Hvordan fortalte dere det?

Grisaiboka

Glad i forumet
Lurer på hvordan dere fortalte familien/ svigerfamilien det? Og hvor langt var dere på vei?

Jeg lurer på om jeg skal fortelle min far og min bestefar det idag, men jeg synes det er litt "skummelt" å fortelle tilfelle alt ikke er bra. Har enda ikke vært på ul og jeg er så skeptisk av natur. Svigerfar og mamma vet det siden vi feiret påske sammen - og det var den tøffe samboeren min som fortalte, ikke jeg...

Vi fortalte det rett før uke 6. Vi er veldig nære våre nærmeste i begge familier, så vi hadde uansett hatt behov for å snakke ut om det skulle gå galt :) Det ble hyling, applaus og tårer!

Vi har ikke sagt noe enda! Venter så lenge som mulig denne gangen! Sålenge jeg ikke er dårlig osv så ser vi ikke helt grunnen i å si noe! Bedere å vente! Da blir ikke ventetiden så lenge! Vis ingen vet det så tenker jeg ikke så mye på det! Bår folk vet det så blir d tatt opp hele tiden å da føler man jo at man går gravid i evigheter!

Kan forstå at man ikke synes det er like vanskelig å holde tett om, hvis man har en fra før :) Tipper det er vanskelig(ere) med nr. 1! :D

Fortalte d til foreldrene mine i påska siden vi feiret lammi dem. Og så vet mine to bestevenninner det. Ellers venter vi til etter ultralyd med å si, for jeg er også en skeptiker å vil ikke si til alle før jeg vet at det er liv der nede :)

Her fortalte vi det til foreldrene mine og svigers i forrige uke. Dette fordi vi fant ut på UL at det var tvillinger, og at det var en liten blødning i livmora så fikk beskjed om å ta det 100% med ro. Og det er jo ikke så lett med 2 fra før, så da trengte vi nødvendigvis mye hjelp. Ellers hadde vi tenkt å vente til etter 12uker.
Er ingen andre enn foreldrene våre og ei venninne av meg som veit :)

Mini skal få ha på seg denne når mine brødre og mannens bror får vite det ;)

Vedlegg

• 1365521435203.jpg
    1365521435203.jpg
    54,5 KB · Visninger: 44
Vi bestiller marsipan kake med bilde av babyen om ca 4 uker :-D

Vi skal fortelle det etter vi har vært på ultralyd i uke 12 neste fredag, om alt er i orden.. Da har vi planlagt å dra innom mine foreldre først med bildene i en konvolutt, gi konvolutten til vesla og si til dem at hun har noe hun har noe hun vil vise dem. Regner med de blir rimelig sjokkerte når de åpner opp, tror ikke de forventer det akkurat :) Skal gjøre det samme med svigers :) Hadde tenkt å si det med en body på henne men har ikke hatt råd til å bestille en enda, så gjør det slik.

Har ikke tenkt å fortelle det enda siden jeg har mista tidligere og har bødninger nå også. Hvis det går bra frem til uke 12 så forteller jeg det da :)

Sist det gikk bra bestilte jeg vogge av faren min som er hobbysnekker og ga svigeres ei pakke med en bamse og en smokk og lurte på om de kunne passe på den frem til termin så junior i magen kunne ha noe hos dem også :happy119

Når jeg hadde SA så fortalte jeg at vi hadde bestilt storken i februar, og svigermor hadde skjønt det. Svigermor fortalte det stolt videre, men det var ikke fult så morro når jeg hadde mista og gratulasjonsmeldingene tikket inn.... :(

Jeg har fortalt mamma og stefar det + noen venner, resten får vente til jeg har vært til legen nærmere uke 12 :-)

Jeg har bare fortalt mine helt nærmeste, og kommer til å holde det hemmelig en god stund til, da jeg har mistet 2 ganger siden oktober! Blir ikke helt trygg på det her! :-/

Jeg har bare fortalt mine helt nærmeste, og kommer til å holde det hemmelig en god stund til, da jeg har mistet 2 ganger siden oktober! Blir ikke helt trygg på det her! :-/

Å nei, det kan jeg forstå da. :-( Jeg fortalte det til pappa og bestefaren min igår og det var to ganske forskjellige reaksjoner. Tror bestefar ikle var aøtfor imponert, jeg er jo tross alt ikke gift, men pappa danset en seiersdans i stua, så det var litt av et syn. Så jeg håper bare at Barbie eller Ken vil henge med en goooood stund til så jeg slipper å fortelle en annen nyhet som umulig kan være lett å fortelle. :-/

Jeg har kun sakt det til 2 venniner foreløpig.

11 uker så er vel snart på tide at nærmeste familie får vite vel.
Syntes det er vanskelig denne gangen for det har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg skal ha en liten til enda.
Helt uvirkelig enda..

Jeg har kun sakt det til 2 venniner foreløpig.

11 uker så er vel snart på tide at nærmeste familie får vite vel.
Syntes det er vanskelig denne gangen for det har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg skal ha en liten til enda.
Helt uvirkelig enda..

Forstår hva du mener med uvirkelig. Jeg tror hellerikke på det, så synes det er surrealistisk å fortelle det til folk. Skal, eller har du vært på noe ul for å se h*n da? Kanskje det får det til å føles mer virkelig? Jeg skal til mandag...

Forstår hva du mener med uvirkelig. Jeg tror hellerikke på det, så synes det er surrealistisk å fortelle det til folk. Skal, eller har du vært på noe ul for å se h*n da? Kanskje det får det til å føles mer virkelig? Jeg skal til mandag...

Ja jeg har vært 3 ganger alt faktisk :p
Da har det vært så lite lite, har vært på kontroll alt også så helsekorte har jeg også på plass..
Men neeh får det ikke til å "stemme". Litt skummelt nesten, hihi.

Skal på ultralyd nå 22. april igjen da vil jeg være rundt 12 uker, en ser jo litt mer baby på skjermen der da så har et lite håp om at jeg da endelig kan slå meg litt ro ;)

Ja jeg har vært 3 ganger alt faktisk :p
Da har det vært så lite lite, har vært på kontroll alt også så helsekorte har jeg også på plass..
Men neeh får det ikke til å "stemme". Litt skummelt nesten, hihi.

Skal på ultralyd nå 22. april igjen da vil jeg være rundt 12 uker, en ser jo litt mer baby på skjermen der da så har et lite håp om at jeg da endelig kan slå meg litt ro ;)

Wow!
Tre ganger! :)
Det var mye, jeg skal neste uke, blir kjekt.. Da er jeg 11

Back
Topp