Hvordan fortelle de nærmeste?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Så bare kjapt gjennom om jeg fant lignende tråd, så beklager om den alt finnes:)

Men hvordan forteller dere babynyheten til foreldre/svigerforeldre, partneren og andre nære?

Jeg hadde aldri tenkt jeg skulle «overraske» samboeren med graviditeten, men så ble det sånn at jeg testet mens han var ute på anleggsarbeid. Jeg følte ikke det var noe man tar gjennom telefon, så ventet noen dager til han var hjemme. I mellomtiden kjøpte jeg et par baby-joggesko siden han er en løpe-mann, skrev kort «Daddy to be 20.03.2020!» og la en digital «pregnant» test oppi skoeska. Han forsto umiddelbart hva det dreide seg om:hilarious: Og ble veldig overrasket, han hadde begynt å tro det aldri skulle gå:)

Vi er enige om å vente litt med å fortelle foreldrene våre om begivenheten. Han er nok redd for å gi dem falske forhåpninger, og det er jo greit.. Og dermed støttet han at vi skal betale for TUL også, og fortelle det etterpå. Det blir 30.juli, 7+2.

Jeg tenker mye på at det enda kan gå galt, men samtidig prøver jeg å løfte haken og tenke positivt. Så i går bestilte jeg poster-kort til de vordende besteforeldrene! Tenker å gi de for å fortelle nyheten:)

Hva tenker dere å gjøre/hva har dere gjort tidligere?
 

Vedlegg

  • 99B119A8-DBC8-42A3-8AA1-877ABCC3E67A.png
    99B119A8-DBC8-42A3-8AA1-877ABCC3E67A.png
    62,1 KB · Visninger: 28
Dårlig med overraskelse til mannen her siden det er ivf :hilarious:
Tenkte å vente med å fortelle det til foreldrene mine for å overraske dem, men greide ikke å vente. Men til alle andre tenker vi at når jeg er et stykke på vei (minst 12 uker), å kjøpe en body til sønnen der det står "jeg skal bli storebror", så venter vi til folk leser det selv når vi er litt rundt om på besøk :D Tror det kan bli litt morsomt :) bare spent på om magen kommer tidlig, vil helst holde det litt for oss selv en liten stund denne gangen. Sist vistes det allerede ved 12 uker selv om jeg var førstegangs, så spørs om den kan komme enda tidligere nå. Får bare gå med litt store overdeler ;)
 
For en god ide med postkort! Det skal jeg foreslå for mannen. Vi venter til hvert fall uke 12, mulig lengre, pga tidligere erfaring med MA-er.

Da jeg gikk gravid med dattera vår fortalte vi det på 15+0. Det var samme dag som samboerens bursdag, og etter han hadde åpna gave fra foreldrene, sa vi at det kanskje var litt tidlig (det var midt på sommeren, termin var romjula), men at han allerede hadde klar ei ønskeliste for julegaver. Han ga de lista, som bare inneholdt ting som vippestol, sparkebukse, babygym, babytøy etc etc. Vi gjorde det samme hos mine foreldre som vi traff rett etter. Det var kjempegøy!

Til søstrene mine, som jeg ikke skulle treffe på en stund, sendte jeg et bilde av ei enkelt bolle som lå i ovnen. Storesøstra skjønte det med en gang og ringte omtrent rett etter jeg trykka send på snap, mens lillesøstra mi lurte på hvorfor jeg baka bare ei bolle :hilarious:
 
i jula pakka jeg inn body og ga til mamma og pappa :Heartblue Vi var hos dem, tidlig, men hadde sikkert måtte si det på et vis uansett. mista sendre.

Med første ringte jeg mamma på bursdagen hennes, da var jeg vel 7+noe. Litt tidlig, men syns det var en bra bursdaggave! Jeg var langt unna og kom ikke til å se dem på ei stund.

Denne gangen vet de om ivf, og jeg har sendt bilde av streker på melding ;) Venter litt med resten av familien hvis vi kan, men bor litt oppå broren min med fam nå. ikke planlagt noe stunt.

Svigers bor i utlandet, vet ikke hva vi gjør der. ringes med video kanskje. med første reiste svigerfar seg i selskap og annonserte for hele slekta :hilarious: jeg trives ikke så bra med sånn oppmerksomhet, men alle ble glade :D Første barnet i den generasjonen på hans side.
 
Min familie vet allerede om det da de har fulgt IVF-prosessen :) Vi kommer nok til å fortelle hans familie det en gang etter TUL i uke 7/8, men aner ikke hvordan! Vil i det minste si det til de ansikt til ansikt :happy:
 
Back
Topp