Hvordan fortalte dere det til pappaen?

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Eller var han kansje med å tok testen?

Her var min akkurat gått på jobb :o så jeg måtte vente fra kl 14- 24 før jeg fikk sagt noe å jeg holdt på å gå på veggene :p
Men jeg kjøpte en pakke med smokker på butikken :D på den ene stod det i love papa <3 å pakka den inn til han :D
Han blei veldi paff :p men å veldig glad :D :D

Gikk tilfeldigvis innom apoteket før jeg skulle på besøk til han, da vi ikke bor sammen på nåværende tidspunkt( flytter snart sammen). Jeg gikk på do mens jeg var på handlesenteret bare for å tilfeldig ta en test. Den var positiv, og eg fikk halvveis panikk og kjørte rett til legen og tok enda en test, mens jeg var hos legen ringte han meg og begynte å lure på hvorfor jeg var hos legen, når jeg kom ut til han så måtte jeg bare si det, han ble sjokka og pulsen steig temmelig, men han vsr veldig positiv og gleder seg mye nå :-) :-)

Vi tokk testen sammen, slutta på pilla i mai 2014, så vi hadde prøvd litt, i august kom ikke mens, så vi kjøpte noen tester på nett, jeg satt på do, han sto i døråpningen og der kom det 2 striper <3 og han bynte og gråte, mens jeg skjønte ingen ting ;-P
Han ville være med på det og hadde blitt sur hvis jeg tokk testen alene tror jeg ;-)

(Mai-sniker)

Tok testen mens han sov, så jeg gikk inn og hoppa i senga :P Han skjønte jo hva jeg skulle fortelle siden jeg var så gira, så han spratt opp og ble med inn på badet :)

Jeg oppdaget en svak svak strek på min test, spurte samboeren om han også så den - men neida!! Dagen etter kjøpte jeg digital - den viste gravid 1-2 uker, vifta den i ansikte på han mens han så tv! - ønsket meg egentlig mer happy reaksjon men som han sa i går, så tørr han ikke glede seg for mye siden vi hadde sa i desember! Den gang hadde han sikkelig trua og sånt, men ikke jeg! Nå er det omvendt så satser på at det holder da

"men, det er noe der!" sa jeg mens vi pusset tenner :p Første pp etter lapraskopi, skulle teste fredagen, men jeg hadde god tid den onsdagen og prøvde bare en for gøy. Var sikker på at det ikke var noe der så var meeeget overasket :p Men, den var svak så testet igjen torsdag og fredag. Fredag fikk jeg et skikkelig kryss og sambo hadde fri så jeg sendte han bilde og skrev gratulerer paps'n :) Noen spennende dager for oss begge to :)

Siden vi ikke bor sammen enda ringte jeg han på mandag og fortalte jeg hadde fått ett svakt plusstegn på cb. Han var litt avventene, men sendte bilde tirsdag og idag, da blei han veldig glad :) Gleder seg veldig til fredag når han får holde digitaltesten jeg skal ta <3 Vi flytter sammen til sommeren.

Jeg sa det når han kom hjem i kveld. Jeg sa det var noe jeg måtte fortelle ham, og at han ikke måtte ta sorgene på forskudd (vi skal liksom ikke ha nr. 3)... Han ble nok mest overrasket over at det er mulig, for vi har hatt ganske lite sex det siste året og jeg har blitt gravid tre ganger... De to første gangene prøvde vi sånn halvveis før vi ga opp hele prosjektet og ble enige om at ve er fornøyde md de to rampeguttene vi har ;) jeg har ikke helt troen på at det skal gå bra denne gangen, men gjør det det er babyen velkommen :)

Tok en test før jeg skulle dra på jobb :) Har aldri fått en positiv test før (dette er vår første, og vi har prøvd 1 år), så da jeg så at det kom en til strek opp på testen ble jeg ganske sjokka!
Tok 2 tester til, (måtte prøve 2 forskjellige typer ;p ) med samme resultat. :D

Prøvde å roe meg litt, før jeg gikk inn til kjæresten. Dette var da tilfeldigvis hans 25års dag, og før jeg gikk på badet hadde vi snakket om at han ikke skulle få gave nå, men en annen dag (skulle feire med familien) :)
Da jeg kom ut av badet satte jeg meg på fanget hans og ga han en god klem, og sa at jeg elsket han. Han lo og sa at hjertet mitt slo kjempe fort! :p Da sa jeg at jeg kanskje hadde en liten gave til han likevell, også dro jeg fram testen. Først skjønte han ingenting, også begynte han å gråte <3 Det var visst den beste gaven han noen gang hadde fått :D <3

Tok en test før jeg skulle dra på jobb :) Har aldri fått en positiv test før (dette er vår første, og vi har prøvd 1 år), så da jeg så at det kom en til strek opp på testen ble jeg ganske sjokka!
Tok 2 tester til, (måtte prøve 2 forskjellige typer ;p ) med samme resultat. :D

