Hvordan fortalte du (evt) partner?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Hvordan fikk partneren din nyheten om graviditeten? ❤️ Og hvilken reaksjon? :)

For dere singelmammaer; hvordan fortalte du din nærmeste støttespiller i prosessen om nyheten? ❤️

Vi hadde ivf - så relativt høye forventninger, ettersom spiren har satt de andre to gangene :bag: Men han fikk mistanke når jeg allerede på 8dpo ble så oppblåst at jeg så kjempegravid ut :p
Han fikk beskjed når digitale med + på slo ut, og var jo ikke noen overraskelse da :p

Han fikk beskjeden ca sånn. "Hallooo, bli med på badet, se se!" :hilarious:

Jeg testet ut ovitrelle, og hadde testet både dag 1,3 og 4 etter innsett. Skulle teste dag 5 og forventet blendahvit test, men neida den var plutselig noe sterkere enn dagen før. Fikk panikk da jeg følte jeg fikk vite det uten at samboer fikk delta. Måtte løpe inn på soverommet og bare «herlighet jeg er gravid!!!» og han ble fortumlet og trodde ikke helt på det, og han tror fortsatt ikke på det :schocked028 :Heartpink Tror han må se det på UL før det går opp for han

Jeg testet ut ovitrelle, og hadde testet både dag 1,3 og 4 etter innsett. Skulle teste dag 5 og forventet blendahvit test, men neida den var plutselig noe sterkere enn dagen før. Fikk panikk da jeg følte jeg fikk vite det uten at samboer fikk delta. Måtte løpe inn på soverommet og bare «herlighet jeg er gravid!!!» og han ble fortumlet og trodde ikke helt på det, og han tror fortsatt ikke på det :schocked028 :Heartpink Tror han må se det på UL før det går opp for han
Det er ikke like lett å tro på det som mann heller, gjetter jeg ❤️ de kjenner det jo ikke på kroppen

Det er ikke like lett å tro på det som mann heller, gjetter jeg ❤️ de kjenner det jo ikke på kroppen
Nei, også tror jeg det er samboers måte og beskytte seg selv litt og sine følelser. Han er redd det skal gå galt, og vi har aldri hatt en positiv test før. Så tror han har tenkt at utstyret hans ikke fungerer:oops: Men det gjør det jo, vi bare trengte litt drahjelp:Heartpink

Jeg tok noen strimler først, ser at de øker. Tok en digital på morgenen,viste den etter jobb i forbifarten da jeg var på vei inn på badet og han stod i gangen. Da var ungene opptatt, så jeg benyttet anledningen :hilarious: reaksjonen "oi, gikk det så fort, ja?" :p

Nei, også tror jeg det er samboers måte og beskytte seg selv litt og sine følelser. Han er redd det skal gå galt, og vi har aldri hatt en positiv test før. Så tror han har tenkt at utstyret hans ikke fungerer:oops: Men det gjør det jo, vi bare trengte litt drahjelp:Heartpink
Mener det var noe det samme da gubben ventet første. Det var jo min nr3, men han trodde liksom ikke helt at han skulle få til å bli pappa.

Hadde hatt innsett 4 dager tidligere og var egentlig enige om å vente med testingen til 10/11 dpo. Men jeg måtte bare sjekke 9 dpo :p
Plutselig ble den tydelig positiv og jeg løp opp til 2 etg med testen og viste mannen og ropte "jeg tror jeg er gravid! Se!" Han så også streken og ble veldig glad :Heartred

Han er på sommarjobb i Nord Noreg, og blei heilt totalt satt ut når eg fortalde han at han skal bli far til sin nr.6 (vår felles nr.2).

