Hvordan fortelle det, å når?

Muumi mama

Betatt av forumet
Jeg er førstegangsgravid nå å er 5 uker på vei. Jeg føler jeg har behov for å snakke med noen andre enn kjæresten min om dette! (Da han ikke er sånn super interesert i ALT).

Jeg har ei søster med to barn som jeg vil snakke med. Tror det kan være fint at hun vet, om det skulle bli SA så har jeg noen å snakke med da også.
Men jeg er litt redd hun skal bli sint. Jeg er ganske ung å det er vel ikke den mest perfekte timingen.

Noen tips om hvordan jeg skal si det til henne?

Tror resten av familien må vente til uke 12 med å få høre nyheten :)

La meg fortelle deg en ting. Tiden er aldri riktig å få barn på. Timingen stemmer aldri.
Søsteren din kommer nok ikke til å bli sint, for hun var nok minst like redd og/eller nervøs med hennes første barn.

Det er mye følelser i det å bli gravid. Resten av familien kan vente til uke 12, ja.

Du kan si det rett ut. Det vet jeg at jeg setter pris på når noen betror meg med noe sånt. Nå kjenner jeg ikke deg, men jeg hadde sagt noe i denne duren. "Hei. Jeg vil at du skal vite at jeg har funnet ut at jeg er gravid. Jeg er nå 5 uker på vei og jeg betror deg med dette fordi jeg ønsker og trenger noen og snakke med".

:) Lykke til!

Jeg er førstegangsgravid nå å er 5 uker på vei. Jeg føler jeg har behov for å snakke med noen andre enn kjæresten min om dette! (Da han ikke er sånn super interesert i ALT).

Jeg har ei søster med to barn som jeg vil snakke med. Tror det kan være fint at hun vet, om det skulle bli SA så har jeg noen å snakke med da også.
Men jeg er litt redd hun skal bli sint. Jeg er ganske ung å det er vel ikke den mest perfekte timingen.

Noen tips om hvordan jeg skal si det til henne?

Tror resten av familien må vente til uke 12 med å få høre nyheten :)

Skjønner hva du mener med å være redd hun blir sint. Jeg er 28 og tenker det samme! Jeg mista for en mnd siden og er så glad bestevenninna mi har vært "med" på dette. Hun har og har barn selv så var derfor kjæresten min kjøpte argumentet om at hun kunne vite før noen andre.

Ekstra kjekt å ha en med samme gener på laget :) men igjen, så er det lettere for de som er nære å være i overkant ærlige... Jeg hadde ønsket å fortelle søstra mi, som ikke har barn engang, før mamma :p

Du kan starte med å spørre om søstra ditt sitt svangerskap. Og så hinte litt kanskje, så slipper du følelsen av å skulle gå for retten.

Takk for svar! Hehe nei det er vel aldri riktig tidspunkt! Men jeg føler meg litt små gal som settee igang med unger midt i utdanning. Men jeg gleder meg :)

Ja håpee hun skjønner og ikke dømmer meg!
Hehe.
Skal møte henneidag så er veldig spent :)
Det er iallefall sikkert at jeg ikke tørr å gjøre dette alene. Så håper hun kan hjelpe. Hadde vært godt med ei søster på lager hele veien

Back
Topp