Hvordan fordeler dere permisjonen dere i mellom?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Mannen tar sine 10 uker, jeg tar resten :)

Mannen tar sine 10 uker og jeg får resten...og tar i tillegg ut 8 uker ferie + ca 2 mnd ulønnet permisjon :)

Vi tar ut 100%, og jeg tar de fleste ukene. Mannen min tar de siste 6 ukene, han seiler før dette så da passet det akkurat med de siste 6 sånn at jeg får kommet meg tilbake i jobb :) så tar vi ut 5 uker ferie sammen, så det skal bli bra :)

Vi tar 100% lønn, jeg tar alt av felles perioden også får mannen siden 10 uker som kanskje blir delt opp over flere uker med 2 eller 3 dager i uka :)

Har ikke sett så detaljert på det, men pappaen tar jo pappakvoten, men fordeler den litt utover med 2-3 dager pr uke en stund. Tipper jeg tar hele fellesdelen. Så blir det jo masse ulønnet perm. også, forutsatt at bhg-start blir august 2016.

Blir nok mannen 10 uker og jeg resten...

10 uker på pappa'n og resten på meg :) regner også med å ta litt ulønnet perm dersom vi ikke plutselig skulle få barnehageplass (eller finner en flink dagmamma)

Jeg har søkt om fellesoerioden men vi vurderer å endre det, avhenger av hans jobbsituasjon. Lov å endre i etterkant:)

Her blir nok mannen gående hjemme i hvertfall 14 uker, var det han hadde med snuppis, for det var jo fedrekvoten for 1 år tilbake..:) Og han og jeg stortrivdes med det:) Også tar jeg vel resten.. Hvordan vi gjør det frem til barnehagestart i august 16 har vi ikke funnet ut ennå..

Jeg tar 34 uker, deretter 6 uker ferie og 23 uker ulønnet permisjon. Pappaen sparer litt ferie fra i år slik at han fordeler 9 uker utover året sammen med oss. Så tar pappaen 15 uker pluss fire uker ferie samtidig som meg. Da er vi i august 2016. Dersom en barnehageplass skulle dukke opp i mellomtiden får vi omorganisere.

Vi er ikke helt sikre på dette ennå. Noen andre som er student eller har fått barn tidligere som student?
Er jo umulig å lese seg til noe fornuftig, så må nok en tur til navkontoret og forhøre oss. Samboer har 100% fast jobb i tillegg til å være student, jeg er 100% student og har deltidsjobb ved siden av.
Jeg kommer til å ha 1 år permisjon fra studiene uansett, men usikre på om han skal få en del, om det lønner seg økonomisk :anyoneo_O

Mannen skal ha 10 uker. Jeg resten. Regner med at jeg skal ha ulønna permisjon å

Mannen ønsker minst 14 uker, så da får han vel få det... Har ikke tenkt så mye på hvordan det skal gjøres ennå, så er glad vi fortsatt har litt tid på å bestemme oss :)

Vi er ikke helt sikre på dette ennå. Noen andre som er student eller har fått barn tidligere som student?
Er jo umulig å lese seg til noe fornuftig, så må nok en tur til navkontoret og forhøre oss. Samboer har 100% fast jobb i tillegg til å være student, jeg er 100% student og har deltidsjobb ved siden av.
Jeg kommer til å ha 1 år permisjon fra studiene uansett, men usikre på om han skal få en del, om det lønner seg økonomisk :anyoneo_O

Du må passe på å ikke ta permisjon fra studiet tidligere enn 3 uker før termin. Dersom samboeren din tar ut foreldrepenger utover 49% dekning de første 49 ukene vil du få redusert foreldrestipendet. Obs obs.

Back
Topp