Hvordan fortelle foreldrene at barnet deres

Tante Sofie

Gift med forumet
tisser ute.... På et boligfelt.

Hun ene på 4 satte seg i grøfta og tissa. Hun var 20 meter fra sitt eget hus, jeg trodde ikke det jeg så, ble ganske så satt ut. Som om det var den vanligste tingen i verden...

Og i forrige uke så jeg en gutt på 6 år stå å tisse på et klatrestativ på lekeplassen. Han var 50 meter unna huset sitt.

Hadde skjønt det om de var på tur i skogen eller langt fra hjemmet sitt.

Idèer til hvordan jeg skal si dette? Føler at jeg må si ifra, vil faktisk ikke at det fortsetter...

KAN jo hende de ikke rakk hjem, da... Men skal ikke lære barna mine at de kan sette seg på plenen å tisse.. Er noe annet når man er på tur i skogen...
MEN at de tisser på lekestativene er vel kanskje litt drøyt [8|]

Idèer til hvordan jeg skal si dette? Føler at jeg må si ifra, vil faktisk ikke at det fortsetter...
Hvorfor skal du si det da? Er jo bedre at de tisser på bakken, enn at de tisser i buksen.
Men siden du vil ha slutt på det, så får jo du bare si det rett ut da, at du har observert at ungene deres tisser ute, og at du ikke vil at de skal fortsette med det.

Vet ikke..
Jenta vår tisser ute i hagen her. [:D]

hehe jeg ville bare sakt det rett ut, tviler for at det er noen som blir fornermet for noe slikt.. Er da ikke unaturligt at barn tisser ute rundt omkring.. Slipper og løpe inn er vell kjekt ;) 

Er det mot en skog eller no, så er det jo bedre de gjør det der enn i buksa [8|]
De holder seg til siste liten til de nesten er 15 år tror jeg..hehe, så da haster det.

Unga som leker her om sommeren, tisser ute mot skogen [:D] altså i hagen min!! ikke no mas det vel..

kunne godt vært min sønn [:-] han tisser i busken bak huset iblant.. kjempe kult det da, å se hvor langt man kan tisse [8D]

Hehe, her står sønnen min og en kompis på en stor stein og tisser samtidig og nabojenta er så fasinert og henger nysgjerring over skuldrene deres.[:D][8D]

Men vist det sjenerer deg at små barn letter på trykket der de er i stede for å springe hjem, så er det vel bare å si fra.[:)]

ORIGINAL: Labambie

Er det så ille da? [8|] Husker jeg gjorde det i den alderen selv, det var spennende å få lov å tisse ute..

Nå skjønner jeg jo hvorfor alle barna i bhg tisser ute om sommeren... Hvis det er vanlig kost hjemme, mener jeg...
Da kan jo ikke foreldrene bli sure når vi forteller dem at barna har hatt sand i munnen, som noen har tisset på? Og at det stanker tiss i bhg, fordi det var 50unger som pissa rett forran trappa (Ja, har faktisk barn som har tisse rett forran inngangsdøra, i steiksol..
Skal ikke mye til for at det blir stygg lukt.. Og hvor alle barn blir lært opp til at det er greit å tisse ute, blir det ikke mye morro å være ute i bhg.. [8|] Hvis dere mener det er greit at de tisser ute, liksom.. De minste tenker da ikke på at det er flere barn som skal leke der... Har de lov hjemme, får de vel lov i bhg, tror de... [8|]

Eller er jeg helt ute på jorde??

*Lufter bare tankene i hodet mitt*

ORIGINAL: sillivanilli

Vet ikke..
Jenta vår tisser ute i hagen her. [:D]

Det er noe annet. Jenta mi gjør også det, men hun er 2....

Når ei jente på 4 og en gutt på 6 tisser ute så reagerer jeg..... Og barn i den alderen klarer fint å holde seg de få meterne det er å gå hjem.

Trodde dette gikk litt på folkeskikk og oppdragelse.[8|]

Når et barn tisser hjemme i sin egen hage er det en annen sak. Det gjorde jeg med datteren min i sommer for å avvenne med bleier......

Men da vet jeg at det er normalt rundt omkring. Og at det er jeg som er litt "fin på det"!

Jeg tillater hvertfall ikke mine unger det.

Er vel ikke sånn at alle på 4 klarer å holde seg da... hvis de har leika og sånt, glemt å "kjenne etter".

Guttungen, derimot, som tisser på leikestativ.. det reagerte jeg på.

Hunder slippes jo ofte ut på plenen for å tisse. Kan ikke være værre med barneurin? Men på lekestativet er litt drøyt. Grøfta er vel helt greit eller?

jeg ser ikke hvordan det er ditt ansvar å fortelle foreldrene jeg!![8|]

Tror jeg hadde blitt mer satt ut dersom jeg hadde fått en dame fra nabolaget på døra, som fortalte at ungen min tissa på lekeplassen. La nå barn være barn.. Kunne ikke brydd meg mer[:D] Datteren min synes det er storstas å tisse ute. Spør om det hele tiden. Om hun får lov er en annen ting, men kan tenke meg hvordan det blir når hun skal begynne å leke for seg selv i nabolaget.

Jeg ser ikke problemet jeg...Må man så må man[8D] Og det er vel ikke like enkelt for barna når de lærer å tisse ute når de er på tur - men at det ikke skal være greit å tisse i nabolaget. Nei, jeg hadde latt være å si noe.

jeg er enig med ts - er snakk om å lære barna at man ikke bare kan tisse overalt...[8|] greit nok i egen hage og i skogen, men på lekeplasser og sånn synes jeg blir litt drøyt...har det skjedd en gang eller noe, er det jo en ting, men skjer det flere ganger, eller  til og med ofte, hadde jeg og reagert...men er ikke lett å ta det opp med foreldrene...[8|] 

Det er da vel bedre at de tisser i grøfta eller i buksa[;)]

Er ikke alle barn som har like lett for å komme på do i rett tid, så eg ser ikke noe problem med at de tisser ute nei. Men ikke oppetter lekestativer o.l da selvfølgelig.

Hvis eg er ute å går tur selv, og er så nødig at eg ikke rekker å komme meg hjem - så setter eg meg gjerne i ett skogkratt eller i ei grøft å tisser ja[;)] Heller det enn å tisse på meg!!

*poff*

Jenta i grøfta synes jeg er helt ok. Men oppetter et lekestativ er noe annet

Back
Topp