Preggosaurus
Blir kjent med forumet
Vi blir ikke enige. Jeg synes det er tidlig å overlate baby til pappa ved 6-7 mnd alder, han på sin side vil ha mest mulig permisjon... hvordan løser dere det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Forresten så har jeg overført mine 5 uker med ferie fra dette året til neste år som jeg tar ut før han begynner i permisjon, så han ikke går ut i pappaperm "for tidlig". Vi tar 100% dekningsgrad.Samboeren tar sine 10 uker og jeg tar resten [emoji4] han er selvstendig næringsdrivende og bestemmer egen arbeidstid og dager så han har naturlig nok mer fri enn meg.. f.eks så har jo han fri i påsken og jeg jobber turnus, så her falt det naturlig for oss at jeg tar mest. Han syns også at mor er viktigste personen for babyen i det første året.
Får man overført 5 uker ferie fra i år til neste år? Da har du en snill arbeidsgiver. For i følge ferieloven kan kun 12 feriedager flyttes til neste år. Men arbeidsgiveren kan gi tillatelse til mer. Om ikke arbeidsgiveren er så medgjørlig og følger loven, så er det nesten like greitt å ta ut ferien i permisjonstiden samme år. Så får man det man har krav på.Forresten så har jeg overført mine 5 uker med ferie fra dette året til neste år som jeg tar ut før han begynner i permisjon, så han ikke går ut i pappaperm "for tidlig". Vi tar 100% dekningsgrad.
Jeg tar vel all fellespotten tenker jeg. Mannen ville ha halvparten sist, det var vondt å tenke på. Men han fikk kun pappakvoten da og. Det viste seg at vi ikke hadde noe valg, da jeg gikk på aap og sto på venteliste for tiltak. Hadde ikke taklet å jobbe så tidlig etter fødsel heller, vi var jo godt knyttet sammen jeg og babyen. Og det var mye styr med pumping.
Å gi mme var ikke et alternativ når puppene funket som de skulle.
Har en veldig snill arbeidsgiver [emoji4] sjefen som først sa at jeg kunne gjøre det om jeg hører med lønningskontoret, de er også veldig greie og bare gjorde det og sa at hvis det blir feil så er det på henne [emoji4]Får man overført 5 uker ferie fra i år til neste år? Da har du en snill arbeidsgiver. For i følge ferieloven kan kun 12 feriedager flyttes til neste år. Men arbeidsgiveren kan gi tillatelse til mer. Om ikke arbeidsgiveren er så medgjørlig og følger loven, så er det nesten like greitt å ta ut ferien i permisjonstiden samme år. Så får man det man har krav på.
Men for din egen del så er det vell nesten hipp som happ om ferien blir innimellom permisjonen eller etter. Det blir bare litt mer styr for kommunen du jobber for [emoji39] De sa hvertfall det til meg og da ble det bare sånn da [emoji4]Har en veldig snill arbeidsgiver [emoji4] sjefen som først sa at jeg kunne gjøre det om jeg hører med lønningskontoret, de er også veldig greie og bare gjorde det og sa at hvis det blir feil så er det på henne [emoji4]
Må bare spørre for det er AAP her på meg også. Hvordan blir det for permisjonen for meg og for mannen? Forstod jeg deg riktig som i at mannen ikke får permisjon? Jeg er under behandling for uføretrygd. Hvordan blir det med fødselspenger da? Vet du hvordan det funker?