Prøvde å roe meg litt, før jeg gikk inn til kjæresten. Dette var da tilfeldigvis hans 25års dag, og før jeg gikk på badet hadde vi snakket om at han ikke skulle få gave nå, men en annen dag (skulle feire med familien) :)
Da jeg kom ut av badet satte jeg meg på fanget hans og ga han en god klem, og sa at jeg elsket han. Han lo og sa at hjertet mitt slo kjempe fort! :p Da sa jeg at jeg kanskje hadde en liten gave til han likevell, også dro jeg fram testen. Først skjønte han ingenting, også begynte han å gråte <3 Det var visst den beste gaven han noen gang hadde fått :D <3

Åh, nå gråt jeg en skvett også :)

(Hormonelt vrak for tiden)

Jeg tok en RFSU test alene 12 dpo, og det kom en svak strek med en gang. Han fikk sei testen når han kom hjem, men vi ble enige om å ikke juble enda pga falsk positiv tidligere. 13 dpo tok vi en CB digital sammen. Jeg tissa i en kopp, og han ordna resten da jeg var så sykt nervøs :p jeg følte på meg at det hadde klaffe denne gangen pga en annerledes følelse i magen i dpodagene. Ventetiden var så lang, vi begge gikk fram og tilbake mens vi venta på svaret. Kjæresten min skulle lese av svaret, og akkurat i det han skulle sjekke om den var ferdig så kom det GRAVID på skjermen. Han begynte å gråte, så jeg trodde den var negativ. Men så hev han armene i rundt meg og sa at vi skal bli foreldre :D
Kjempemorsomt og godt at han var like gira som meg :)

Kom hjem fra ferie og hadde tatt positiv test der. Holdt det for meg selv to dager til jeg kom hjem. Pakka så inn testen og gav han den som en gave

Han kom hjem rundt 23.00, Da hadde jeg visst om det siden kl 14. Jeg spurte han om november i år vil bli like travel for han som året før. Så sa han: håper ikke det!
Jeg: håper ikke jeg heller, for da skal du bli pappa :)
Han ble kjempe glad :D men har ikke gått helt opp for han.

Vi hadde prøvd i ett år og hadde møtt "veggen". Tok test slik som jeg pleide å gjøre like før jeg skulle ha mensen og ventet på at den skulle bli negativ. TRE tester tok det før jeg skjønte at jeg faktisk var gravid! Var helt stum og gjorde ikke annet enn å vise han testen der det stod "GRAVID". Helt i sjokk og utrolig lykkelige begge to <3 :)

Våknet før vekkeklokka og var så tissetrengt. Så da tok jeg testen da og tenkte " jeg får jo aldri positiv test". Glemte av testen litt mens jeg sjekka Facebook (!) Så på klokka at de tre minuttene hadde gått, så jeg vippe på testen for å se. Skvatt til og utbrøt "å herregud"!! Hendene dirret og jeg visste ikke hvordan jeg skulle komme meg fra doen, helt forstyrret. Krøp opp i senga bak ryggen til sambo og strøk han på ryggen, mens jeg hvisket "jeg hadde rett" Noe forfjamset og i halvsøvne snudde han seg og lurte på hva jeg snakket om, men underveis våknet han og lo litt, kysset meg og spurte om jeg var glad:) Så lo vi litt og gråt litt, sto opp og spiste frokost sammen :Heartbigred

Jeg tok test mens han var på jobb. Men klarte ikke å vente til han kom hjem så dro bort på jobben hans. Han jobber i barnehage og de var ute. Han kom bort til gjerdet å lurte på om noe var galt. Sa jeg måtte snakke med han. Vi gikk inn i gangen og jeg tok frem testen det sto gravid på. Han ble så glad og klemte meg og sa "jeg viste det, vi klarte det igjen! Guri som jeg skjelver!!" Og der sto han å rista som et aspeløv og lurte hva han skulle Si om damene på jobben spurte hva vi drev å kosa i gangen etter :P

Vi opplevde vår 3. SA i starten av februar, så denne gangen pekte jeg bare på den oppblåste magen min og sa : "På an igjen!", og han nikka og smilte ;) Vi tar det veldig forsiktig denne gangen, men har troa med oss, og håpet såklart!!

Slutta på pillen i januar og hadde forventet at det ville ta en stund før positiv test. Men jaggu kom det en svak strek på fredag! Måtte kjøpe en digital test for å være på den sikre siden ;) samboeren kom hjem fra jobb og sto litt utålmodig i døra og venta på at vi skulle dra å handle til helga. Ga han et kort der det sto: "er du klar for våkenetter og bleieskift pappa?" Jeg gråt og han ble sjokkert (og glad) <3

Back
Topp