Jeg tok noen tester som ble positive, inkludert en digital. Mannen var ikke hjemme så fortalte det til han dagen etter. Han ble først veldig overrasket også veldig glad. Og jeg fikk det på film :love7

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra offshore, det var 8 dpo, samboer var hjemme og spurte nesten umiddelbart om hvordan det gikk, om det var noen nyheter. Jeg hadde ikke testet 7 dpo pga jeg hadde delelugar offshore denne gangen. Gikk derfor opp på badet og testet, så den var positiv, kom ned trappen med testen pakket inn i papir på siden man tisser på og smilte sikkert kjempe lurt. Jeg hadde derimot kjemisk de to månedene før denne og vi ble derfor enige om å ikke hype hverandre opp før det hadde gått litt tid :smiley-ashamed004

Jeg har ikke fortalt det enda, må bare se at testene øker litt til, så jeg er sikker på at der ikke er enda en kjemisk.. :Heartred Gleder meg

Jeg har ikke fortalt det enda, må bare se at testene øker litt til, så jeg er sikker på at der ikke er enda en kjemisk.. :Heartred Gleder meg
Tenker du gjøre noe spesielt ut av det da? : )

Vi hadde egentlig ikke begynt å prøve på nr 2 enda, men når mensen var to dager forsinka og jeg følte meg trøttere enn noen gang tok jeg er test en kveld «bare for å sjekke». Trodde jeg var gravid for noen måneder siden ettersom mensen var 3 eller 4 dager forsinka da, men ettersom jeg ikke var gravid den gangen hadde jeg ikke særlig tro på at jeg var det nå heller. Men, den streken kom ganske fort! Samboer var opptatt med legging (som tar litt tid), så jeg gikk rundt og trippa mens jeg venta på at han skulle bli ferdig. Når han kom ut så han på hele meg at det var noe, og da spurte han med en gang om jeg var gravid ;) Han skjønte det nok litt før meg. Jeg var litt spent på hvordan han ville reagere ettersom det skjedde litt før vi hadde tenkt, men han var bare kjempeglad! Glad for graviditeten, og glad for at det skjedde av seg selv sånn at vi slapp å gå inn for å prøve på det :Heartred

Oi! Det var lite dramatisk for min del- jeg fikk positiv 10 dpo og sendte melding til søster med spørsmålet : «ser du strek?». Hun svarte: «JA»! Og etter det fikk hun testene mine hver dag. Mamma og pappa fikk vite det når jeg var 14 dpo, og der sendte jeg bare bilde av hele test-rekka. De er jo ikke så drevne med dette, så de skjønte nok ikke helt hva de så på i første omgang - men så ringte de meg og var veldig glad og fryktelig spente. De vet jo like godt som meg nå at en positiv test ikke betyr baby om 9 måneder.

Men pappa spør meg hver dag hvordan det går, og senest i går sa han at han tenkte på babyen hver dag og var veldig spent :Heartred Jeg har en veldig fin familie :love7

Samboer jobber på havet og vi har prøvd lenge nå. Skal møte han på lørdag, men klarte ikke holde meg, så jeg har sendt han bilde av alle testene jeg har tatt. Så han har studert og analysert dem alle nøye, men han klarte ikke slappe av før den digitale slo ut :hilarious:

Jeg satt å tok urinprøver på morningen før jobb, å plutselig ser jeg en svak strek som da ga utslag til positiv. Jeg ble så sjokket at jeg tok en til test(bare en annen type) som å gå samme resultat. Jeg sendte da bilde til partner å spurte om han også så strekene på testen, å fikk tilbake at det så han, å spurte om det var positive nyheter. Jeg sa ja jeg tror det, å da fikk jeg tilbake at no ble han oppriktig glad å seinere på dagen så han at han hadde reagert på en helt annen måte enn han trodde han ville reagere. Ble gladere. Ellers dagen etterpå når vi fikk bekreftet det av lege så skrek han gladelig i tlf for han var så glad rørende å høre. No har han til å med startet lage planer osv for alt mulig.

Jeg å partneren min hadde prøvd i 1/2 års tid uten å få noen positive eggløsningstester osv, så begynte lure på om det var noe gale med meg. Å ble egentlig henvist til gynekolog for utredelse pga ikke normal eggløsning. Men viser seg at jeg har beregnet feil syklus, så sluttet teste for tidlig

Back
Topp