Hvordan forstå

Her dytter hun vekk det som er, både pupp og skje. Flaske tar hun ikke.. Nå vet jeg ikke hvor gammel din baby er, men jeg syns det var vanskelig i begynnelsen. Nå er hun snart 5 mnd og ting er ganske klart :)

Her dytter hun vekk det som er, både pupp og skje. Flaske tar hun ikke.. Nå vet jeg ikke hvor gammel din baby er, men jeg syns det var vanskelig i begynnelsen. Nå er hun snart 5 mnd og ting er ganske klart :)
Vesla er 6 uker på mandag. Det er fryktelig vanskelig om dagen. For noen ganger virker ho fornøyd, så begynner ho å gråte. Men vil ikke ha mer flaske. Men puppen tar ho hver gang. Redd ho ikke spiser nok:/

Han viser når han ikke vil ha pupp når han begynner å tulle (snur seg vekk, river litt i puppen), har fått nok fra flasken når han slutter å drikke fra den/snur seg vekk. Blir ofte bare gulp hvis han likevel fortsetter å drikke

En grei måte å sjekke om han tar til seg nok er å ta turen innom hs og veie av og til :)

Jordmor på sykehuset sa at i utgangspunktet så skulle man amme så ofte og så lenge babyen ville, men etter 30min på hver pupp skulle man ta en pause - da hadde de fått nok. Men når vi kom hjem så gikk jo ikke det så bra, mini hylte og skrek om jeg tok vekk puppen etter en time selv om han egentlig bare lå og suttet. Etter en uke kastet vi inn håndkleet og introduserte mr.smokk - magisk! Oppdaget fort at mini ble mett lenge før en time men at han bare hadde et enormt sugebehov. Litt dilemma for jordmor egentlig for hun visste jo hva hun snakket om men de anbefalte og vente med smokk...

Jordmor på sykehuset sa at i utgangspunktet så skulle man amme så ofte og så lenge babyen ville, men etter 30min på hver pupp skulle man ta en pause - da hadde de fått nok. Men når vi kom hjem så gikk jo ikke det så bra, mini hylte og skrek om jeg tok vekk puppen etter en time selv om han egentlig bare lå og suttet. Etter en uke kastet vi inn håndkleet og introduserte mr.smokk - magisk! Oppdaget fort at mini ble mett lenge før en time men at han bare hadde et enormt sugebehov. Litt dilemma for jordmor egentlig for hun visste jo hva hun snakket om men de anbefalte og vente med smokk...

Vi og introduserte smokk veldig fort, og det var helt sikkert noen jordmødre som himlet med øynene. Men vi trengte rett og slett litt søvn rett etter fødselen. Nå vil hun nesten ikke ha smokk, bare når hun er stuptrøtt.

Vår får også smokk. Men er redd den døyver sulten litt for mye. Men da får vi slappa av litt innimellom :)

Back
Topp