Hvordan fridde

frk.j

Andre møte med forumet
Din kjære/du?

Så koselig og høre om slike historier

vi hadde snakka litt om det på forhånd, og enda mer på verandaen den kvelden sammen med et vennepar...
jeg gikk og la meg, han og mannen til venninna mi ble sittende ute... så kom han inn.. la seg inntil meg og spurte om jeg ville gifte meg... jeg spurte om han kødda.. nei, det gjorde jeg ikke..
så sa jeg ja, og at han ikke kunne angre seg... så gikk han ut og drakk litt mer øl...

Kopiert fra bloggen:

Frieriet

jeg og min samboer møttes og ble sammen ombord en tråler dette er hvor vår eldste datter ble unnfanget og.så i sommer byttet han tråler og var ute på jobb på sjøenjeg sendte mail til rederiet for å få mail adr til skipper ombord båtenså spurte jeg skipper om hjelp til å få fridd til min kjæreså han skrev ut og hengte opp denne lappen på oppslagstavlen med info fra skipper og rederiet
Viktig beskjed
Dette er vel en passende måte å gjøre dette på. For en del år siden møttes vi om bord en tråler. Eldste jente ble til om bord en tråler
Så neste spørsmål er til deg *********:
VIL DU GIFTE DEG MED MEG I AUGUST?
Hilsen din samboer!
svar må avgis på tlf

han var da ikke den første som så denne lappen på oppslagstavlen, så mange begynte å le og si nå blir det dyrt ja, fort deg å finge hjem.samboeren leste lappenså gikk han han i dagligrommet å satt seg men måtte tilbake å lese lappen enda en gang, så loggen han på msn å facebook men hørte ikke noeså 20 min etter vaktskiftet ringte han, sa ingenting først før det stille kom; har du hengt opp en lapp her?men måtte til slutt spørre om jeg kunne få svar på lappen. og det var ett brøl: JAAAAAA for F****

Vi var på backpakker tur i Europa, og etter å ha vært på farten i nesten 2 uker var vi på en strand utenfor Venezia.. Slappet av & koste oss da han ba meg bli med å gå en liten tur.. Den endte ikke så langt unna på en liten sandhøyde(om man kan si det) der han forklarte hvor mye jeg betydde for han & hva han følte for meg før han gikk ned på ett kne og spurte så pent; "Vil du være min resten av livet?"
Hvorpå jeg selvfølgelig begynte å gråte.. Og gråte litt til.. Og hulke frem et lykkens "JAAAA"

her så fridde han midt på mjøsbroa da vi skulle hente far hans, egentlig hadde han tenkt å holde det hemmelig men siden jeg måtte fylle ut papirer i forbindelse med vielsen så måtte han spørre

Vi hadde snakket litt om det, men han ville at det skulle være litt spesielt.

Bestilte oss kjærestetur til Paris. og jeg hadde vel egentlig forventet at han skulle fri:P Og trodde det skulle skje i Eiffeltårnet:P Haha..

Så på lørdagen hadde vi bestilt bord på en restaurant med 1 Michelin(?)-stjerne, og skulle dit med søsteren hans og kjæresten, og ett vennepar av de. Som også var i Paris.
Vi kom dit, spiste forrett, hovedrett og skulle bestille dessert. Jeg var så mett, at jeg var litt usikker på om jeg orket. Alle sa at jeg måtte jo spise dessert når vi først var på ett så fint sted!!
Så jeg bestilte en jordbærmarengskake, med jordbærsorbèt og krem, sambo bestilte det samme.
Dessertene kom på bordet, og alle fikk sine før jeg. I bakgrunn ble sangen vår, I'm Yours spilt, og desserten min kom på bordet, med ringen i ett jordbær<3<3<3
Sambo gikk ned på kne i fullsatt restaurant, og fridde! Helt perfekt:D De vi var med hadde mobilene klare, så vi har maaaasse bilder og film:)
Når jeg hadde sagt ja, klappet alle gjestene og de ansatte, jeg var speechless og veldig rørt:')

Vi var på bahamas ute på et lite sjø-hus på enden av en slags promenade ut i havet. Vi hadde sett på¨masse lyn nedslag og det var blitt helt mørkt. Så gå han meg kameraet sitt og ba meg zoome inn på et bilde han hadde tatt av delfinen jeg hadde svømt med noen dager tidligere. Da jeg zoomet inn så jeg at det var skrevet "Vil du gift dæ me mæ?" 

Mer

Ikke så veldig romantisk kanskje, men det var ikke naturlig for meg å skulle gå ned på kne..:)

Vi hadde pratet løst om dette med giftemål. Jeg har egentlig aldri hatt noe ønske om å gifte meg i det hele tatt, men det er rart med det når man treffer "den rette"..Uansett - han sa at siden han sjekket opp meg, og flyttet til mitt hjemsted syntes han det var på sin plass at jeg var den som fridde. Tror ikke han så for seg at det faktisk skulle skje, hehe..

Hvert år har vi julekalender, og da åpner vi annen hver morgen. Det kan være en ting, eller et kort der vi lover bort en middag, massasje osv. Dette året var det hans tur til å åpne på julaften. I tillegg har vi som tradisjon på julaften morgen å stå opp tidlig og se barne-tv sammen:) Og da må vi selvsagt ha julestrømper! Det er min jobb å fylle dem, og i år la jeg et kort i strømpen sammen med godteriene. I kortet skrev jeg hvor mye han betydde for meg og hvorfor jeg var (er) så glad i ham. Nederst hadde jeg laget en luke med 24 på, og inni hadde jeg skrevet "Vil du gifte deg med meg?". Han holdt på å falle av sofaen, men fikk heldigvis summet seg til å si ja:)

Back
Topp