Hvordan forteller du det?

Sulten

Glad i forumet
Marslykke 2016
Ser det allerede er en tråd om hvordan fortelle om nr2 men jeg venter første så har derfor ingen å kle opp med storebror/storesøster t-skjorte. :p

Så hadde vært arti å høre litt mer generelt hvordan dere har tenkt å fortelle det.Eventuelt hvordan dere fortalte det med tidligere barn :)

Har dere noen morsomme idéer?
Tenkt å være litt kreativ? :happy:

Jeg foretrekker å gå rett på sak :p kommer til å ringe mamma også får sambo informere svigers. Sender sikkert en sms til søsken og nærmeste venner.

Her bestilte vi body til storesøster hvor det sto. "Inne i mammas mage ligger det en liten gave, jeg skal bli storesøster" var gøy å se på ansiktet deres når de leste det . Vet ikke hva vi ska gjøre denne gang da

7250ab99f41d8c46b5fad3d06e8893ac

Siden jeg har en strikke og syglad familie, og jeg kan svert lite om dette så tenkte jeg å finne en oppskrift på ett babynest å spørre om ikke jeg få hjelp til å sy en sånn siden det er en liten en i magen jeg håper skal få den! :-) og evt bruke andre slike ideer til de nermeste vi vil fortelle

Sa det rett ut sist å kommer til og gjøre det denne gangen også.

Sa det rett ut til min familie grunnet vi er på ferie sammen med de nå, men når vi kommer hjem skal vi på tidlig UL, så da skal vi bare spør hans familie om de vil se et bilde fra ferie, så gir vi ultralydbilde, blir morsomt å se reaksjonen :)

Til mamma så sa jeg det istad, at det kunne hende pappa måtte dele bursdag med noen. Hun skjønte det med en gang, og ble kjempeglad. Jeg skal spørre pappa om han vil hjelpe meg med å lage et par trøyer, en med Loading... på magen og en med "I swallowed a watermelon seed" og se om han skjønner tegninga. Skal også lage en trøye til broren min med Uncle T. Svigerfamilien får vite det på en av de faste lørdagene hos mormora, da får strikkegale svigermor et stort påskeegg med garn og oppskrift på hentesett ^_^

Vi fortalte det med å by på en flaske vin, med selvlaget vinetikett. Teksten dreng eller pike, eta 12.03.16. Samt et bilde der greinene utgjør en baby. Vi angret litt på tekstvalget fordi vi trodde det skulle bli for lett. Der overvurderte vi både foreldrene mine og svigers...
42746ce4a4bb3917f3634e52474e59b8

Sniker fra februar. Vi kjøpte en hvit body i nyfødtstørrelse og skrev på med tekstiltusj "Tittei, februarbaby på vei!", så pakket vi den inn og ga den i gave til kommende besteforeldre. Det var stor stas :)

Så kreative mange er! Vi sier det nok ganske rett ut til familie og venner. Men har vært inne på tanken om å finne et fint sett eller teppe og be søsteren min om å strikke det ferdig til påske i str nyfødt :) Skal møte dem i helgen, så jeg er spent på om jeg klarer å la være å si noe :p

Samboeren som er den kreative av oss. Slik skal han fortelle det til søstern min og barna hennes. Pakke inn den støste og den minste av slike russiske tredukker (husker ikke hva de egentlig heter), og gi det til barna. De kommer garantert ikke til å skjønne det, og da går de å spør moren sin. Tror hun kommer til å skjønne det, men er ikke helt sikker! :p

0d7ebb7b35b4b3c1ca9914cafbe727cd

Her blir det bare å fortelle på vanlig måte, som vi har gjort de andre to gangen :)

Vi har bestilt oss en vugge, vi skal si til svigers at de må komme og se det nye vi har kjøpt til leiligheten :)

Har kjøpt dette, tenker å ha det på når vi besøker familien:D

Vedlegg

• 2015-08-02 14.15.29.jpg
    2015-08-02 14.15.29.jpg
    161 KB · Visninger: 49
Vi fortalte det med å by på en flaske vin, med selvlaget vinetikett. Teksten dreng eller pike, eta 12.03.16. Samt et bilde der greinene utgjør en baby. Vi angret litt på tekstvalget fordi vi trodde det skulle bli for lett. Der overvurderte vi både foreldrene mine og svigers...
42746ce4a4bb3917f3634e52474e59b8
Stilig! Hvor bestilte dere etikketen?:)

Vi laget et kort med mine sko, babyen sone sko og far sine sko, og skrev måned og fødselsår under :)

Back
Topp