Hvordan fortalte dere det til kjæresten?

Strikkemammaen

Betatt av forumet
*Aprilbaby 2018*
Hvordan slapp dere nyheten om deres graviditet til mannen/samboeren/kjæresten?

Her satte deg en nr.1 brother body på kommende storebror. Men han tok ikke hintet! Han sa: "Brother! Den har jeg ikke sett før. Men han har jo så mye mye klær nå.." :laughing002

Jeg sendte en sms hvor det stod «jeg tror du har supersvømmere»
Siden vi egentlig skulle hoppe over denne PP pga SA, men hadde én glipp 6 dager før positiv EL test. Han tok den med en gang. :happy:

Gikk ned i kjellerstua til han med pizza.. Så la jeg testen ved siden av tallerken hans..

Han har jo sett en før men har måtte spørre 2 ganger før han hoppet opp og omfavnet meg :)

Jeg var SIKKER på at vi ikke hadde truffet denne gangen heller. Skulle ha mens på søndag, og hadde spotta litt ons-fre (har pleid det før mens). Tenkte «jaja- jeg har jo hundre tester, jeg tar en». Og så ble jo den lille sniken til to streker. Han var utafor badet, og jeg var så perpleks, så jeg bare viste steinørken og sa: Ser du to streker her? Og det gjorde han jo! Vi skulle rett til svigers- vi var litt stille og rare der begge to, haha!

Jeg var SIKKER på at vi ikke hadde truffet denne gangen heller. Skulle ha mens på søndag, og hadde spotta litt ons-fre (har pleid det før mens). Tenkte «jaja- jeg har jo hundre tester, jeg tar en». Og så ble jo den lille sniken til to streker. Han var utafor badet, og jeg var så perpleks, så jeg bare viste steinørken og sa: Ser du to streker her? Og det gjorde han jo! Vi skulle rett til svigers- vi var litt stille og rare der begge to, haha!
Strimmel- ikke steinørken, haha

Tok en test bare for å utelukke og vente på TR, hadde ingen mistanke om klaff. Når testen plutselig var positiv måtte jeg bare stå på badet og puste en god stund :rolleyes: Gikk så ut til samboeren som satt på verandaen, med testen bak ryggen, dro den frem og spurte: ser du en eller to streker?! Hvilken farge har de?! :hilarious: Han skjønte på meg hva det gjaldt før jeg fikk sagt noe og ble veldig glad :)

Sa jeg hadde noe å vise han, tok frem testen, og gav den til han. Jeg sa veldig lite, men hjertet slo drit fort og hardt Han spurte hva det var han holdt, og jeg sa "det ser du vel... Hva tror du?" Han stirret og stirret. Han spurte om det var en graviditetstest, og spurte hva det egentlig betydde (samtidig som han smilte forsiktig og veldig spent). Jeg tok frem boksen og sa hva strekene betydde,og avsluttet med at han skulle bli far " Jeg er gravid! Du skal bli far! " Kanskje ikke det beste å informere om minutter før han skulle på Høgskolen... Han visste, stakkars, ikke hva han skulle gjøre Fikk det plutselig travelt med alt, for han innså at det var så mye som måtte fikses ❤️ Overlykkelig mann og kone ❤️

Ettersom jeg hadde gått litt over anslått første menstrasjonsdag kjøpte jeg en test. I ca en uke i forveien spurte samboer meg flere ganger om dagen om jeg hadde startet. Tok testen kl 02:00 og fikk ikke sove mer den natta etter jeg fikk positiv test. Da samboer våknet dagen etter og på nytt spurte meg svarte jeg: er nok en stund til jeg får det igjen :happy: Han ble kjempe glad og resten av dagen kunne han plutselig begynne å danse hvis han f.eks. skulle hente seg noe på kjøkkenet eller gå på do. Det første han sa etter han fikk vite det var «jeg skal bli pappa igjen» med et stort glis rundt munnen:smiley-bounce016

Last edited:
Ropte fra badet, og ba han komme dit. Spurte om han så streken på strimmelen (jeg så den), og han bekreftet at det muligens var noe der. Viste han deretter en klar positiv Clearblue, og han trodde på det❤️

Hadde fått svake streker, og en negativ digital på morraen. Så en økning på strimmel på kvelden og kjørte på med enda en test. Snudde den og gikk ned og så snudde vi den sammen. Der stod det Gravid 1-2 ❤️

Siden dette kom som et sjokk ble det på en måte fortalt via tlf med "kan du kjøpe en graviditetstest på vei hjem?" Han bare "Ja, men det går jo ikke ann?" ble positivt. Han ble sååå glad, hadde ønsket seg flere han, bare jeg som som ha følt meg ferdig, meeen tydeligvis ikke. Nå er jeg såklart kjempe glad. Men p piller funker nok dårlig ved løs mage!!

Hvordan slapp dere nyheten om deres graviditet til mannen/samboeren/kjæresten?

Her satte deg en nr.1 brother body på kommende storebror. Men han tok ikke hintet! Han sa: "Brother! Den har jeg ikke sett før. Men han har jo så mye mye klær nå.." :laughing002
Hahaha!! Denne var tidi!! Skjønte han det etterhvert eller måtte du forklare det?:laughing001

Hahaha!! Denne var tidi!! Skjønte han det etterhvert eller måtte du forklare det?:laughing001

Jeg lot gutten ha på seg bodyen hele dagen uten at noe skjedde. Så da hentet jeg graviditetstesten og gav den til han. Han skjønte fremdeles ikke at det hadde noe med bodyen å gjøre før enn jeg forklarte det :facepalm::laughing002

Her fikk jeg ikke lov å teste uten min samboer, så kan ikke overraske han med selve graviditeten, men har planlagt i snart 1 år nå og overraske han med body og kort jeg kjøpte i juni i fjor, så i dag skal jeg hvertfall overraske han med positiv digital test!! :smiley-bounce022 endelig!!:Heartbigred gleder meg som en liten unge!!
AirBrush_20200512142728.jpg

Jeg tok på kommende storesøster en genser med teksten storesøster, men han klarte ikke å lese teksten (lissom håndskrift)... Så da fikk han den digitale i hånda i stedet :)
Han ble veldig glad :D

Vekka pappa på senga med frøkna på halvannet år på hans bursdag. Frøkna ga en konvolutt med koselig bursdagskort og den digitale testen:Heartred Vi har brukt ivf så han trodde ikke det gikk å teste før ikm:hilarious: Han ble veldig overrasket og veldig glad! En fantastisk bursdagsgave:Heartred

Jeg tok en test tidlig fredags morgen. Da jeg kunne skimte to streker pumpet hjertet sykt raskt og jeg ble helt skjelven. Jeg gikk ut i gangen mot kjøkkenet og sa til kjæresten min som satt og spiste frokost: "jeg tror jeg er gravid". Har aldri sett noen reise seg fra stolen så raskt:p han bekreftet at det var to streker og vi klemma lenge. Jeg hylgrein. Han måtte dra på jobb rett etterpå, men ringte meg mens han kjørte til jobb gråtkvalt og overlykkelig :):Heartpink

Back
Topp