Hvordan fortelle familien at man skal ha barn alene? Tips og erfaringer mottas med stor takk...

Mom2beMai

Forelsket i forumet
Jeg er alene og blir alene med dette barnet.. Hvordan forteller man da at man er gravid? Noen som har erfaring med dette?

Jeg sa det til min mor for 7 år siden, var ikke stort annet å gjøre enn å si det som det var ;) ekstra viktig å ha familie og venner rundt seg når man er alene om den lille i magen :)

Er dette gjort med vilje? Dratt til Danmark og blitt befruktet der? Eller var det ikke helt etter planen? Syns du bare skal si det som det er! Ta med en body eller en sutt!:) lykke til! Og btw: min mor hadde min far da jeg var nyfødt, og hun kunne likegodt vært alene med meg! Trenger ikke alltid å være to for å gi barnet en god oppvekst!:-)

Er dette gjort med vilje? Dratt til Danmark og blitt befruktet der? Eller var det ikke helt etter planen? Syns du bare skal si det som det er! Ta med en body eller en sutt!:) lykke til! Og btw: min mor hadde min far da jeg var nyfødt, og hun kunne likegodt vært alene med meg! Trenger ikke alltid å være to for å gi barnet en god oppvekst!:)
Ikke planlagt, rett å slett et lite mirakel... Ikke Danmark nei... Jeg er singel og far er singel..

Ingen råd dessverre. Synes til og med det er vanskelig å fortelle selv om det er planlagt, jeg og kjæresten har vært stødig i 8 år og begge har jobb.

Ingen råd dessverre. Synes til og med det er vanskelig å fortelle selv om det er planlagt, jeg og kjæresten har vært stødig i 8 år og begge har jobb.
Nå er det hvertfall gjort... :-P mamma fortalte jeg det til i går, pappa i dag! De tok det med slående ro, og jeg puster lettet ut... Men det kommer vel endel spørsmål etterhvert, men må er katts ute av sekken, så skal jeg ikke si det til flere før det vises ordentlig! Har riktig nok DIIII brystene som står rett til værs av seg selv, men håper ingen legger spes merke til d :-P

Godt å få det ut tenker jeg :) rart med det, men bekymringene på forhånd er stort sett helt unødige :)

Nå er det hvertfall gjort... :-P mamma fortalte jeg det til i går, pappa i dag! De tok det med slående ro, og jeg puster lettet ut... Men det kommer vel endel spørsmål etterhvert, men må er katts ute av sekken, så skal jeg ikke si det til flere før det vises ordentlig! Har riktig nok DIIII brystene som står rett til værs av seg selv, men håper ingen legger spes merke til d :-P

Så fint at du ikke drøyer lengre med å si det :) regner med du sitter igjen med en bedre magefølelse nå.

Hehe, de brystene ja... Innbiller meg selv at alle stirrer på dem, men for alt de vet har vi bare kjøpt en veldig effektiv push-up ;)

Hehe, de brystene ja... Innbiller meg selv at alle stirrer på dem, men for alt de vet har vi bare kjøpt en veldig effektiv push-up ;)
Hehe jeg tenker som så at jeg har aldri dømt noen for å være gravid utifra brystene, så da gjelder vel d samme i en omvendt situasjon:-P

Mamman og pappan til kjæresten min er fra Sandefjord.. De var på besøk i helgen og da tenkte vi det var en gylden mulighet til å fortelle om graviditeten samlet..vi ba dem på kaffe og kaker og jeg hadde baket boller..jeg lot en bolle stå igjen i ovnen med bare lyset på og en liten lapp foran bollen hvor det sto..ferdig i mai :-) det tok litt tid før noen så at d fortsatt var noe i ovnen..det var pappan min som først så det..og han tok det ganske kjapt, ropte på mamma og ba henne lese..Etter litt lesing og pappa sa ja det er en' bolle i ovnen så tok mamma d å..svigers var trege og brukte litt tid.. Jeg har også en lille bror og han jobber skiftarbeid..jeg ringte å vekte han for å si at jeg ikke skulle ha en bil jeg skulle få lånt til uka..Men siden jeg har fått noen tabletter for kvalmen og ikke får lov å kjøre, trengt jeg jo ikke bilen..jeg sa at jeg ikke trengte bilen likevel pga noen tabletter jeg hadde fått pga svangerskapskvalme..han repetere svangerskapskvalme mange ganger før det gikk opp for han og omsider sa gratulerer :-)

Back
Topp