Hvordan gå frem ?

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Må kaste inn håndkle igjen.. Vært tilbake på jobb nå i to uker, etter å ha vært sykemeldt i tre uker før det igjen. Trodde virkelig jeg skulle klare å holde ut, er bare to uker til fire ukers ferie nå, men jeg er fullstendig utbrent. Går rundt på jobb å har bare lyst til å sette meg ned å grine!
Skal egentlig på jobb mandag kveld, men hvordan gjør jeg det siden legen min ikke er på jobb den dagen ? Kan jeg bare si til sjefen at jeg ikke kommer og satse på at legen tilbakeskriver sykemelding ?

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Har du en god lege, så ville jeg satset på at h*n ville tilbakeført sykemeldingen.
Du kan levere egenmelding om det ikke går?

Unnskyld meg, jeg er her og sniker.

Legen din kjenner jo situasjonen din, så sannsynligvis får du sykemeldingen tilbakedatert. Men det kan være lurt å ringe legekontoret på mandag, selv om du vet at legen ikke er der, sånn at legen kan dokumentere ovenfor NAV at det har vært kontakt dagen da sykemeldingen ble fornyet.

Så lenge du kontakter legesenteret på mandag kan legen skrive sykmelding fra mandag.

Termin januar 2015

Stemmer at så lenge legetimen er bestilt så kan legen tilbakedatere sykemeldingen til den dagen.
Det arbeidsgivere blir "sliten" av er jo å få ny arbeidsgiverperiode på sykemeldingen mange ganger. Da er det bedre at du holder deg borte.... Altså, hvis du er så dårlig nå at du blir sykmeldt 2 uker før du skal i ferie og er dårlig i ferien så skal du være sykmeldt i ferien også. Da har du ferien din tilgode og arbeidsgiver slipper en ny arbeidsgiverperiode når din ferie er ferdig. Du kommer sikkert til å føle deg litt bedre etter ferien, men da kan du prøve deg 50% først istedet for å gå rett i jobb og måtte sykmelde deg max igjen. Vinn vinn for begge parter. Ha en åpen dialog med arbeidsgiver om hva de tenker er best og ikke i forhold til hvilken type jobb du har. Kommunikasjon er absolutt en fin spillebrikke. Lykke til:D

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Tror ikke det spiller noen rolle ang den arbeidsgiverperioden, for de får visst tilbakeført fra NAV uansett så lenge det er svangerskapsrelatert. Ønsker heller ikke være sykemeldt i ferien min, da jeg ikke hadde klart å slappe av da om jeg følte meg bedre hvis du skjønner ? Hadde ikke da klart å reist ut med venner f.eks hvis jeg følte meg i form til det, fordi jeg var sykemeldt. Eller til dyreparken med barna.. Kanskje bare jeg som er rar :p

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

om du blir sykemeldt gjennom ferien, og heller vil ha ferie og nyte å kose deg om formen er bra så skriver du bare at du skal ha ferie på sykemeldingen :) du får ikke penger fra nav for de ukene, og arbeidsgiver slipper unna ny periode med arb.giv.dager og du kan nyte fullt ut med god samvittighet :)

Jeg dro hjem fra jobb mandag og snakket med skjefen. Sykemeldinga ble ikke utskrevet føre onsdag-torsdag. Det gikk helt fint :)

om du blir sykemeldt gjennom ferien, og heller vil ha ferie og nyte å kose deg om formen er bra så skriver du bare at du skal ha ferie på sykemeldingen :) du får ikke penger fra nav for de ukene, og arbeidsgiver slipper unna ny periode med arb.giv.dager og du kan nyte fullt ut med god samvittighet :)

men da bruker man jo opp både sykmeldingsuker OG ferieuker samtidig? Er det ikke mer gunstig med enten eller, for arbtaker? :-) arbgiverperiode kan jobben søke unntak fra når det gjelder gravide, så det har ikke noe å si for arbgiver.

Sent from my GT-P7320 using BV Forum mobile app

men da bruker man jo opp både sykmeldingsuker OG ferieuker samtidig? Er det ikke mer gunstig med enten eller, for arbtaker? :) arbgiverperiode kan jobben søke unntak fra når det gjelder gravide, så det har ikke noe å si for arbgiver.

Sent from my GT-P7320 using BV Forum mobile app

bruker ikke sykemeld.uker når du har meldt ferie. da stopper nav å telle uker/dager og du slipper å evt jobbe for å opparbeide deg rett til ny sykemelding avhengig av hvor lenge du har gått sykemeldt.

Back
Topp