Hvordan fungerer ansinitet?

enogtosmå

Gift med forumet
Hei[:)]

Jeg jobber i barnehage og lurer litt på dette med ansinitet. er det noe man holde styr på selv og viser til barnehaagen man skal jobbe i? eller kommunen? hva slags dokumentasjon trenger man evt da?

dette må man ha kontroll på selv og gi beskjed om /dokumentere til ny arbeidsgiver.
Hvis man jobber samme sted hele tiden tror jeg det skal gå automatisk.
Det har det ihvertfall gjort for meg

Lurer jeg også på. Jobber i helsesektoren, og har 2 barn og synes jeg har hørt et sted at man får 1 års anisitet per barn, stemmer dette...[:-] Og hvor må man levere papirer på dette, og hvilke papirer...[&:][:)]

jøsses. om det med barn stemmer, skal jeg ha høyere lønn da[:)] hva slags dokumentasjon er tilstrekkelig?

det med barn vet jeg ikke?
men det holder med arbeids/inntekts opplysninger fra forrige arbeidsgiver vi jeg tro.?

Du trenger attester fra tidligere arbeidsgivere med tidspunkt for når du jobbet. Ang barn trenger du fødselsattester.

ORIGINAL: **monica**

jøsses. om det med barn stemmer, skal jeg ha høyere lønn da[:)] hva slags dokumentasjon er tilstrekkelig?

I kommunen jeg jobbet før, hadde de eget skjema for utfylling av ansiennitet, og der sto det hva slags dokumentasjon som krevdes for de forskjellige punktene.

Back
Topp