Hvordan fortalte du sjefen om graviditeten?

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Sjefen din har rett på å få vite om graviditeten i god tid før du skal ut i permisjon. Men mange forteller nyheten så snart de føler seg trygge. Men hvordan?

Å fortelle sjefen at man er gravid kan være en litt småskummel eller nervepirrende opplevelse. Andre gleder seg fordi de vet at sjefen vil reagere på en god måte. Hvordan var det for deg? Var det ulikt i ulike svangerskap? Hvordan håndterte du deres reaksjon?

Del gjerne din opplevelse og tips til andre som snart skal dele nyheten min sin nærmeste leder.
 
Jeg spurte om å få snakke privat, og sa at det enda var veldig tidlig men at jeg trengte tilrettelegging og forhåpentligvis skulle ut i permisjon etterhvert. Har gjort det slik alle tre ganger :happy:
 
Bare fortalte at jeg var gravid og når jeg hadde termin. Hun gratulerte meg og spurte hvordan det var å jobbe for meg om dagen. Å vi snakket en del om hvordan det kunne tilrettelegges for meg på jobben siden jeg ha ær bekkenløsning.

Hun var positiv innstilt til svangerskapet og vi pratet lenge sammen om graviditeten. Alt i alt har opplevelsen fra min side hvert så behagelig. De jeg jobbe med og sjefen har bare hvert positive og hjelpsomme.
 
Fortalte det til sjefen over en telefonsamtale pga hjemmekontor. Måtte gå de neste 6 mnd å høre på hvor forferdelig det var for han, at de kom til å slite så fælt å han håpet jeg kom raskt tilbake. Kom tilbake i desember 2022 og er nå gravid igjen så lurer på når jeg skal si ifra denne gangen :hilarious:

Ønsker å si ifra tidlig for å få "beskyttelsen" men orker heller ikke bruker flere mnd av livet mitt på å høre på hvor fælt det er for han at jeg får barn :hilarious:
 
Fortalte det til sjefen over en telefonsamtale pga hjemmekontor. Måtte gå de neste 6 mnd å høre på hvor forferdelig det var for han, at de kom til å slite så fælt å han håpet jeg kom raskt tilbake. Kom tilbake i desember 2022 og er nå gravid igjen så lurer på når jeg skal si ifra denne gangen :hilarious:

Ønsker å si ifra tidlig for å få "beskyttelsen" men orker heller ikke bruker flere mnd av livet mitt på å høre på hvor fælt det er for han at jeg får barn :hilarious:
For en dust :banghead:
 
Akuratt fått ny jobbså gruer meg. Men sier ikke noe før etter uke 12:) men jeg er gravid med nr 3, får nok fort mage, er så oppblåst, di får tro jeg bare har kosa meg litt ekstrahar en jobb til men det gruer jeg meg ikke til, dem vil bare glede seg over det❤️
 
Sendte mail (ganske lytt i lokalet) tidlig da jeg grunnet kvalme og påfølgende korona hadde behov for mer hjemmekontor + delvis sykemelding. Visste også at jeg fra litt over halvveis ikke fikk lov til å jobbe grunnet risikosvangerskap.

Med førstemann var svigermor sjefen og der ble det delt i hytt og gevær nesten fra sekundet vi fant ut… Ikke kjekt.
 
Sendte mail (ganske lytt i lokalet) tidlig da jeg grunnet kvalme og påfølgende korona hadde behov for mer hjemmekontor + delvis sykemelding. Visste også at jeg fra litt over halvveis ikke fikk lov til å jobbe grunnet risikosvangerskap.

Med førstemann var svigermor sjefen og der ble det delt i hytt og gevær nesten fra sekundet vi fant ut… Ikke kjekt.
Svigermor har brutt taushetsplikt, håper du rapporterte dette...
 
Back
Topp