Hvordan fortelle familie og venner?

Her fortalte vi kommende storebror det i dag under pynting av pepperkakehus og seigmenn. Var i familiebesøk på ettermiddagen hvor han visket at mamma har baby i magen til onkler, tanter og besteforeldre. Veldig koselig:Heartred

Jeg syns det er litt koselig at jeg og mannen min deler denne hemmeligheten, så det får bli sånn en liten stund til :rolleyes: skulle egentlig til svigerfamilien i romjula, men det ble avlyst på grunn av corona. Mine foreldre har fått vite det først de to forrige gangene, fordi de bor like ved oss, så det hadde vært hyggelig å fortelle det til svigers først denne gangen. Men da må det bli digitalt :sorry: Tror nok vi venter til uke 12, hvis eldste finner ut av det kommer han til å si det til alle han treffer :facepalm:Vil uansett på tidlig ultralyd først, for å se at alt er i orden før vi forteller noen.

Pga tidligere SA ville jeg at kjernefamilien skulle vite det tidlig, så jeg ringte bare mamma i bilen på vei til butikken og sa jeg hadde testa positivt. Jeg er sånn som til og med blir klein av min egen bursdag, så ville ikke falt meg å gjøre en stor greie av det :) syns derimot det har vært kjempekoselig når andre familiemedlemmer/venner har delt sin nyhet med ultralydbilde, kopp e.l.
Jeg er der selv, syns det er kleint å skulle dele en sånn nyhet, men syns det er fantastisk når andre deler. Så blir nok gjort veldig lite nummer ut av her også. :p

Her fikk min familie vite det to dager etter jeg fant det ut selv :hilarious: Vi kom hjem til de på juleferie, også serverte de mat jeg er veldig glad i men ikke kunne spise.. Gikk jo ikke å holde det hemmelig da :hilarious: De ville også reagert på at jeg plutselig ikke drikker kaffe lenger, så nytter ikke holde det skjult når man bor sammen :wacky: Vi reiser til svigers i romjula for å bo med de en ukes tid, og da får vi jo samme «problemet».. De kommer derfor til å få en gave på julaften med en avsløring i :happy: Jeg har hatt en SA før, og da synes jeg faktisk det var utrolig vondt at ingen visste.. Jeg trengte å prate om det, så jeg måtte jo da først fortelle at jeg hadde vært gravid for så å ha mistet.. Familien ble jo så glad for å høre at vi prøvde å få barn, så de fokuserte jo nesten mer på det enn at jeg hadde mistet :facepalm:

Kjedelig men..Her ble det sagt tidlig da mamma spurte meg rett og og svigers fikk også vite det, siden jeg ikke satt med en cider:hilarious:
Men vi har også mistet to ganger på rad nå, på kort tid. Så tenkte vi at vi bare forteller det, hvis det skjer igjen i julen. Så her vet mor og far og søster på begge sidene + 1 venninne. Orker ikke legge noe skjul på det, hvis det blir en kjip jul:oops::Heartred

Jeg haaar så lyst til å fortelle familie og venner, men skal vente til etter uke 12. Har mistet en gang tidligere og det å fortelle alle at det har skjedd er IKKE noe jeg vil oppleve igjen:nailbiting: det er vanskelig nok å måtte stå i det selv, om ikke alle andre skal vite det også.

Jeg er ganske nervøs for å si det, mens han tar det ganske rolig! Vi har kjøpt kopper med besteforeldre tekst på, som skal være innpakket i julegavene. Vår første, og de blir førstegangs-besteforeldre! Jeg har også ganske unge søsken, så kjenner jeg er litt spent på mammas reaksjon, men er nok mest overtenking fra min side.

Vi har kjøpt julegave til alle besteforeldrene med tekst. Min mor har gitt opp håpet om at jeg skulle få barn (har alltid sagt jeg ikke ønsker det), men vet hun ønsker seg flere mer enn noe.
Er ikke den som liker så mye «fuss», men her blir det nok mest for å se hvor overrasket å glad hun blir når hun kobler. Vi skal også være samlet hele familien min med alle søsken, så kjekt å kunne fortelle det til alle samtidig, selv om det er litt tidlig (7+4). I tillegg blir det godt å få fortalt det til min søster som er jordmor. Blir så greit å kunne utnytte det hver gang jeg lurer på noe

Gjorde ikke noe stor greie ut av det men ble møtt med både jubel og gledestårer, så det var koselig:Heartpink:happy: Neste gang tror jeg kanskje at vi blir å gjøre noe litt mer spenstig bare for å ha prøvd det også :hilarious:

Blir å overraske svigermor med digital test innpakket i eske i romjula :dummy: søstrene mine vet for lengst, klarer ikke holde tett :rolleyes:

Fortalte det til barna før vi skulle spise grøt hos bestemor - bare eldste på 4 1/2 som skjønte noe av det og hun ble så glaaaad :love7
Hun fikk lov å fortelle det videre til bestemor og bestefar - de ble også veldig glade og syntes det var en flott julegave :santa
Så får vi se om hun kan holde på hemmeligheten eller om «alle» vet det snart :rolleyes:

Tenkte å vente til tul på nyåret en gang ihvertfall. Så skal jeg sende en blomsterbukett på døra og skrive på kortet som følger med "kjære mommo og morfar. Gleder meg til å treffe dere i august."
Noe i den duren :shy: :happy:

Back
Topp