Hvordan fortelle kollegaer at du er gravid?

Lotta915

Glad i forumet
Jeg sa det til sjefen min med en gang fordi jeg har dem tilliten til henne. Som jeg sa at de første ukene kn jeg ha behov for å spise litt oftere. Så får jeg håpe at formen holder seg sånn ellers.
Jeg fikk beskjed om å ikke si noe til mine kollegaer før 12 uker, i tilfelle det skulle gå galt.
Hvordan forteller man kollegaer om slikt?
 
Nei... det kommer jeg bare til å fortelle dem når det passer seg sånn uten å gjøre noe mer ut av det...

Sendte faktisk SMS til sjefen i går, ettersom hun er midt i ferien sin nå, og det begynner å bli litt vel nærme sv.sk.permisjon for min del når hun er tilbake. Postsekretær, som har ansvar for innleie, fortalte jeg før jeg dro hjem fra nattevakt nå. Litt dårlig samvittighet overfor dem, ettersom jeg ikke kan jobbe etter 25/12, og de sliter maks allerede med å dekke opp jula... men de ble heldigvis bare glade begge to, hvertfall utad :wacky:
 
Aner ikke hvordan fortelle det på jobb eller til sjefen. Tenkte å si det til kun sjefen, man han hr ikke no kontor, så alle er jo siden av han hele tiden :banghead: hva skal man gjøre :yuck:
 
Var det sjefen som ba deg om å ikke fortelle til kollegaene dine før uke 12? Eller misforstår jeg nå?
 
Gruet meg så utrolig til å si det til sjefen siden jeg ikke hadde tre fulle mnd o ny jobb. Men jeg er så glad jeg sa det! Får så mye førståelse for alt nå. Han var derimot litt gira på å si det til resten (han er en sånn optimistisk og glad type) men det var selvfølgelig mitt valg når det skulle skje.

Det er bare å si det. Enten på alene kontor eller åpent i lunchen. Er deilig å få luftet det til de sol burde vite noe.
 
Har selv allerede sakt i fra til sjefen . Kjente det var greit siden jeg ble så dårlig sist og allerede er begynt å bli veldig dårlig :yuck:
Resten av kollegaene prøver jeg å vente med til etter nytt år når jeg er litt lengre på vei og vi har fått fortalt venner og familie :happy: har tenkt til å ta runden i julen :happy:
 
Jeg har sagt ifra til sjefen min, ettersom jeg er så kvalm og dårlig og skal ut i 50% sykemelding. I tillegg vet noen kollegaer det. Enten har di nesten lagt ordene i munnen på meg, eller så har jeg fortalt det til de rett ut. Hater å gå på jobb i denne tilstanden, føler ikke jeg presterer noen ting. Håper ting stabiliserer seg snart, for dette er ikke noe gøy altså :shifty:
 
Jeg skal bare fortelle det rett ut. Er ikke så viktig å gjøre det på noen spesiell måte til dem :p
En av mine nærmeste venner på jobben var helt overbevist om at jeg hadde ømme pupper pga mensen selvom jeg sa at jeg ALDRI har hatt det før. Så i morgen skal jeg bekrefte at det fortsatt aldri har skjedd :hilarious:
 
En kollega er også gravid, hun er en uke lengre enn meg. Så hvis begge holder oss i god form så tenkte vi å fortelle det samtidig, på et møte etter jul. Akkurat nå driver vi å hvisker i gangene :laughing002
 
Jeg sa det med en gang til sjefen, og uka etter til resten av kollegaene. Må endre litt på arbeidsoppgavene grunnet graviditeten, så da nytter det ikke å holde det hemmelig. Veldig godt med så positive tilbakemeldinger, jeg var litt nervøs på forhånd. Det gikk heldigvis veldig fint :)
 
Tror du at de blir sinte eller lite forståelsesfull? For det var min tanke med å ikke kunne dele det med de ennå.
Ble bare så overrasket over at det var noe sjefen din ville legge seg borti :p Klarer ikke helt skjønne hvorfor det skulle ha noe å si for noen andre enn deg
 
Men hvis jeg bare forteller det da? Selv om sjefa sa at jeg ikke skulle. Er det ok?
Vel, han kan jo ikke akkurat straffe deg. Men jeg er veldig tilhenger av god dialog. Når du ønsker å fortelle det til kollegarne dine, så kan du gi sjefen en heads up:) graviditet er ikke oppsigelsesgrunn, ikke engang i prøvetid!
 
Vel, han kan jo ikke akkurat straffe deg. Men jeg er veldig tilhenger av god dialog. Når du ønsker å fortelle det til kollegarne dine, så kan du gi sjefen en heads up:) graviditet er ikke oppsigelsesgrunn, ikke engang i prøvetid!

Men man bør vel vente til uke 12 uansett?
Jeg bare lurer på hva jeg bør si når jeg kjenner at jeg trenger et ekstra måltid per dag. Da bør jeg på en måte fortelle hvorfor også.
 
Back
Topp