Hvordan fordeler dere foreldrepengeperioden?

MammatilMiaogchris

Glad i forumet
Det er vel tide å tenke på det og snart søke. Men føler meg forvirret og vet ikke hva man skal gjøre. Så er det enda sommerferie fra jobben som ska inn.. Mannen min er langtidssykemeldt og han er i prosess med arbeidsutprøving og går kanskje til aap, så alt er usikkert med han nu.
Så hvordan fordeler dere?

Jeg har ikke peiling. Men vi skal møte med NAV mens vi fyller ut papirene slik at vi får oversikt over hvilke alternativer vi har. :)

Jeg har søkt! Stolt :D Hos oss tar jeg ut mest mulig og vi er til og med usikre på om han skal ta sine 10 uker. Økonomisk taper vi på det. Så da er det bare opp til om han ønsker å ta ut noe eller ikke. Vi søker selvfølgelig om utsettelse.

Jeg har egentlig søkt. Jeg tar 33 uker + 4/5 uker ferie, han tar 16 uker + 8 uker ulønna. Har tilpassa det med tanke på min jobb.

Eg tar heile fellesperioden, han tar sine veker litt innimellom, ei veke her og der når det passer. Då tar eg ferie eller permisjon uten lønn.

Jeg tar hele fellesperioden+min. Dersom han har fått seg en fulltidsjobb innen han skal ut i permisjon så tar han sin rett etter meg. Hvis ikke så søker vi om utsettelse da vi ellers taper penger. Han jobber så lite nå at det vil bli litt pappatid uansett :) Jeg er uansett hjemme pga sykemelding så noen er jo hjemme uansett :)

Jeg tar hele min+fellesperioden, og så tar han sine 10 uker + 4 uker ferie etterpå:)

Back
Topp