Hvordan fortelle det?

LilleTuppa

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Vet ikke om det er noen annen tråd om det samme, så kjører like greit på :)

Hvordan tenker dere å fortelle om graviditeten til familien?

Jeg tenkte egentlig å avsløre det på farsdagen ved å skrive "Gratulerer med farsdagen, gaven kommer juni 2016" og til mor og svigermor " Gratulerer med morsdag på forskudd, gaven kommer juni 2016" eller noe, men mannen synes jo dette var flaut.... Så nå trenger jeg fler tips! :D

Skal på tur med familien i begynnelsen av des. Så blir å fortelle det når jeg takker nei til vin til maten.

Familien min vet det allerede :)
Søsknene mine skal være faddere, så de fikk bilde av ul-bildet med spm om de hadde lyst til å være faddere :)

Jeg har ikke lyst til å fortelle det! Vet at alle blir glade på våre vegne... Men har merkelig nok ikke lyst

Her vet mine foreldre det, måtte fortelle det til mamma i helgen da jeg var så dårlig når jeg var på besøk! Resten forteller vi det til etter uke 12 :) tror bare vi sier det rett som det er!

De nærmeste vet allerede (mamma, søsken, svigers og mannens søsken). Resten får vite det via julekort vi sender ut

Siden familien bor veldig langt unna, så skal jr i familien få æren av å få fortelle at han skal bli storebror over Skype til besteforeldrene :) Vi venter til uke 12 og ultralyd før vi forteller han. Det er noe jeg gleder meg til!

Til min mor viste jeg ultralyd bilde, venner har jeg bare fortalt det til:) svigers får et kort med et selvlaget dikt som røper det:)

Vi har bare sagt det vi :)
Til svigermor & co så har vi alltid endt opp med å si det under den månedlige familiemiddagen, og hver gang har hun holdt på sette maten i halsen og bare gaper *leeeer* :p
Denne gangen, når nummer fire er på vei og minste er bare 6 mnd så må vi vel ha en ambulanse i bakhånd, haha :p :D

Og her vil INGEN i familien bli glade på våre vegne, det kan jeg love dere! Og kjenner jeg de rett så kommer nok de negative kommentarene på løpende bånd... Til tross for at vi har alt på plass og aldri har barnepass eller ber om hjelp.
Så jeg hakke planer om å si en dritt til noen, og når det avsløres til slutt så kommer de til å oppleve seven kinds of crazy hvis de våger å åpne kjeften sin på noe de ikke har noe med :angry: ;)

Og her vil INGEN i familien bli glade på våre vegne, det kan jeg love dere! Og kjenner jeg de rett så kommer nok de negative kommentarene på løpende bånd... Til tross for at vi har alt på plass og aldri har barnepass eller ber om hjelp.
Så jeg hakke planer om å si en dritt til noen, og når det avsløres til slutt så kommer de til å oppleve seven kinds of crazy hvis de våger å åpne kjeften sin på noe de ikke har noe med :angry: ;)
Soppas ja :/ det er ikke akkurat noe hyggelig å ha i bakhodet. Hvorfor er de så negative?

I alle dager?? :(

Sånn svigerfamilien her er. De ser oss aldri, kjenner ikke barnebarnet men klager over alt vi visstnok gjør til hele bygda. De bor 3min unna og fikk bl.a høre på butikken at datteren vår hadde kolikk og at vi var så slitne at vi vurderte å separeres... Ingen av det stemte. Vet det kommer masse dritt når de får høre om neste også. Menmen. Min side er heldigvis fantastiske med oss alle. Lukk dem ute og gled deg med din lille familie :) De er de eneste som betyr noe uansett. Stor klem

Jeg holder på å skrible ned en gåte/kryssord som jeg skal sende til søsknene mine(de liker slikt). Til venner tenker jeg å sende ultralydbilde. :)

Tenkte kanskje å spørre noen av mine strikkeglade venner om de har lyst til å strikke noe babyklær til meg. hehe :D

Nei for dere må da skjønne at 1.9 barn er det man skal ha! 3 stk er for mye, men akseptabelt. 4, og så tett, det er galskap :o
Vi er kjempegode foreldre med plass og økonomi, så handler ikke om det. Men at andre mener at det det går ikke an- må være såååå slitsomt og ødeleggende og alt mulig. Så da er det sånn for oss også da, tydeligvis - i følge dem... Ingen har mer enn 2 barn i familien her.
Andre prioriteringer..
Folk får mene hva de vil asså, men hold nå kjeft hvis du ikke har noe pent å si :o Jeg vet kommentarene vil hagle, senest på barsel 1 døgn etter fødsel i mai (!!!) så sa svigers "Men nå er det nok Caressa". Og jeg ble så paff :o senest for en måned siden tulla vi med det og da ble svigers andre halvdel alvorlig og sa til meg "husk hva jeg sa på sykehuset".
I alle dager liksom?! Selv om de mener mer enn 2 barn er døden selv, så trenger det ikke være sånn for oss?!
Argh, er så lei av at folk skal prakke sine egne meninger om hvordan man skal leve over på andre!
Og jeg er altfor dårlig på å sette grenser og si ifra.. Men denne gangen blir det månelyst ved første kommentar!

Ja, og sist var det ei som sa når vi fortalte det ikke var planlagt - å, var det for sent for sånn abort?
Da ble jeg faktisk målløs, og måtte ut å gråte.

Sånn svigerfamilien her er. De ser oss aldri, kjenner ikke barnebarnet men klager over alt vi visstnok gjør til hele bygda. De bor 3min unna og fikk bl.a høre på butikken at datteren vår hadde kolikk og at vi var så slitne at vi vurderte å separeres... Ingen av det stemte. Vet det kommer masse dritt når de får høre om neste også. Menmen. Min side er heldigvis fantastiske med oss alle. Lukk dem ute og gled deg med din lille familie :) De er de eneste som betyr noe uansett. Stor klem
Huff, så ufattelig dårlig at familie kan oppføre seg sånn altså :(
Tusen takk, helt sant det du sier <3

Back
Topp