Hvordan finner man riktig termin?

PK88

Blir kjent med forumet
En ting jeg ikke skjønner.

Jeg trodde jeg var 9+5 i går og etter en TUL bekreftet jordmor at jeg var 9+6 (så ja en av oss har riktig)
Men ved å bruke BV appen får jeg termin 27.09 og på TUL var den 23.09
Hvordan kan de være så ulike når jeg bare fikk en dag i forskjell? :p
 
I utlandet er det ikke uvanlig å regne 280 dager som svangerskapslengde, kanskje beregninga fra TUL går ut fra det. Babyverden regner 283 dager som svangerskapslengde, det er det leger og jordmødre i Norge også skal. Muligens har de ikke tatt hensyn til at det er skuddår, sånn at termin blir en dag seinere i tillegg? Dette tilsammen forklarer hvertfall de forskjellige terminene.
 
Hvordan finne riktig termin?

Tenker at det svaret får vi vite på ordinær ultralyd. Er jo titalls forskjellige apper, og stoler ikke på de da det er så stort sprik mellom de forskjellige. Forholder meg til ordinær ultralyd som er i uke 19 jeg hvertfall.
 
Jada man får jo den riktigst da. Jeg var bare nysgjerrig på dette siden det plutselig ble så forskjellig på disse to utredningene :)
 
I utlandet er det ikke uvanlig å regne 280 dager som svangerskapslengde, kanskje beregninga fra TUL går ut fra det. Babyverden regner 283 dager som svangerskapslengde, det er det leger og jordmødre i Norge også skal. Muligens har de ikke tatt hensyn til at det er skuddår, sånn at termin blir en dag seinere i tillegg? Dette tilsammen forklarer hvertfall de forskjellige terminene.
Takk for et forklarende svar
 
Jada man får jo den riktigst da. Jeg var bare nysgjerrig på dette siden det plutselig ble så forskjellig på disse to utredningene :)
Samme her:)
Ikke så lett å bli klok på akkurat.
 
Back
Topp