Hvordan forberede baby på baby?

Har en sønn på13 mnd som skal bli storebror og lyst å forberede det på best mulig måte for han:)

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Har ingen barn fra før men en i veldig nær familie ble gravid når sønnen var 13 mnd og hun snakket mye om babyen i magen, viste hvor babyen skulle sove osv. Hun snakket med han helt vanlig og når den kom gikk det over all forventning, var aldri noe tull eller sjalusi for han var så forbredt på at lillesøster kom :)

♡ Februar 2015 ♡

Nå var min 17 mnd når vi begynte å forberede og to år når baby kom. Men vi snakket om den, og han pleide ofte å ligge med hodet på magen min når jeg lå på sofaen. Også sa han ofte "baby inni der" og pekte på magen. Jeg kjøpte også en kjempefin bok med klaffer i på babyshop som handler om å få småsøsken. Den er veldig populær blant begge gutta her.

Jeg vet ikke hvor mye vi kommer til å forberede annet enn det som er naturlig når magen blir større. Men tiden etter fødselen skal vi heller forberede oss mer på. Sambo flytter ferien sin til neste år slik at vi får 4 uker sammen alle 4. Kommer sikkert til å bli veldig uvant for Jonas med en ny baby i hus uansett hvor mye vi prøver å forberede han. Men så går det seg sikkert veldig til når babyen kommer :)

Jeg prater om babyen i magen. Vi leker mye med dukker og hun får hjelpe til når min nevø på 10 mnd er på besøk. Jeg har tenkt å involvere henne mest mulig og ha mye fokus på henne. Hun skal få gaver hun og når hun blir storesøster. Gi henne oppgaver og la henne hjelpe til då mye som mulig. Dette gjorde min mor med meg da jeg ble storesøster, og jeg har kun positive minner fra den første tiden som storesøster.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Min er 2 år og 3 mnder nå, og når vi sier at han skal bli storebror, så sier han nei :p
Men har ikke hatt så stort fokus på det enda. Jeg sa en gang at mamma hadde bebi i magen, og da gikk han rundt å sa mamma bebi magen hele dagen. Så vi er litt forsiktige enda :p hehe

Men tror absolutt at det er lurt å forberede, å la barnet kjenne på magen osv. Da skjønner dem kanskje litt mere tenker jeg.. :)

Mi er 18 mnd og forstår ikke så mye av det enda. Vi snakker om babyen som kommer og sier at den er i magen min, men hun finner ikke babyen hverken under genseren eller i buksa. Hehe :) Vi ga henne ul bilde og sa at det var babyen som kommer. Hun nekta og gi det tilbake å satt og klemte og nussa på det :)
Vi leker masse med dukken hennes og nå når hun skal begynne å pottetrene skal vi finne i potta til dukka også. Dukka er babyen hennes :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp