Hvordan forholder kjæresten seg?

Kaiamor

Betatt av forumet
Hvordan forholder kjæresten deres seg til at du er gravid? Er han gira? Snakker han mye om barnet? Gleder han seg?
Eller er han mer likegyldig?

Han gleder seg:) Men han snakker nok ikke så mye om det som det jeg gjør:) Men nå er det generelt jeg som er skravlebøtta av oss to ellers og:) Men han sier han tenker på at jeg er gravid hver dag<3
Og han er virkelig en perfekt far for sønnen vår, så vet han blir det for dette nurket også:) Men er jo ikke så lett å forholde seg til farsrollen for den i magen enda. Blir mer virkelig etterhvert som magen vokser og vi har vært på UL etc:)

Syntes han nevner det lite.. Okei nå er jeg veldig jentejente og tenker på det hele tiden :p men kunne ønske han tok litt mer interesse, regner med at det kommer, det har nok ikke gått opp for han helt enda :) eller så er det jeg som overtenker og er bortskjemt for han skjemmer meg fryktelig bort og er verdens beste :p

Han gleder seg veldig, men er ikke den typen som snakker mest om slikt. Men han gjør veldig mye for å vise at han bryr seg. Han tar alt av husarbeid og mye med jentene siden jeg er veldig opp og ned i formen. Han var også med til jordmor på kontroll og smilte fra øre til øre da vi fikk høre hjertelyden. Hehe. Han har også ringt og bestilt time til ul i uke 13, for han synst det var så lenge å vente på den ordinære ul :)

Han tenker mye på det tror jeg og snakker hver dag om det. Han kysser magen god morgen og god natt :) Han skjemmer meg bort ved å gjøre alt! Passe godt på oss. Vil kjøre oss på jobb når det er glatt, blåser mye osv. Han er veldig søt :)

Han gleder seg, nesten mer enn meg til tider kan det virke som! Hehe, neida - vi gleder oss sikkert like mye :)

Han følger med "uke for uke" i svangerskapsboka for far, og humrer, ler og stiller spørsmål.
Er jeg småkvalm tar han vare på meg, han rydder leilighet og handler på butikken! :)
Han har til og med kjørt meg til praksisen min hver dag jeg har vært småkvalm eller har hatt ryggsmerter. :rolleyes:

Her om dagen ba jeg han kjøpe med brød fra jobb. Han var litt stressa og kjøpte feil brød. Dette var ikke bra for hormontrollet, så han dro ut å kjøpte nytt og jeg lå på sofaen å vrei meg i ei kvalmebølge. Han kom atter tilbake med feil brød... (Nå skal det sies at feil brød er brød med store og hele korn for øyeblikket, det takler ikke jeg når jeg er kvalm). Igjen drar han ut å kommer tilbake med nytt brød! :) snille mannen min, huff <3

Han sier kanskje ikke det meste angående graviditeten, han er interessert når jeg prater om det, men han viser virkelig med sine handlinger at han har omsorg, gleder og bryr seg veldig om både meg og den lille :rolleyes: <3 for meg sier handling mer enn ord!

Han viser omsorg, og skal plutselig bære alt... He he.. Han hentet meg på jobb og tok en liten ryggsekk jeg bruker, men da sa jeg at DEN måtte jag bære selv, ellers begynner kollegene å lure;)

Ellers prater han ikke så mye om det, men dette er min nr 4 og hans nr 3, så det er jo ikke nytt for oss da:)

Her er han nok mer likegyldig. Og det er vel mest fordi han ikke helt skjønner at jeg er gravid enda. Tror nok det kommer mer når det syns litt bedre

Han er rett og slett ganske fantastisk♡ Gjør igrunnen alt hjemme siden jeg er så dårlig..har vært med på tidlig ul og 1.kontroll.. er veldig bekymret for meg og igrunnen også mini siden jeg spiser minimalt pga kvalmen (men legen roet han ang mini!)
Ellers er han veldig stolt og har lyst å fortelle verden at han skal bli 3barns pappa♡

Min kan virke litt likegyldig, men tror nok han ikke helt klarer å se det for seg og så sier han at han er redd jeg skal ha en ny MA! Men regner med det blir litt bedre etter UL i morgen :)

Han gleder seg, men lite snakk om det. Og siden det er innvendig ul jeg skal ha i dag, har han ikke så lyst til å være med.

Vi snakker ikke så mye om det pga de andre barna:) men han gleder seg, snakker om hva de skal gjøre når han skal ha perm:) gjør mye for meg da, siden jeg har vært så dårlig..

Han har faktisk fortalt det til begge foreldre, broren sin, kompiser, sjefen, trenerene mine (som sitter på samme kontor som han) og han er sååå stolt. I går på og etter UL snakket han ikke om annet, og vi kjøpte 4 smukker som skal gis bort i julegave med en lapp fra babyen og UL bilde, og da sa han ting som: "tenk når vi får en baby her", "det blir så gøy når babyen kommer", og "når babyen kommer skal jeg og baby bade og leke masse", han har nemlig sagt han vil være den som bader baby, fordi han elsker vann, han gleder seg også sykt mye til å leke og mate baby :p han er med andre ord veldig gira :D ❤️

Kan man si han er kjedelig? Haha neida :) denne graviditeten var ikke planlagt men han tok det veldig fint :) han synes jeg prater for mye om det, og nevner det selv sjeldent. Han er generelt av den typen som.ikke prater om følelser desverre.. Men hender seg at han er veldig søt når vi skal sove og stryker over magen min eller sier i halvsøvne at han har drømt at jeg var gravid og alt gikk så fint :) jeg er veldig hormonbombe fortiden og gråter av ingenting! Han er heldigvis veldig tolmodig

Mannen min er superhappy for at vi skal få barn, og til tross for at han noen ganger kan si ting uten å tenke seg om (ref: "du er jo bare gravid" en gang når jeg klaga fælt), er han veldig snill og gjør alt husarbeid, masserer føttene mine, kjøper med mat hjem, pusser opp og årner.

Her om dagen fant han ut at kjæresten til en kollega/kompis har termin to uker etter meg, og da ble han helt supergira. Haha, ringte meg 4-5 ganger og spurte om hvordan man bestilte time til UL og alle mulig andre ting sånn at han kunne "lære" det videre til kollegaen. Begge de har samme svangerskaps-app og leser og oppdaterer hver dag :p

Familien hans også er veldig involvert og ringer han stadig for å høre hvordan det går med meg og den lille :)

Back
Topp