dagene... Men neida
 
Jeg stresser ikke, koser meg med jula. :) Jeg har ikke tatt julevask, og det lille jeg har bakt er spist opp. Juletreet står pyntet i stua, den delen er jo morsom, og nissene ligger strødd. Jenta mi syns de er helt topp å leke med. :) Jeg skal bruke den ene kjolen jeg har som passer meg (siden jeg ikke har gått ned gravidkiloene), og vi feirer hos foreldrene mine, så jeg trenger ikke lage julemat. Jeg er ikke ferdig med å handle, men de fleste i familien får barnehagebilder og litt godis eller vin. "Barna" lager lysestaker til alle av middagsglass og spraymaling (tar fem minutter pluss tørk).

Jeg har tre venner jeg skal handle gave til, to av de har bursdag på denne tiden også, så det er det eneste jeg syns er litt vanskelig. Vil jo gi gaver de blir glad for. Heldigvis har det kommet ut mange bra bøker i år, så jeg tar turen til nærmeste bokhandler i morgen (ja, lillejulaften, ute i siste liten!). Det går så bra, så! :)
 
Litt stress med å bli ferdig med julegavene, samtidig som mini sliter med magen og sin første tann (tror jeg). Men jeg har pyntet ferdig, baking har det ikke blitt, julaften er hos noen andre og vi kommer til å bruke mye tid hos familien i jula. Men må handle litt, og jeg må finne noe jeg kan ha på meg som ikke ser ut som pølseskinn over puppene :p
 
Jeg ligger rett ut med kink i ryggen jeg, så her får det bare briste eller bære.. Jul blir det uansett! Glad jeg har en mann som stiller opp!
 
Jeg ble utskrevet fra sykehus idag og får gjort fint lite siden jeg skal ta livet med ro. Får ikke engang lov å løfte mini har vært der en uke og mine tanker er faktisk bare det at vi får feire jul sammen I familien . Hva som er vasket pyntet elle ryddet bryr jeg meg lite om. Selv om jula alltid har vært den viktigste og mest stressende alltid. Så er alle vennene mine forståelsesfull og forventer ingenting fra meg I år☺ jeg får heller overraske dem med nyttårs gaver
 
Back
Topp