Hvordan fortelle folk at jeg ikke liker blomster i gave?

Smykker, duftlys osv kan man ofte gi videre eller bytte. Ville mye heller hatt det. De kan jeg omså pakke vekk i en eske og gi til Fretex også. Blomster er man stuck med. Vil ikke lyge for folk heller, jeg er ikke allergisk. Men noen blomster reagerer jeg veldig på lukten av, uten at jeg får allergisk reaksjon. Synes bare de lukter fælt. Og så føler jeg at det er så dumt å stå der etter at du har fått blomstene, og fortelle at du ikke vil ha de. Men hvordan kan man komme folk i forkjøpet? Dette var ikke store problemet tidligere, men nå i de siste årene virker det som om folk rundt meg har blitt veldig glade i å gi blomster...! Så snart jeg får kastet ut en plante, så får jeg en ny.

Tror ikke naboen er interessert i andrehånds-blomster heller.

Jeg får så lite gaver, så kanskje derfor jeg ikke ser problemet ;)
Men skjønner du ikke liker lukten.
Som sagt får jeg lite, og en blomst er "en liten ting" som folk gir for å være hyggelig. Personlig hadde jeg takket pent og gitt de bort om jeg synes det ble gir ille.
Men klart, skjer det ofte bør du jo bare være ærlig
 
Eller så leser de ikke det som står på Facebook. Kanskje du bare må slutte å ønske kubbelys, kanskje de ikke ser forskjellen på de med lukt og de vanlige?

Hehe, ja det er også en mulighet. :p nå har det hvertfall ordna seg med at jeg har begynt å få vanlige lys da.
 
Hadde nok sagt i fra. Hvis vedkommende gjør det fordi de ønsker å være hyggelig, så er det jo litt leit om man oppnår det motsatte. Greit at det kanskje ikke er en stor ting, men man fortjener å bli respektert når man sier ifra.
 
Si det rett ut, bare:)
 
Back
Topp