Hvordan fordeler dere permisjonen dere i mellom?

Eg tar min del og han pappa kvoten, om det enda er sånn
 
mest sannsynlig skal jeg kun ha 6 uker , så skal samboeren ta resten av permisjonen :). Han har veldig lyst til å være hjemme sammen med barnet vårt :).
 
Sambo kommer til å ta sin del :) å resten er mitt :p
 
Tar nok 80% lønn og permisjon litt lenger, så tar han sin perm. Lurer litt på om vi tar ut ferie først, og så hans permisjon, slik at permisjonen varer ut sommeren, til barnehagestart. På den måten kan jeg være hjemme i ett strekk litt lenger også . Men ikke sett på det praktiske rundt det enda, god tid :)
 
Jeg tror han tar sin kvote, så tar jeg min og fellesdelen. Han jobber som lærer, så har lang sommerferie ;)
 
Samboeren min er student, så her kommer det til å bli meg som tar hele permisjonen.
 
Samboeren min er student, så her kommer det til å bli meg som tar hele permisjonen.
Samboeren min er også student, hvordan gjør dere det med permisjonen? For far har jo rett på sin del, jeg har hørt at dersom far ikke tar sin del, så mister vi de 10 ukene som er forbeholdt han. Vet du noe om dette??
 
Samboeren min er student, så her kommer det til å bli meg som tar hele permisjonen.
Samboeren min er også student, hvordan gjør dere det med permisjonen? For far har jo rett på sin del, jeg har hørt at dersom far ikke tar sin del, så mister vi de 10 ukene som er forbeholdt han. Vet du noe om dette??
 
Samboeren min er også student, hvordan gjør dere det med permisjonen? For far har jo rett på sin del, jeg har hørt at dersom far ikke tar sin del, så mister vi de 10 ukene som er forbeholdt han. Vet du noe om dette??

Så vidt jeg vet så kan du søke om å få kvoten overført på deg :)
 
Han tar pappaukene ( er vel 10 uker?) og ikke en dag mer : p syns det er mareritt rett og slett.... Han er så lite huslig, så når han er hjemme på dagtid ( om det er sykdom, sykt barn eller permisjon) så ser huset bomba ut når jeg kommer fra jobb. Frokosttallerkner kan stå på bordet med matrester enda, rot overalt. Ingenting er gjort, hverken tømming sv oppvadkmaskin, klesvask, støvsuging, vasking. Er jeg heldig har han kokt pølser til middag :p så de ukene gruer jeg meg til.
 
Sambo skal ha sine 10 uker som han har krav på, og jeg resten.
 
Denne gangen (som blir min siste permisjon) har jeg tenkt å være hjemme lengst mulig. Sist var jeg hjemme i 6, 5 mnd og det var lite kjente jeg.. Denne gangen blir det 14 mnd inkl ferier og litt ulønnet perm. Pappaen er enig i at med 10 uker pappaperm, 2 uker velferdsperm ved fødsel og en solid ferie i begge ender av permisjonstiden så får han også masse tid med den lille.
 
Her blir det ti uker på pappaen og resten på meg. Han taper penger på permisjonen, da han tjener mer enn det nav dekker, og hans arbeidsgiver ikke dekker mellombeløpet :-( Litt synd for han, for hadde det ikke vært for økonomien hadde han ønsket å ta mer permisjon...
 
Alt og litt til på meg, og ingenting på ham. :D Nei,da, men jeg skal være hjemme minst et år. Tar mesteparten av permisjonen, og ulønnet permisjon etterpå. Etter det tenker jeg å jobbe deltid kvelder og helger. Han graderer og utsetter fedrekvoten, og bruker den til å slutte tidligere på jobb de dagene jeg skal jobbe kveld. 10 uker fedrekvote tatt ut 8 timer i uken holder vel så vi slipper barnepass fram til ungen er to år tenker jeg.

Vi er 100% enige om fordelingen altså. :) Jeg gleder meg til å pusle rundt hjemme, og han er redd for at han med ansvar for tre barn ville skapt like mye kaos som mannen til Frosken. :p
 
Back
Topp