Hvordan forholder pappan seg til graviditeten?

Spireknoppen

Blir kjent med forumet
Overskriften sier vel sitt :) Hvordan forholder han seg til det. Er han ivrig og opprømt, spør stadig hvordan du har det osv eller er han mer avventende ift at det er tidlig enda?

Han er meget avventende... Spør ingenting. Men det gjorde han egentlig ikke forrige gang heller. Han kunne godt vært litt mer engasjert ja. Men han tar det igjen når ungen er født! :-)

Han har alltid vært veldig snill,og det er han i stor grad enda mer nå :)han sier han gleder seg veldig..men vi er begge veldig redde denne gangen for at det skal gå galt igjen..

Men vi gleder oss jo også da... :)

Han er mye mer involvert denne gangen enn forrige gang. Nå så spør han mer, og koser mer og har mye mer forståelse. Det er nydelig egentlig, håper bare det fortsetter. :) :)

Godt å høre at det er flere osm er avventende. Første gangen for oss, og jeg hadde vel en forestilling om at vi skulle leve på en rosa sky :p Han er veldig avventende og spør veldig lite/oppsøker lite informasjon. Jeg sluker jo all informasjon rått, og skal kanskje ikke forvente at han gjør det samme. I tillegg spiller kanskje hormoner litt inn, men merker jeg blir litt skuffet og lei meg. Han er jo verdens snilleste, det er ikke det, men kunne ønske han viste mer engasjement. Håper det forandrer seg.

Gutta merker det ikke på kroppen, så blir annerledes for dem. Han her spør ingenting! Virker ikke som han bryr seg! Men han gjør jo det! Han bare tør ikke legge følelser i det før han har sett på ultralyd

Spireknoppen skrev:
Godt å høre at det er flere osm er avventende. Første gangen for oss, og jeg hadde vel en forestilling om at vi skulle leve på en rosa sky :p Han er veldig avventende og spør veldig lite/oppsøker lite informasjon. Jeg sluker jo all informasjon rått, og skal kanskje ikke forvente at han gjør det samme. I tillegg spiller kanskje hormoner litt inn, men merker jeg blir litt skuffet og lei meg. Han er jo verdens snilleste, det er ikke det, men kunne ønske han viste mer engasjement. Håper det forandrer seg.

Føler akkurat det samme som deg :) jeg sier unnskyld for at jeg er litt hormonell, at jeg er i shabby form og ++ , og han bare "Du merker da vel ikke noe til det enda!" haha. Og jeg snapper da, og sier kanskje du skal oppsøke litt informasjon på nettet, følge med hva som sier hver dag på Appen osv! Haha huff :D Han er verdens snilleste han også , men tror kanskje mannfolka er litt avventende pga det er så tidlig, at de ikke skjønner all oppstandelsen enda :)

han er kjempe søt og kommer med navneforslag ,har ideer om babyvogn,passer på at jeg slipper å ta søpla( kaster nesten opp bare ved tanken) på bryllupsdagen vår for 2 dager siden kom han hjem med spadag  for gravide  han hadde snakket med dem som jobber der om hva en gravid dame ca halveis i svangerskapet burde ha av behandling osv
Så jeg gleder meg til jeg har gått halveis  da skal jeg nyte en heldag på spa og bare bli pjusket med...
han e  så søt

Han er veldig avventende, og vil ikke slippe jubelen løs før vi har vært på tidlig ul :) Men han er veldig flink til å gjøre alt jeg ber han om :) Selvom det innebærer at han må ut rett før leggetid og kjøpe en sjokolade :-P

Han ble veldig veldig veldig glad, men også litt redd som han sa siden vi har mistet to ganger før nå... Vi snakker ikke om det før vi har sett et bankende hjerte- Min regel ;)

Han er like avventende som meg :P hahaha :) I går kveld spurte jeg hvor i alle dager vi skulel gjøre av babyen?! I skapet? svarte han da :P hahha :) Vi som nettopp har solgt babystolen :P arg!! hehe :) 

Og i morges, etter en natt med en baby som våknet hver 10 min (tenner) sa han: gleder du deg ikke til vi får en til? hahahahahaha :) Ikke akkurat da nei :P hahah :)

Hehe skulle trodd min bare hadde fått vite jeg skulle kjøpe meg nye sko;) 

Ingen særlig forskjell på humør eller noe... sist gang ble han stresset med en gang, men bare fordi han mente jeg måtte trene, spise riktig, ikke være dårlig, ikke sove osv... Den værste typen "støtte" en kan tenke seg når en er shit dårlig i 6 mnd og klarer å holde seg noenlunde våken 10 timer i døgnet. 

Denne gangen lar han meg være og skjønner at jeg "kan jobben min";).... er litt søtere enn vanlig innimellom når han kommer på hva jeg driver å ruger på;) Ellers tror jeg nok han kommer til å lese like lite og oppsøke like lite info som sist gang... det er jo vår jobb;) Selv om det hadde vært SÅÅÅ mye bedre om han visste hva jeg gikk igjennom, når jeg gikk igjennom det å slippe å forklare at symptomene er sterke selv om jeg ikke "er såå gravid"(!?!) enda!

Gutter er vel mer "med" i slutten, både når de har sett den lille, og når de får kjenne spark og se den store store bollen;) Husker når magen begynte å vise sist så var han den første til å vise frem og fortelle;)

her er barnefar like opprømt, ivrig og glad som første gang :) Han vet vel mer hva han har i vente nå.. Selv om det så apsolutt ikke var planlagt denne gang :)

han gleder seg masse og er så snill og god  att :)

Kattejenta skrev:
Han er meget avventende... Spør ingenting. Men det gjorde han egentlig ikke forrige gang heller. Han kunne godt vært litt mer engasjert ja. Men han tar det igjen når ungen er født! :-)

signerer denne

Første gang jeg var gravid så var han veldig avventende, nesten så det ikke hadde gått opp for han hva som var i gjære. Dette varte faktisk en stund etter fødsel også, noe jeg følte veldig på. Det kom seg heldigvis etterhvert som gutten vår begynte å gi litt respons, og etterhvert oppdaget at han også hadde en pappa og ikke bare mamma :) Denne gangen er han kjempe oppmerksom, står opp tidlig med sønnen vår så jeg får sove osv. Gir meg en klem når jeg er humørsyk og urimelig hehe. Håper det fortsetter sånn! ;-)

Her er han i fornektelse enda :p Det var forsåvidt planlagt, men vi prøvde ikke så veldig hardt.. I tillegg passer det dårlig økonomisk, men jeg har lyst på to tette så da får vi bare klare oss på det vi har :)

I tillegg har han ikke forståelse for at jeg er i dårlig form. Men tror nok han tar bedre vare på meg etter vi har vært på UL og han har sett det lille mirakelet vi har laget <3

Back
Topp